משחקים באוכל: איפה טועמים את האוכל של מתמודדי משחקי השף

לקראת סיום העונה ורגע לפני שהם הופכים למגה-סטארים מצאנו איפה אפשר לפגוש את כוכבי התוכנית ולזלול את המנות האיקוניות שלהם

טרטר בקר, מונדו 2000 (צילום: ספיר קאסו)
טרטר בקר, מונדו 2000 (צילום: ספיר קאסו)
18 בפברואר 2020

אליעד דנון | מונדו 2000

כבר מהופעתו הראשונה בתכנית היה ברור שלאליעד דנון יש סטאר קווליטי. בישול יצירתי שמצית את הדמיון, אישיות תזזיתית וחוסר מוכנות להפסיד כמו המנטור אסף גרניט התגבשו לפרסונה קולינרית שראויה למקום בגמר, כפי שאיבחן בצדק יוסי שטרית. מבחינה זו מונדו 2000 הוא במה אידיאלית לדנון: בר סקסי ומסעדת שף לא פורמלית שמאפשרת לו לבחון את גבולות הגזרה, ולהפגין חשיבה עצמאית לצד השראות מהשפים השופטים. 

מה אוכלים: גוזלמה – מאפה טורקי במילוי בצל מקורמל, קשקבל, מנגולד ותרד (51 ש"ח) בהשראת ארז קומרובסקי; דג ים על קרם שקדים ויוגורט עם סלסת משמשים (65 ש"ח), ניוקי א לה רומאנה בחמאת זעתר, שמנת חמוצה וצנוברים (57 ש"ח) כמו בתכנית, וטארט ריקוטה אפויה עם קרמו לבנה ושמן זעתר (35 ש"ח).
מונדו 2000

סשימי דג לבן, מונדו 2000 (צילום: ספיר קוסא)
סשימי דג לבן, מונדו 2000 (צילום: ספיר קוסא)

נאיפה מולא | L28

הפלטפורמה הקולינרית של האחים ירזין קיבלה את זריקת המרץ שכל כך הייתה נחוצה עם צירופה של נאיפה מולא, לשעבר בנקאית מירכא. מבקרי מסעדות נשפכים על האוכל שהשפית המוכשרת מבשלת, ועל האומץ שהיא מפגינה בחיבור בין המטבח שעליו גדלה לטכניקות והשראה שספגה מחיים כהן ביפו־תל אביב. ההייפ עושה את שלו והמסעדה מפורקת, אז להזמנת שולחן קחו בחשבון חודש מראש אם לא יותר.

מה אוכלים: שישברק דגים ופירות ים (72 ש"ח), מלפוף – כרוב ממולא אורז ובשר בציר בקר מצומצם, אבן יוגורט, עלי זעתר, סלסה צ'ילי ירוק (50 ש"ח), פטאייר זעתר, פאטה שפונדרה בבישול ארוך עם יוגורט טחינה, גרגירי חומוס, חמאה חומה וסלט עשבים (78 ש"ח), לייאלי ביירות – פודינג סולת וחלב, קרם פיסטוק וסירופ מי זהאר וורדים (38 ש"ח).
L28
להזמנת שולחן ב-L28

נאיפה מולא (צילום: אנטולי מיכאלו)
נאיפה מולא (צילום: אנטולי מיכאלו)

דניאל קיציס | קפה יעל

המתמודדת הדעתנית שהכינה בתכנית אוכל שכל כך עושה חשק מצאה בית בקפה יעל במרכז הקהילתי דב הוז, אח למוסד מרחוב צייטלין. הבעלים אושרת יקותיאל, לשעבר בעלת קייטרינג, מבקרת מסעדות בעכבר העיר ומנהלת מסעדה אצל יותם אוטולנגי בלונדון, זיהתה את החשיבה מחוץ לקופסה שקיציס מניחה בצלחת וגייסה אותה למטבח. 

מה אוכלים: סנדביץ' סלמון מעושן, שמנת חזרת ומלפפון (38 ש"ח), סלט בורגול וירקות ירוקים עונתיים, זעתר, סומק ופטה (50 ש"ח), מאפה בצק עלים עם תרד, קשקבל ואנשובי (48 ש"ח), לחם בננה קלוי עם ריקוטה, אגוזים ודבש ענבים (32 ש"ח).
דב הוז 16 תל אביב, 03-6399970

קפה יעל (צילום: אוריה גבע)
קפה יעל (צילום: אוריה גבע)

עדן דוד | ארוחות פרטיות

האודישן של עדן דוד הציב אותה בעמדת פיינליסטית כבר מהרגע הראשון. השופטים עפו על רביולי הקולרבי שהיא הכינה, קראו לה "מפלצת מטבח" ונדהמו מהרזומה הממושלן כבר בגיל 25. הבישול של דוד אינטיליגנטי ורחב אופקים והיא לא פוחדת להתאבד על הצלחת. ביומיום אפשר לפגוש אותה במטבח של מסעדת אייבי של שף אסף דוקטור, ומדי פעם היא משתפת פעולה בארוחות פרטיות עם השף אלון פלד (לשעבר OCD ויא פאן וכיום בבר דגים בשוק הכרמל). 

