לגרות את הג'י

יש לכם חשבון ג'ימייל? הגיע הזמן שבאמת תכירו אותו

Gmail
Gmail
16 באוקטובר 2013

אתם נכנסים לחשבון הג'ימייל שלכם כמה פעמים ביום, ועדיין רובכם לא מנצלים הרבה מהדברים שהופכים את שירות המייל של גוגל לכזה שלא תרצו להחליף. אם במקרה אין לכם ג'ימייל והמייל של וואלה, הוטמייל או אפילו אחת הספקיות רחמנא ליצלן מספיק טוב לכם, רק תדעו שחברים שלכם לא אומרים לכם את זה, אבל בכל פעם שמופיע להם מייל שאינו ג'ימייל ברשימת הנמענים, הם מרגישים שילוב של בוז מהול בתחושת עליונות – וכנראה שגם בצדק. אם החלטתם שאתם לא רוצים לתת להם את הסיפוק הזה ופתחתם חשבון – הנה כמה טיפים לשימוש יעיל יותר בתיבת הדואר שלכם:

פִתחו ג'ימייל שני

אחרי שפתחתם את חשבון הג'מייל אל תעצרו – תפתחו חשבון נוסף אותו תקדישו לכל האתרים המציקים שדורשים הרשמה. לטפל בקצת דואר פרסומי זה בסדר, אבל אחרי כמה זמן תמצאו את עצמכם עובדים בזה. אם אתם ממש מתעקשים אתם יכולים לסדר בהגדרות של הג'ימייל הראשי שלכם תחת לשונית החשבונות שהמייל המשני יגיע חשבון הזה. כדי לא להעמיס על האינבוקס שלכם, תוכלו לסדר גם פילטר שיכניס את כל הדואר ממנו לתיקיה נפרדת.

לסנן זה טוב

איך אתם מארגנים לעצכם פילטר, אתם שואלים את עצמכם? לוחצים שוב על ההגדרות ומחפשים שם את לשונית המסננים (Filters). שם תוכלו ליצור פילטר שיספר לג'ימייל מה אתם רוצים שהוא יעשה עם כל מייל שנשלח מכתובת מסוימת או שמכיל מילים מסוימות, למשל אם נרשמתם לג'יידייט ואתם מתפדחים שיראו את זה קופץ לכם באינבוקס, כמו שקרה לחבר של חבר ששואל.

וכמובן שאפשר לבקש מג'ימייל למיין לכם את המיילים לפי חשיבות – ככה תעשו זאת:

SMS מהג'ימייל

ידעתם שאתם יכולים גם לסמס מהג'ימייל? זאת אופציה די נוחה אם הטלפון הנייד שלכם נמצא רחוק מכם ואין לכם כוח לקום אליו. משום מה האפשרות הזאת היא לא ברירת מחדל, ותאלצו להגיד לג'ימייל לאפשר אותה בלאבס (Labs), לשונית שנמצאת גם היא בהגדרות. חוץ מ־SMS מהג'ימייל (שעובד עם רוב המפעילות הישראליות) יש שם לא מעט תוספת כיפיות אחרות, כמו להוסיף עוד אמוטיקונים, שתכל'ס זה הדבר הכי חשוב.

[tmwinpost]

פעילות האחרונה בחשבון

כמה פעמים השארתם בטעות את הג'ימייל פתוח בעבודה או אצל חבר או אצל ההורים ולא הצלחתם להירדם כל הלילה מהפחד שמישהו יחטט לכם בקודש הקודשים? אם התשובה היא יותר מפעם אחת, אז דעו שגם היא היתה מיותרת. בתחתית העמוד תמצאו שורה שמציגה לכם את הפעילות האחרונה בחשבון (Last account activity). אם תיכנסו לעוד פרטים תוכלו לראות גם אם מישהו השתמש לכם בחשבון מכתובת אחרת, איפה עוד אתם מחוברים והכי חשוב, לנתק מרחוק את כל המקומות האחרים שבהם אתם מחוברים.

עזרו לחבריכם להתחבר לג'ימייל (הסרטון הזה כל כך חמוד שבאמת לא התאפקנו):