איציק ורותי חוזרים: הקאמבק של הסנדוויץ' האהוב מרחוב שינקין

היינו כחולמות. הסנדוויץ' של איציק ורותי בפרישמן (צילום: יעל שטוקמן)
היינו כחולמות. הסנדוויץ' של איציק ורותי בפרישמן (צילום: יעל שטוקמן)

חדשות נפלאות: חשבנו שכבר לעולם לא נראה שוב את הסנדוויץ' של איציק ורותי, הסנדוויצ'יה המיתולוגית משינקין שנסגרה ב-2020 אחרי 63 שנות פעילות, אבל הנה היא חוזרת אלינו בלוקיישן חדש. בתפריט: אותם סנדוויצ'ים בדיוק. גם הלב שלנו נפתח מחדש

17 באוגוסט 2023

לפני שלוש שנים בדיוק, בשיאה של מגפת הקורונה התקבלה הודעה קשה במחוזותינו ונפלה עטרת ראשינו. זה דווקא לא היה קשורה לסגר או למתווה כזה או אחר וגם לא לרוני גמזו או לבר סימן טוב (זוכרים אותם?), אלא למוסד הסנדוויצ'ים המיתולוגי של איציק ורותי ברחוב שינקין, שסגר את שעריו בפעם האחרונה. מטעמם של הבעלים נמסר אז שהמקום ייסגר לצמיתות. והנה, פרשנות חדשה למילה בצמיתות, כי שיטוט אקראי ברחוב הפגיש אותנו במודעה משמחת ביותר שזו לשונה: "איציק ורותי משנת 1957, הסנדוויץ' המפורסם חוזר לעיר".

ובכן, כן, הפתיחה בקרוב והכתובת היא פרישמן 42. פחות שינקין אבל לא מאוד רחוק משם. שינסנו מותניים ומיד שמנו פעמינו ללוקיישן המחודש, שם נוכחנו כי הפלא אכן מתרחש. במקום מצאנו שיפוצים במצב מתקדם ומעודד, ועל חזיתו תלוי השלט הנכסף – איציק ורותי משנת 1957, עם ציור נוסטלגי של הזוג שהאכיל את כל תושבי תל אביב במשך שנים ארוכות בשעות הבוקר המאוד מוקדמות.

63 שנים של סנדוויצ'ים מופתיים על הבוקר. הסנדוויץ' של איציק ורותי (צילום: טל חבר)
63 שנים של סנדוויצ'ים מופתיים על הבוקר. הסנדוויץ' של איציק ורותי (צילום: טל חבר)

מי שניהלו את העסק ב-15 השנים אחרי מותו של איציק פליישר ב-2007, הם דודי פליישר ושולי שחף (דודי הוא בנם של איציק ורותי). שניהם נכנסו לנעליים הגדולות של הדור המייסד ושמרו על תפריט הכריכים האהוב שצבר במירוץ השנים עדת מעריצים מושבעת. הכריך המפורסם כלל לחמניה פשוטה של קייטנה (אבל מהסוג הטוב), אליה נדחסו סלט ביצים ביתי מיתולוגי, או סלט טונה, וגם סלט קישואים פלאי, חביתה, גבינה וגם כריך שקשוקה שהתווסף לתפריט והפך לאחד מסנדוויצ'י הדגל של המקום. החל מהשעות המוקדמות מאוד של הבוקר (04:00 בבוקר כזה) הם היו עומדים שם ומכינים כריכים עד שהלחמניות היו נגמרות בסביבות 11:00.

היו ימים. הסנדוויץ' של איציק ורותי בשינקין (צילום: דן קינן, הארץ)
היו ימים. הסנדוויץ' של איציק ורותי בשינקין (צילום: דן קינן, הארץ)

בשנת 2020, שנה לאחר מותה של רותי פליישר ז"ל, נסגר המקום בין היתר בגלל תקנות הקורונה הרבות, הסגרים וכל המתווים השונים, וגם בגלל העובדה שפליישר הבן ואשתו הגיעו לגיל 70 והתעייפו מניהול העסק. והנה היום, שלוש שנים אחר כך, גילינו שהם חוזרים ובפוסט משמח בפייסבוק אף מצולמים לקראת הקאמבק המחודש. חזרנו ושאלנו את פליישר מה נשתנה, ולדבריו "אנחנו מעורבים במקום החדש, אבל אנחנו בגיל פנסיה. אנחנו לא לבד כאן, המקום מתעורר לחיים בזכות צוות של לקוחות מהעבר שגדלו על המקום".

אפשר בינתיים לחמניה עם סלט ביצים? איציק ורותי בפרישמן (צילום: יעל שטוקמן)
אפשר בינתיים לחמניה עם סלט ביצים? איציק ורותי בפרישמן (צילום: יעל שטוקמן)

ומתי? הסנדוויצ'יה החדשה צפויה להיפתח מתישהו בשבועיים הקרובים. ומה בתפריט? בדיוק אותם סנדוויצ'ים, מבטיח פליישר. על המודעה שנתלתה ברחבי האזור מופיע גם לוגו קטן של Wolt, כך שאפשר יהיה כנראה להתארגן על משלוחים בחמש בבוקר ולדמיין שזה ניינטיז. נמשיך ונעדכן מחזית ההתרחשות.
>> איציק ורותי, פרישמן 42, הפתיחה בקרוב