מה אוכלים: קרוקט ארטישוק ירושלמי וכרישה קונפי עם איולי עשבים וצ'יפס ארטישוק; ברוסקטה צלויה בשמן זית, ממרח ראסטי של חובזה וחמציץ עם בצל מקורמל, שרימפס קריסטל צלוי, איולי ראשי שרימפס ושמנת חמוצה מצומצמת; טאקו חיטה בעבודת יד במילוי שוק טלה בבישול ארוך, שומר מוחמץ, סלסת עגבניות עם קיווי והבנרו מותססים וכוסברה ויוגורט עם נענע וגרידת ליים (350 ש"ח לאדם כולל יין).
edendavid23 באינסטגרם, 054-8088219

עדן דוד (צילום: אביב שקורי)
עדן דוד (צילום: אביב שקורי)

אבישג לוי | ארוחות פרטיות

אם בכל ריאליטי יש טייפקאסט, אבישג לוי היא זו שלא משחקת לפי הכללים. מרק לחם קר, גלילי דלעת על שמנת ופרג ומקלוני פיצוחים וסירופ טרגון בולטים ומושכים אש מהשופטים, אבל לפסטה שהיא מכינה הם תמיד מפרגנים. כעת לוי מתארחת בחללים בדרום תל אביב ויפו ופותחת את המטבח למי שרוצה לא רק לראות אותה מבשלת, אלא גם לטעום. הארוחות הקרובות ב-2-3.3.

מה אוכלים: טארט טאטן סלקים וקרם פרמז'ן ופלפל שחור, טורטלוני במילוי רוטב חמאה ופלפל שחור ("פסטה הפוכה שהרוטב נמצא בתוכה, כמו כיסונים בתרבות האסייתית שמכילים בתוכם ציר שקודם צריך לשתות"), קינוח גבינה מפריז וריבת סלק ופלפל שחור. 350 ש"ח לאדם כולל קוקטייל פתיחה ויין.

Avishag_levy__052-8993279

אבישג לוי (צילום: אור דנון)
אבישג לוי (צילום: אור דנון)

פנדה | פנדה פיתה 

הסוד השמור של שוק הכרמל הפך בזכות משחקי השף לסנסציה משוגעת, עם תור כל כך ארוך שחייב השתלטות על חלל סמוך לדוכן הנוכחי. לכבוד יום הולדת 3 לפנדה תתקיים בשבת הקרובה (22.2) מ־12:00 מסיבת ענק בדרמה עם מלא מוזיקאים (נגה ארז, נאבי פרוג'קט ועוד), כניסה חינם ופיתות חינם. 

מה אוכלים: פיתה במילוי סביצ'ה דג, בשר מפורק ופילה חציל בענן.
פיתה פנדה

פיתה פנדה. הכי אהובים. צילום: אביב שקורי
פיתה פנדה. הכי אהובים. צילום: אביב שקורי

רנן בלומנרייך קומטה | ארוחות פרטיות

כדי לטעום מהמנות הכה־אסתטיות של השף היפני־ישראלי תצטרכו למצוא דרך להתארגן על ארוחה פרטית בבית הלקוח. בלומנרייך מגיש 15-10 מנות שמבוססות על חומרי גלם טריים מבוקר הארוחה  בשילוב חומרי גלם מיפן. מחיר: 500 ש"ח לאדם, מינימום 10 סועדים.

מה אוכלים: מבחר סשימי של הדגה היומית עם סויה מעושנת, חציל במיסו, קלמרי צרוב עם פטריות וחמאת יאקיניקו, ניגירי ורולים עם אורז מניגטה ותוספות מפתיעות, סלמון אפוי במרינדת צ׳ילי קוריאני של 72 שעות, אנטריקוט וואגיו מיושן ועוד. התפריט נקבע סופית ביום הארוחה בהתאם לחומרי הגלם הזמינים.
קומטה בפייסבוק, 054-2247775  

תיכף נגמר עוד שבוע, ארוחה שלישית ברצף, תינוקת מתוקה ואשה מדהימה שמחכות לי בבית בסבלנות.. איזה מזל שאני כל כך אוהב את העבודה שלי???? מתגעגע!!

פורסם על ידי ‏‎Komata‎‏ ב- יום שבת, 25 בינואר 2020

משחקי השף בב"ש

אם בא לכם לתפוס כמה ציפורים ממשחקי השף במכה אחת, בשני ושלישי הבא (25-24.2) תמצאו אותם במסעדות בבאר שבע.

אליעד דנון יבשל בכפרה טאפאס בר סלט קישואים שרופים עם פריקי, עגבניות ובולגרית של פנחס; טרטר דג לבן  עם יוגורט מצומצם וארטישוק מוחמץ; ואת הגוזלמה המפורסם.

פנדה יאכיל את אורחי מסעדת הספריה בפיתות אסאדו, עוף מפורק, פיש אנד צ'יפס ופילה חציל בענן.

רנן בלומנרייך קומטה יכין במסעדת קמפאי טרטר המאצ'י בוויניגרט שומשום וחלפניו, באן במילוי לוקוס צלוי במרינדת סאקיו מיסו וירקות כבושים, שיפודי סלמון אטלנטי במרינדת צ׳ילי קוריאני וסטייק סינטה צרוב בחמאת יאקיניקו עם באקצ'וי ואספרגוס.

דניאל גולן, המתמודד הכי מפתיע וקורע, יתארח במסעדת קפאסה ויבשל טאקו סביצ'ה מקסיקני, סינייה של לחי עגל בבישול ארוך עם תבשיל ארטישוק ירושלמי ומנגולד, מעורב דגים וקסאדייה מקמח תירס עם אסאדו מפורק ושקדי עגל.
קמפאי, כפרה, קפאסה, חיל ההנדסה 1 (מתחם ביג) באר שבע, 08-6655122; הספריה, נפחא 25 באר שבע, 08-6655120

כוכבי משחקי השף מגיעים לבאר שבע (צילום: אנטולי קריניצקי)
כוכבי משחקי השף מגיעים לבאר שבע (צילום: אנטולי קריניצקי)