סיפור פישי: קהילת טוויטר התגייסה לעזרת חברה שנפלה קורבן לקאטפיש

צייצנית בטוויטר חשפה השבוע תרמית מינית לה נפלה קורבן והזכירה לנו שוב שאי אפשר באמת לדעת מי נמצא מאחורי היוזר

צבא ההאשטג של טוויטר (איור: shutterstock)
צבא ההאשטג של טוויטר (איור: shutterstock)

ביצת הטוויטר המקומית סערה השבוע מציוץ של המשתמשת Pink lips and lies, שבו היא תיארה תרמית בסגנון קאטפיש שנפלה לה קורבן. באמ;לק זריז נספר שהתרמית כללה התכתבות פרטית עם משתמשת בכינוי יערת הדבש. אותה יערה הזמינה אותה להתכתב איתה ועם בן זוגה, וכשקבעו להיפגש שלושתם הופיע רק גבר. לאחר שלוש פגישות שכללו מגע מיני מסוים התוודה האיש שהמציא את יערה וכי הוא נשוי עם ילדים, וסגר את חשבונו.

עד כאן מדובר בסיפור מרגיז אך מוכר, עם תקדימים שקבעו כי האקט אינו חוקי. תרמיות מהסוג הזה הן אחת המכות שהביא איתו האינטרנט והן בהחלט לא דבר חדש, אלא שהפעם נאספו סביב המשתפת משתמשי טוויטר תומכים שהציפו את הסיפור והצליחו לטשטש קצת את מושג הקהילה המדומיינת. כשניסינו ליצור קשר עם Pink lips, תבע אנדרסון מיודענו את כבודו בחזרה: בטוויטר אין אפשרות לכתוב באופן פרטי למשתמש אחר, אלא אם הוא עוקב אחריך. חיפוש התמונה בגוגל העלה חרס, וכך נשארנו עם ורודת שפתיים מוכרת אך אנונימית שלה יש כ־680 עוקבים.


אמיתות הסיפור היא לא העניין כאן. פחות מיממה אחרי גררו הציוצים המקוריים תמיכה גדולה ויש סיכוי גדול שכבר נתקלתם בהאשטג #סיבות_לחשוד_בפייק שזומם להשתלט על טוויטר בימים הקרובים, עם להיטים כמו “היא רוצה לעבור לסנאפצ’ט", “היא שולחת דיקפיק שלה", ו“הוא אוהב את יום ראשון". תמיכה בצורת הומור מעולם לא באמת עזרה למישהו, אבל אם תחליטו לשתף את העולם בעוולות חייכם, תוכלו לסמוך עליה שתתייצב.