איפה השפים אוכלים

מסעדות היוקרה האהובות על השפים

לאן השפים הולכים כשהם רוצים להתפנק? למסעדת השוק האולטימטיבית בפאתי הכרמל ולאיטלקית שהיא הימור בטוח

הבסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)
הבסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)

הבסטה

"מטבח עם מעוף מדויק, הבר הכי מקצועי, מעניין ומשתנה כל הזמן" – יריב מלילי, בית תאילנדי

מה שהתחיל לפני למעלה מעשור כבר יין של איתי הרגיל ומעוז אלונים, הפך להגדרה הכי מדויקת של מסעדת שוק ולמקדש של הפודיז. את המטבח של הבסטה מוביל כיום השף אילון עמיר, שמציע סלואו פוד המשלב בין יסודות המטבח הצרפתי להווית המטבח הערבי הגלילי, תוך התמקדות בחומרי גלם מקומיים והיצע עונתי. את ההשראה שלו מקבל עמיר משיטוטים בארץ ובעולם, והתוצאה הסופית היא שילוב של מנות שהוכנו בתשוקה, דגש על תרבות אלכוהול ויין, ומקום תוסס שפועל גם ביום וגם בלילה.
הבסטה

טאיזו

טאיזו של השף יובל בן נריה מצליחה כבר שנים לשמור על מעמדה בפסגת הר המסעדות התל אביבי. התפריט האסייתי המדויק מציג את פירושו האישי והייחודי של בן נריה למנות רחוב קלאסיות מהודו, סין, תאילנד, וייטנאם וקמבודיה. תפריט האלכוהול מדבר באותה שפה ומציע קוקטיילים בניחוח אוריינטלי ובהגשה מוקפדת. טאיזו, שזכתה בתואר מסעדת השנה בפרסי האוכל של Time Out ב־2018, ממוקמת בקצה הגבוה של הסקאלה בכל הנוגע לשירות, לאווירה ולעיצוב, והחוויה הכוללת מצליחה לרגש הרבה מעבר למה שיש על הצלחת.
טאיזו

זכתה בפרס Time Out, ובצדק. טאיזו (צילום: דרור עינב)
זכתה בפרס Time Out, ובצדק. טאיזו (צילום: דרור עינב)

טוטו

"תמיד מרגיש נכון לחגוג שם" – תומר טל, דריסקו

המסעדה של השף ירון שלו ממשיכה להחזיק זה 13 שנים בסטנדרטים גבוהים של מסעדת יוקרה מוקפדת ואיכותית, בין היתר בזכות חומרי הגלם המקומיים והמיובאים הטובים בארץ. כל מנה שיוצאת מתחת לידיו היא חגיגה של גורמה מדויק ואלגנטי, המוגשת על ידי צוות סופר מיומן. שלו כבר הצליח להוציא תחת ידיו כמה מהמנות האיקוניות של העיר (ניוקי ערמונים, טורטליני זנב שור) וגם בגזרת הקינוחים תמצאו פה הברקות כמו מילפיי מפורק שרוטב טופי חם נמזג עליו מול עיניכם. צוות הבר מספק קוקטיילים משובחים ואווירה קלילה יותר ובשעות הצהריים זה המקום לראות בו את הפרצופים שניבטים אליכם מדפי העיתונות הכלכלית.
טוטו

פרונטו

"יש בפרונטו את השילוב המנצח של תפריט מלא מחשבה, מפות לבנות על השולחנות ובכל זאת, תחושה נינוחה" – מאיר אדוני

המסעדה האיטלקית שהוקמה לפני שלושה עשורים על ידי הקולנוען רפי אדר נחשבה מאז ומתמיד לאחת הטובות מסוגה בארץ. בעשור האחרון הובל המטבח על ידי השף דיוויד פרנקל, שהפך לאחד הבעלים לפני כשנתיים עם פרישת אדר. כמי שמתרגם את קלאסיקות המטבח האיטלקי לשפתו האישית והחדשנית, פרנקל יוצר מטבח עדכני ומעודן שנותן כבוד למקור אך מביא מודרניזציה פורצת גבולות. במילים פשוטות, אם באיכות איטלקית חשקה נפשכם, אין הימור יותר בטוח מפרונטו.
פרונטו

