המשטרה נגד אלכוהול בשוק הכרמל: שוטרים סגרו ברזי בירה

פקחים ושוטרים פשטו על דוכנים ברחוב המרכזי של השוק ואסרו על מכירת בירה מהחבית. בעל דוכן: "השוטר אמר 'איך לך רישיון מהמשטרה להחזיק ברז בירה'. שאלתי מה צריך כדי להוציא רישיון והוא ענה 'אל תטרח'"

שוק הכרמל (צילום: שאטרסטוק)
שוק הכרמל (צילום: שאטרסטוק)
13 ביוני 2021

מכה נוספת לשוק הכרמל: המשטרה ועיריית תל אביב־יפו אסרו על מכירת בירה מברזים לאורך הרחוב המרכזי של השוק. בדוכני האוכל חוששים כעת שהאיסור יתרחב למכירת אלכוהול בכלל. היום פשטו שוטרים ופקחי עירייה על דוכנים בשדרת השוק המרכזית ואסרו עליהם מכירת בירה מהחבית.

מקורו של האיסור הפתאומי אינו ברור, ויש לציין כי מכירת בירה מהברז מתרחשת בדוכנים זה חודשים רבים ועוד לפני הגעתה של מגפת הקורונה. "פתאום צץ שוטר וביקשו לראות רישיון לברז בירה", אומר מסעדן בעל דוכן ברחוב הראשי של השוק. "עניתי שיש לי את כל הרישיונות שצריך והוא אמר 'איך לך רישיון מהמשטרה להחזיק ברז בירה'. שאלתי מה צריך כדי להוציא רישיון והוא ענה 'אל תטרח'".

ברז אילוסטרציה, המצולם אינו קשור לכתבה. צילום: שי הנסב
ברז אילוסטרציה, המצולם אינו קשור לכתבה. צילום: שי הנסב

המסעדן כבר מתארגן לפירוק ברז הבירה ואומר שהפעם הסיפור נראה רציני. "זה היה שוטר בכיר שהביא איתו שוטרים מקומיים ופקחים מקומיים, כדי שלא ימרחו אותם אחר כך. הוא הזהיר שאם יתברר שאנו ממשיכים למזוג בירה ישר נקבל דו"ח". לשאלתו אם ניתן למכור בירה בצורה אחרת הוט נענה ב"אני לא פה כדי להגיד לך מה מותר אלא מה אסור". המסעדן מקווה שמכירת פחיות ובקבוקי בירה תתאפשר, אך מתכוון להימנע בכל מקרה השבוע ממכירת אלכוהול.

מקורבים לברנז'ת השוק מסרו כי הסיבה לאיסור נעוצה בדוכן חדש שעמד להיפתח וביקש למכור אלכוהול, וכי באגף הפיקוח מתכננים לאסור על מכירת אלכוהול בדוכנים באופן גורף. יש אף מי שטוען שזו פעולה יזומה שמטרתה "לייבש" את השוק לקראת שיפוצו. בעלי מסעדות וברים עמם שוחחנו סיפרו כי אליהם לא הגיעה הוראה כזו. בביר בזאר, המחזיק סניף בשוק, סוברים שהסיבה היא ש"אולי הם (בעלי הדוכנים – ש.ב.ד) מציבים את הברזים בצורה לא חוקית. אם הייתה הוראה כזו היינו יודעים".

בעירייה הצביעו על המשטרה כאחראית לפשיטה והסבירו כי פקחי העירייה נלוו אל השוטרים במשימתם: "אין כל החלטה על איסור מכירת אלכוהול בכלל בשוק הכרמל אלא בפעילות של משטרת ישראל ובליווי פקחי העירייה בדרישה להפסיק מכירת אלכוהול בדוכנים הפועלים ללא רישיון במרחב הציבורי", אמרו בדוברות עיריית תל אביב-יפו. עסקים הפועלים ברישיון יוכלו להמשיך למכור אלכוהול בהתאם לרישיון. בכל מקרה, הנושא בטיפול ובסמכות המשטרה". תגובת המשטרה תתפרסם לכשתתקבל. נמשיך לעקוב ולדווח.