נועה קירל, לפנייך: 10 ההופעות הכי אהובות בתולדות האירוויזיון

הנה משפט שלא חשבתם שתקראו: נועה קירל מחכה לכם בפסטיבל ״בריזה״ (צילום: אנת'וני דבלין/גטי אימג'ס)
הנה משפט שלא חשבתם שתקראו: נועה קירל מחכה לכם בפסטיבל ״בריזה״ (צילום: אנת'וני דבלין/גטי אימג'ס)

רגע לפני שנציגתנו הנסיכה עולה לבימת חצי גמר האירוויזיון בליברפול כדי לתת את השואו של החיים שלה, הלכנו לבדוק ביוטיוב מהן ההופעות הנצפות ביותר בתחרות השירה הפופולרית. מסקנות: עדיף לנועה קירל להיות זמר חתיך או דראג קווין או להקת רוק מוזרה

בעוד כולנו מנסים להמר על מיקומה הסופי של נועה קירל בגמר האירוויזיון ומייחלים לניצחון, כולנו גם יודעים שבאירוויזיון הזוכה הוא לא תמיד יהיה המופע הטוב ביותר או זה שהקהל הכי אהב. שופטים, פוליטיקה, סדר הופעות ומזל – כל אלו יכולים להטות את התוצאה הסופית באופן דרמטי. עם זאת, בעידן של לייקים וצפיות כולנו יודעים שהתחרות האמיתית מתרחשת ביוטיוב – מה הן ההופעות שההמונים הכי אהבו לצפות בהן שוב ושוב, גם אחרי תום התחרות? כמה מהן לא זכו? יצאנו (או יותר נכון, ישבנו) לבדוק.

10. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix

יותר מעשור אחרי שדנה אינטרנשיונל שלנו איתגרה את מוסכמות המגדר באירוויזיון, הגיעה קונצ׳יטה וורסט מאוסטריה שהצליחה לעצבן הרבה אירופאים שמרנים. קונצ׳יטה היא פרסונת הדראג של הזמר תומאס נויווירת ששרה באירוויזיון 2014 את בלדת האופרה הג׳יימס בונדית Rise Like a Phoenix והביאה את אירוויזיון 2015 לווינה.

9. Verka Serduchka – Dancing Lasha Tumbai

באירוויזיון של שנת 2007 הזמרת ואושיית הדראג האוקראינית ורקה סרדוצ'קה נתנה את אחת ההופעות הזכירות ביותר בתחרות ואת אחד הלוקים האייקונים שנראו על בימתה. הישראלים עשויים לזכור את ורקה מאירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב, כאשר באחד מקטעי המעבר ביצעה קאבר לשיר Toy של נטע. השיר הגיע למקום השני באותה השנה והפסיד לשיר לא זכיר במיוחד של סרביה. 

8. Eleni Foureira – Fuego

אלני פוריירה היווניה התחילה כנמסיס של נטע כאשר ייצגה את קפריסין והיוותה מכשול משמעותי בדרך של ישראל לניצחון. מאז עברו הרבה מים בנהר, אלני הפכה לידידת ישראל בלתי מעורערת והופיעה בארץ מספר פעמים בשנים האחרונות. כמו כן, Fuego הפך מאז לאחד משירי האירוויזיון האהובים ביותר על הישראלים. השיר, כזכור, הגיע למקום השני באירוויזיון 2018.

7. Sergey Lazarev – You Are The Only One

באירוויזיון של שנת 2016 נתן הזמר הרוסי סרגיי לזרב הופעה מהפנטת, עם כוריאוגרפיה בשילוב מסכי ענק. ההופעה המרשימה הביאה אותו למקום השלישי בתחרות באותה השנה, אך לא פחות חשוב מזה – הביאה גם הרבה צפיות ביוטיוב.

6. Netta – Toy

הלהיט הזוכה של נטע הפך לויראלי מיד עם יציאתו טרום התחרות. השיר הקליט והביזארי נתפס באוזניהם של רבים ויצר באז שככל הנראה גם טרם לזכייתו של השיר בשנת 2018. לפני כשנתיים הלהיט קיבל בוסט נוסף של פופולריות כשהפך לסאונד ויראלי בטיקטוק.

5. Lordi – Hard Rock Hallelujah

להקת הרוק הכבד לורדי, הצליחה לרתק ולהבהיל צופים רבים בו זמנית. עם הופעה ביזארית ועם שיר רוק קשוח בין שלל שירי פופ מתקתקים, הביאה הלהקה למדינתה פינלנד את הניצחון הראשון והיחידי שלה עד היום.

 

4. Måns Zelmerlöw – Heroes

הזמר השוודי מונס סלמרלוב הביא לשוודיה את הניצחון האחרון של עד כה, השישי במספר. השיר הפך ללהיט באירופה וגם אצלנו בארץ זכה להצלחה פנומנלית בתחרות. ייתכן שהרבה מזה בזכות העובדה שהזמר, ובכן, חתיך מאוד.

3. Loreen – Euphoria

שוב, ובפער קטן מאוד – שוודיה. השיר הזוכה הזה נחשב עד היום לאחד האהובים והזכורים ביותר מהתחרות. עם שיר דאנס גדול והופעה קטנה וצנועה, הביאה הזמרת לורין את האירוויזיון אל העיר מלמו בשנת 2012.

2. Alexander Rybak – Fairytale

ובכן קשה להיות שיפוטי את כמות הצפיות של Fairytale, כי בהחלט מדובר באחת ההופעות ואחד השירים הכי חמודים שנראו באירוויזיון. אלכסנדר ריבק הנורווגי הגיע למקום הראשון באירוויזיון 2009 והביא את אחד הלהיטים הזכורים ביותר מהאירוויזיון למילניום הזה. ריבק ניסה את מזלו שוב מול נטע באירוויזיון 2018, שם איכזב והגיע למקום ה-15 בלבד.

 

1. Måneskin – Zitti e buoni

ההישג של להקת הרוק האיטלקית בתור ההופעה הנצפית ביותר מרשימה במיוחד מאחר ומדובר גם בהופעה החדשה ביותר שעלתה ליוטיוב מתוך הרשימה. את ההישג אפשר להסביר בכך שמונסקין, זוכת אירוויזיון 2021, מצליחה לשמר קריירה בינלאומית ומצליחה עד רגע זה ממש. עם קהל נרחב מחוץ לאירופה, הלהקה הפכה לאחת מההצלחות הבינלאומיות הגדולות ביותר בתולדות האירוויזיון.