חצי קלאץ'

אירוויזיון 2019: הזוכות בחצי הגמר השני

שבע מעשר המדינות שהופיעו בראש טבלאות ההימורים עלו על הבמה, בהן שוודיה, רוסיה ואזרבייג'ן החזקות, וכמובן הולנד עם דנקן לורנס

האירוויזיון במתחם אקספו. צילום: EBU
האירוויזיון במתחם אקספו. צילום: EBU
16 במאי 2019

בעיצומן של חגיגות האירוויזיון והלילה הלבן, בערב יום חמישי, נערך חצי הגמר השני של האירוויזיון במתחם אקספו בתל אביב. זמרים, זמרות ולהקות מ-18 מדינות התחרו על הזכות להשתתף בגמר הגדול שייערך בשבת. במהלך שידור נטול תקלות הופיעו 17 המדינות המופיעות בראש טבלאות ההימורים, בהן שוודיה, רוסיה ואזרבייג'ן החזקות, וכמובן הולנד עם דנקן לורנס, ששירו "Arcade" נחשב הפייבוריט לזכייה בגמר. בנוסף, שודרו קטעים מהשירים של בריטניה, גרמניה ואיטליה המעפילות אוטומטית לגמר.

הנציגים הקרואטים בחדר הירוק. צילום: EBU
הנציגים הקרואטים בחדר הירוק. צילום: EBU

אחרי 18 השירים עלתה לבמה להקת שלווה, שפרשה מהתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" כדי להימנע מחילול שבת. הלהקה ביצעה את השיר "A Million Dreams" מתוך הסרט "האמן הגדול מכולם". עוד הופיע אמן החושים ליאור סושרד בנאמבר מיוחד בסימן האירוויזיון, ושודר סרטון נוסף של נוסף קותימן שהתיך יחד שירים מכל שנות האירוויזיון ליצירה חדשה.

החדר הירוק במתחם אקספו. צילום: EBU
החדר הירוק במתחם אקספו. צילום: EBU

מי שחיכה למדונה נאלץ להמתין לגמר בשבת, שבו ישתתפו 26 מדינות, בהן ישראל עם קובי מרימי בשירו "Home". כל המופעים משודרים בכאן 11. כאמור, את מופע חצי הגמר הלילה ליוו אירועי הלילה הלבן, שנערך אף הוא בסימן האירוויזיון. בין היתר, התקיים בנמל תל אביב מופע בהשתתפות זוכות העבר קרולה ולוריין משוודיה ואן מארי דוד מלוקסמבורג.

אלה הן המדינות שעלו לגמר:

צפון מקדוניה
הולנד
אלבניה
שבדיה
רוסיה
אזרבייג'אן
דנמרק
נורבגיה
שווייץ
מלטה