האפליקציה שתיתן לכם אישור רשמי להסכמה לסקס מהפרטנר

אפליקצייה חדשה תאפשר לכם לסמן האם אתם מוכנים לקיים יחסי מין עם פרטנר מסוים, וגם לסמן איזה סוגים של אקטים מיניים מקובלים עליכם. לא ברור איזה הגנה מישהו חושב שזה ייתן לו

האפליקצייה שתשנה את חוקי הסקס? צילום: שאטרסטוק
האפליקצייה שתשנה את חוקי הסקס? צילום: שאטרסטוק

בניסיון להילחם בתופעות כמו "פורנו נקמה" ברשת, נראה שעולם ההיי טק מחפש פתרונות יצירתיים במיוחד. הקונספט האחרון נקרא "LegalFling" ומפתחיו מקווים להשיג מימון שיעזור להם להשיק את התוכנה באייפון ואנדרואיד. מדובר באפליקצייה שמאפשרת חתימה על מעין חוזה שנחתם לפני סקס מזדמן, שנועד להבטיח כי יחסי המין יתקיימו בהסכמה מלאה וכל משתמש אף מוזמן לפרט את העדופתיו המיניות במיטה ולפיהן למצוא פרטנרים מתאימים. החוזה שנחתם לייב בין שני משתמשים באפליקציה אמור לכאורה למנוע מקרים של ניצול מיני או של סחיטה מינית שלעיתים קשה להוכיח בבית משפט, אבל לא ברור מה חשבו מפתחיו; נניח שמישהו הסכים בה לאקט מיני מסוים, ובהמשך התחרט – גם אם לא שינה את הסכמתו באפליקציה – מובן שאין להסכמה המקורית שלו שום ערך שיגן על מי שינסה לקיים עמו יחסי מין בלי הסכמתו ורצונו.

ליגלפלינג.
ליגלפלינג.

"סקס צריך להיות כיף ובטוח, אבל היום הרבה דברים יכולים להשתבש", נאמר בהצהרה מטעם מפתחי האפליקציה באתר שלהם. "בעוד אתם מוגנים על פי חוק, ההתדיינות על כל עבירה באמצעות בית המשפט היא כמעט בלתי אפשרית במציאות. LegalFling יוצר הסכם מחייב מבחינה משפטית, וכל עבירה היא הפרה של החוזה". החוזה חשוף רק לשני המשתמשים שחתמו עליו ומאובטח במקום ייעודי ברשת, ומשתמשים יכולים לשנות את ההסכמה שלהם ליחסי מין בכל רגע נתון בלחיצת כפתור, מבטיחים מפתחי האפליקציה.

ליגלפלינג
ליגלפלינג

מצד שני, אי אפשר שלא לשאול במה עוזר חוזה חתום באינטרנט כשסקס קורה פיזית באופן פרטי ואנשים יכולים לשנות את חתימתם אחרי האקט, או במקרה הגרוע לשקר לחלוטין. החוזה גם עלול לשמש כנשק בידי גברים שתוגש נגדם תביעה בגין תקיפה אמיתית והם יראו את החוזה כהוכחה לזה שאינם אנסים – אף שספק אם בית משפט יראה בהסכמה באפליקציה כבעלת ערך כלשהו. בקיצור, אולי כדאי שאת ה"פיתרון" הבא ינסחו נשים ולא גברים, ומשם נתקדם הלאה.