הימור בטוח. פרונטו (צילום: תמוז רחמן)
הימור בטוח. פרונטו (צילום: תמוז רחמן)

יפו תל אביב

"גדלתי אצל חיים. מפרגן לו לעד" – גיא מלכה, חדר האוכל

מאז פתיחתה יפו תל אביב מצליחה לשמור על שפה קולינרית בטוחה ויציבה, עם אותה תפאורה אלגנטית אך לא מאיימת. כוכב המקום, הטאבון הענקי, מניב פוקצ'ות מענגות, וסגנון הבישול לנצח נאמן לחזון הקולינרי של חיים כהן, שמאמין בטיפול פשוט אך מדויק בחומרי גלם משובחים. המטבח הפתוח מחבר את עבודת הטבח אל הצלחת שלכם, וכך גם בר האלכוהול המוקפד. כהן יודע לתת לאוכל איכותי וטעים את מקומו בקדמת הבמה, ללא יומרות מיותרות אך עם המון מיומנות וכשרון. מה שנקרא, מוסד.
יפו תל אביב

מסה

זה 15 שנים מתפקדת מסעדה מסה כהיכל תענוגות שמנותק מהמציאות המזרח תיכונית, הודות למטבח עילי של השף אביב משה. מנות וירטואוזיות קלאסיות כגון כבד אווז ולרונה, שקדי עגל או קינוח תות, עדיין מככבות בתפריט שמקפיד להתחדש כל הזמן. חלל הבר המהודר והאפלולי (שמותר לעשן בו!) עדיין חי ובועט, ובנוסף לאלכוהול משובח ומנות מהודרות מציע גם ערבי די.ג'יי.
מסה

השפים שהשתתפו בפרויקט: אדם זיו, אבי ביטון, אבי קונפורטי, אביב משה, אביבית פריאל, אוראל קמחי, אורי נבון, אורי שביט, אורי שפט, אידית פדידה, אייל לביא, שי קיצ'ס, אילון אמיר, אילן גרוסי, איתן טרבלוס, אלדד שמואלי, אליאב גולדנברג, אסי לוי, אסף גרניט, אסף דוקטור, אסף זילברשטיין, אסף שנער, ארז קומרובסקי, ארי ירזין, אריק דרחני, אריק רוזנטל, בינו גבסו, בנצי ארבל, ברק אהרוני, ברק יחזקאלי, גולן גורפינקל, גיא גמזו, גיא מלכה, דיוויד פרנקל, דן זוארץ, הדיי עפאים, הראל זכאים, ויקטור גלוגר, זוזו חנא, חוסאם עבאס, חיים כהן, חנוך שכטר, טום אביב, יאיר יוספי, יהונתן בורוביץ, יהלומה לוי, יובל בן נריה, יוגב ירוס, יונתן רושפלד, יוסי שטרית, יוסף שטרית, יורם ניצן, יזהר סהר, יניר גרין, ירון קסטנבאום, יריב ברונשטיין, יריב מלילי, ליאור הדס, ליאור הרגיל, מאיר אדוני, מאיר דנון, מוטי טיטמן, מושיקו גמליאלי, מיכאל גרטופסקי, מיקי שמו, מרב ברזילי, נוף עתאמנה, ניר ויימן, ניר צוק, נתי מנשה, נתי שפריר, עומאר עלוואן, עומר מילר, עזרא קדם, עידו פיינר, עידן פיינברג, עינב אזגורי, עינב ברמן, עמוס שיאון, ענר בן רפאל, ערן שוורצברד, ערן שרויטמן, צחי בוקששתר, קובי בכר, קרן קדוש, רונן סקינזיס, רועי ענתבי, רז רהב, רימה אולברה, רמה בן צבי, רן שמואלי, שאול בן אדרת, שחף שבתאי, שיראל ברגר, שלום קדוש, שניר אנג סלע, שרון כהן, שרי אנסקי, תומר אגאי, תומר טל, תמר כהן צדק