סיבוב פרידה: כל הפרטים על הופעתה של אירוסמית' בישראל

אחרי 45 שנות פעילות להקת אירוסמית' מתפרקת. לתל אביב היא עומדת להגיע במסגרת סיבוב הופעות הפרידה הבינלאומי שלה במאי הקרוב

סטיבן טיילר סולן אירוסמית'. צילום: Gettyimages
סטיבן טיילר סולן אירוסמית'. צילום: Gettyimages
14 בנובמבר 2016

"אני באמת אוהב את הלהקה הזו. אנחנו עושים סיבוב הופעות אחרון, וההחלטה על הפירוק היא פשוט משום שאנו מרגישים שהגיע הזמן, לא מאף סיבה אחרת", אמר סטיבן טיילר סולן להקת אירוסמית' ביוני האחרון. כעת סיבוב הופעות הפרידה הבינלאומי של להקת ההרד רוק האגדית יוצא לדרך ובמסגרתו תשוב הלהקה לישראל, אחרי יותר מ־20 שנה, למופע אחד שייתקיים ב־17 במאי בפארק הירקון.

מחיר כרטיס להופעה יעמוד על 290 שקלים לדשא, 770 שקלים לגולדן רינג ו־870 שקלים למתחם ה-VIP. מחיר כרטיס במכירה מוקדמת, שתחל הערב ב־19:00, יעמוד על 250 שקלים לדשא, 670 שקלים לגולדן רינג ו־720 שקלים ל־VIP.

אירוסמית' נוסדה בבוסטון ב־1970 והייתה לאחת מלהקות ההרד רוק הפופולריות ביותר בארצות הברית, ששילבה רוק כבד עם בלוז, הומור ולוק גלאמי צעקני. אלבומם השלישי, "Toys in the Attic" מ־1975 היה אלבום הפריצה שלה שכלל להיטים כגון "Sweet Emotion" ו־"Walk This Way". אך אחרי רצף של אלבומי פלטינה ומספר לא מבוטל של להיטים ובהם בלדות רוק אמוציונליות במיוחד דוגמת "Dream On", התפרקה הלהקה עקב התמכרות חברים בה לסמים ואלכהול. היה זה רק סוף הפרק הראשון בתולדותיה.

אחרי שחזרה הלהקה לפעילות הפכה שוב לגדולה אפילו יותר משהייתה הרבה בעזרת הקמת ערוץ המוזיקה MTV בו כיכבה. במהלך הקריירה ארוכת השנים שלה, הוציאה 15 אלבומים ולהיטים רבים, בהם החידוש ל־"Walk This Way" עם הרכב ההיפ-הופ ראן די.אמ.סי שהפך לסמל של שיתוף פעולה בין הראפ השחור לרוק הלבן שהיה עד אז בגדר טאבו.

עוד להיטים בולטים של הלהקה: "I Don't Want to Miss a Thing" מפסקול הסרט "ארמגדון", הבלדות בעלות הקליפים האיקוניים משנות התשעים "Crazy" ו־"Cryin" מתוך האלבום "Get a Grip", "Dude (Looks Like a Lady)" וגם "Pink" ו"Jaded" המאוחרים יותר.