תנו לאחרים לנפנף: המנגלים שמחכים לכם ביום העצמאות

חג המנגל. גרקו (צילום אנטולי מיכאלו)
חג המנגל. גרקו (צילום אנטולי מיכאלו)

לא הספקתם להתארגן על מנגל לעצמאות מסיבותיכם? אל דאגה, הנה 5 מסעדות שכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להגיע אליהן - השיפודים, המוזיקה והשמח כבר כלולים. יום עצמאות שמח!

1. מעדנים ומסיבה | האחים

במסעדה־מעדנייה של האחים דוקטור נותנים מענה לחגיגות בבית ובחוץ. קטגוריה חדשה באתר המכולת מציעה מוצרים לעל האש בשרי או צמחוני במרפסת או בגינה, בסגנון מטבח ישראלי חדש. לדוגמה: שיפודי פטריות יער עם סקורדליה וגרמולטה, גבינת פטה בזעתר טרי ופלפל חריף, נקניקיות פורל מתוצרת בית ובוואריה בטעם של פעם. בצהרי יום העצמאות מחדשים האחים מסורת שנפסקה לפני שמונה שנים במסיבת עצמאות שמחה: תפריט פיתות, עמדת סלטים, מנות ספיישל חדשות של RedefineMeat ואלכוהול, מוזיקה והופעה של אורח סודי ומיוחד. חמישי מ־12:00.
האחים

נפנף לי שיפוד, אחי (צילום יח"צ האחים)
נפנף לי שיפוד, אחי (צילום יח"צ האחים)

2. פותחים שולחן ישראלי | בית קנדינוף

במסעדה שביפו העתיקה חוגגים בעל האש מסורתי עם טוויסט – טאבולה מוסר ים, לאפה גלילית, סלט חצילים חמים ביוגורט, צזיקי פיצוחים ועוד כהנה וכהנה בפתיחת שולחן כהלכתה, תפריט שיפודים מקורי של השף איתי קושמרו, קוקטייל ערק ועוגת ביסקוויטים (אבל לא מהמתכון של שרה). על העמדה דיג׳יי צח אור שימרוני (tazzor) עם מוזיקה ישראלית שתרים למולדת. רביעי 19:30-23:00, חמישי 12:00-23:00.
בית קנדינוף

עצמאות בבית קנדינוף (צילום אפיק גבאי)
עצמאות בבית קנדינוף (צילום אפיק גבאי)

3. שיפודים מול הים | סיטארה

במסעדת סיטארה מציינים עצמאות בשבוע ספיישל שיפודים: שישליק עוף בתבשיל במיה ועגבניות, שיפוד קצבים וסלט קולסאו, לברק שלם על שיפודבווינגרט עגבניות חם וירקות ירוקים, שיפוד שלושה סוגי פטריות, שיפוד שרימפס וקלאמרי ועוד. חמישי-חמישי (5-12.5).
סיטארה

עצמאות שיפודים בסיטארה (צילום אנטולי מיכאלו)
עצמאות שיפודים בסיטארה (צילום אנטולי מיכאלו)

4. מנגל ישראלי־יוני | גרקו

ברשת המסעדות היוונית מציינים את יום העצמאות בסובלאקי ואוזו כמים: פתיחת שולחן בגרקו ביץ' עם סלטים ומנות ספיישל יווניות בשריות קלאסיות בהשראת הטברנות; קוקטיילים, סטייק סינטה עם ארטישוק ירושלמי מדורה ומנות ספיישל נוספות באווירה סולידית בגרקו אוזרי באזורי ח"ן; וסובלאקי אנטריקוט מיושן, צלעות טלה באורגנו ולימון ומנות נוספות על קו התפר בין ישראל ליוון בגרקו אזורי ח"ן ופרישמן. רביעי-חמישי (4-5.5) מ־12:00
גרקו

על האש יווני ישראלי. גרקו (צילום אנטולי מיכאלו)
על האש יווני ישראלי. גרקו (צילום אנטולי מיכאלו)

5. פרשנות אישית לבשר | פופה

שף ליאור כהן מנצל את יום העצמאות להכין בשרים כמו שהוא אוהב. בשבוע העצמאות חגיגית הוא מתכנן להגיש ברזואלה ביין אדום, רכז רימונים, פלפל אנגלי ושום; ו־צ׳צינה, נקניק ספרדי מצ׳אך ופיקניה כבושים עם שמן זית, חרדל, עלי חזרת ופלפל פדרון במלח. ראשון-שבת (1-7.5).
פופה

בשר בפרשנות אישית. פופה (צילום יח"צ)
בשר בפרשנות אישית. פופה (צילום יח"צ)