"קול אוף דיוטי" עושה פניית פרסה למלחמת העולם השנייה

אין יותר גאדג'טים, אבל זה לא אומר שיש פחות אקשן. עם חיילים במלחמת העולם השנייה, קרבות מדממים והדרמה הגדולה אי פעם, "קול אוף דיוטי" החדש מרגש את המעריצים

קול אוף דיוטי WW2
קול אוף דיוטי WW2
11 בספטמבר 2017

זה מתקרב, והמעריצים כוססים ציפורניים: "קול אוף דיוטי", המותג המצליח ביותר בעולם המשחקים עושה פנייה חדה לאחור, עוזב את מלחמות העתיד ונוחת במלחמת העולם השנייה. מדובר במהפך תוכני שהוא גם משחקי: אין יותר מבערים והליכה על קירות. חוזרים לשורשי הלחימה של משחקי היריות בגוף ראשון שעוצבו והגיעו לשיא מבחינת המותג ב"מודרן וורפייר 2".

בשבועות האחרונים קיבלו מי שהזמינו את המשחק, שצפוי לצאת ב-3 בנובמבר, טעימה מהמצב המקוון מרובה המשתתפים:

אי אפשר לדעת על פי החומר שסופק איך יהיה בדיוק המשחק, אבל ניתן לומר שנשמרו הדברים הבסיסיים: למרות הירידה מהמדע הבדיוני, קצב המשחק לא יורד; גם בלי גאדג'טים יש כאן אקשן מהיר, וזה עדיין אותו משחק ארקיידי שאנחנו מקבלים בכל שנה. יש כמובן שינויים קלים. למשל, אין בניינים כי אף אחד לא הולך לקפוץ מהגג עם ג'ט פק כי, כאמור, אין דברים כאלה.

גיבורי המשחק הם האמריקאי היהודי רוברט זוסמן משיקגו ורד דניאלס מטקסס. סיפור המשחק מוליך אותם בקרבות המפורסמים של מלחמת העולם השנייה, הפלישה לנורמנדי, הקרב על יער הירטגן, הקרב על בלגיה ועוד.

לצד אפשרויות המשחק הרגילות של קבוצה נגד קבוצה או שליטה בנקודות, נחשפה אופציית משחק חדשה שזכתה למחמאות: "מלחמה" הוא מצב משחק שדומה למצב ה-Operations של "באטלפילד": משחק מנקודה לנקודה בו משתתפים שחקנים רבים לאורך זמן רב יחסית, אם כי ב-COD לא מגיעים ל-40 דקות כמו המתחרים. למרות שזה מעודד שיתוף פעולה מסוים – עדיין מדובר מסדרון צר יחסית ויש יותר התמקדות בתגובה מאשר באסטרטגיה.

הגרפיקה נראית קצת נחותה בהשוואה ל"באטלפילד", אבל הסאונד מעולה. נשמעו גם תלונות לגבי איזון לקוי של הנשק. תתי המקלע טובים מדי מול הנשק הארוך, מה שייתכן וקשור למפות הקטנות. ייתכן שהדברים הללו יתוקנו עד שהמחשק יצא.

עוד נעלם הוא הקמפיין ליחיד: בשנים האחרונות לא הצליחה הסדרה לספק סיפור טוב באמת. האם הדרמה הגדולה אי פעם תעזור לה בכך? המשחק יעקוב אחרי מחלקת רובאים ודמויות אחרות, כולל מנהיגת המחתרת הצרפתית. הסיפורים מתרחשים בין 1944 ל-1945 ויהיו גם פלאשבקים לעבר.