חדשות מהעולם הישן: העירייה תאסור שימוש בפלסטיק בחופים

תקנה חדשה של עיריית תל אביב-יפו תאסור באופן גורף על שימוש בחד"פ על שפת הים, זאת אחרי שבשנה שעברה התגלה כי חופי העיר הם מהמזוהמים בים התיכון. עכשיו רק תזכירו לנו מה זה "חוף"

החוף השלישי הכי מזוהם בים התיכון. חוף הים בתל אביב (צילום: גטי אימג'ס)
החוף השלישי הכי מזוהם בים התיכון. חוף הים בתל אביב (צילום: גטי אימג'ס)

חופי תל אביב נראים עכשיו כמו חלום רחוק, אבל בעולם שלפני הקורונה דורגו חופי העיר במקום השלישי ברשימת החופים המזוהמים ביותר בפלסטיק בים התיכון, על פי דו"ח מקיף של הקרן העולמית להגנה על הטבע (WWF) וכל מי שטבל במימיהם ושיחק במשחק העממי "מדוזה או שקית פלסטיק?" יודע היטב במה דברים אמורים.

ובכן, לא עוד. אמש אישרה מועצת עיריית תל אביב-יפו תיקון לחוק העזר העירוני הקובע איסור גורף של שימוש ומכירה של מוצרים חד פעמיים בחופי הים. בישיבת המועצה, שהתקיימה לראשונה באמצעות מערכת זום, החליטו חברי מועצת העיר לקבוע איסור שימוש ומכירה של מוצרים חד פעמיים מכל חומר שהוא (פלסטיק, אלומיניום, קרטון, נייר) שלא נועדו לשימוש חוזר או לא עוצבו במקור על ידי היצרן למטרת שימוש חוזר, לרבות כלי אוכל, צלחות, כוסות, קשי שתיה ושקיות.

יוזם התיקון, ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר, הסביר ש"חוק העזר הזה הוא לא פחות מסנסציוני ברמה הסביבתית והמקיימת. זהו חוק פורץ דרך שמהווה שלב ראשון בתוכנית רצינית שתושק במהלך השנה ותכלול פעולות הסברה והסדרת תשתיות להוצאת הפלסטיק מהחופים שלנו". עוד הוסיף לדיאנסקי כי "חופי הים של תל אביב-יפו הם משאב טבע אדיר ומקום אהוב במיוחד. מתפקידנו כולנו לשמור עליו למעננו ולמען הדורות הבאים. אני קורא לציבור אוהבי החוף והים לסייע לנו בכך".