אירועי הכריסמס הכי שווים בארץ

ארוחות גליליות בצפון ובתל אביב, מנות וקוקטיילים רוסיים, שווקי אוכל וטיולים חורפיים: כל מה שאסור לפספס בכריסמס 2019

נובי גוד בקיטון (צילום: אנטולי קריניצקי)
נובי גוד בקיטון (צילום: אנטולי קריניצקי)
9 בדצמבר 2019

כריסמס גלילי בפופינה ולוקנדה

שף אוראל קמחי (פופינה) יארח את שף אליאס מטר (לוקנדה בנצרת) לארוחה ערבית גלילית בהשראת חורף וכריסמס משפחתי, עם תפריט שעושה לנו נעים בדו-קיום: באבאגנוש, לבנה עם פיצוחים ונענע, פאטוש, טאבולה וסלטים נוספים לפתיחה; קובה נייה עם קציפת עיזים ולחם סאג'; אלבאשא ועסאקרו – תבשיל יוגורט ושישברק; שיח אלמחשי בלבן אמו – גדי בחלב אמו בתוספת פרחי קישוא ממולאים ועוד. ניתן להזמין מנות בנפרד (החל מ-68 ש"ח) או כארוחת טעימות (305 ש"ח לאדם). תפריט חורף וכריסמס דומה אך מורחב יוגש בלוקנדה בשבועיים האחרונים של דצמבר:  תבשיל בלדי מבמיה, עולש וחוביזה עם צלעות טלה מהטאבון; שרימפס על חומוס, חמציץ ופריקה; ריזוטו עולש ולבנה מטוגנת בשמן זית ראשון המסיק ופטאייר במילוי שרימפס ברוטב עמבה, טחינה וירוקים (70-110 ש"ח). את האווירה ישלימו קישוטי חג, מוזיקה שמחה והפתעות.
פופינה, שלישי (17.12), 03-5757477; לוקנדה, דרך הציונות 29 (מתחם מלון רמדה) נצרת, ראשון-שלישי (15-31.12), 04-6130351

לוקנדה (צילום: אפיק גבאי)
לוקנדה (צילום: אפיק גבאי)
אליאס מטר מבשל כריסמס בפופינה (צילום: אפיק גבאי)
אליאס מטר מבשל כריסמס בפופינה (צילום: אפיק גבאי)

נובי גוד בקיטון

בקיטון המזרח אירופית מותחים את הנובי גוד על חודש שלם, כי אף פעם אין יותר מדי סיבות לחגוג. כהכנה לכריסמס ולחגיגות סוף השנה האזרחית מציעים במסעדה דיל נובי גוד מושחת שכולל מטיאס, סלט אוליביה, ביצים רוסיות, חמוצים, קרפלעך, וורניקעס, רגל קרושה, כבד קצוץ ובורשט. את משבצת האלכוהול מאיישים תפריט וודקות של רוסקי סטנדרט וזוברובקה וקוקטייל זוברובקה תפוחים. 300 ש"ח לזוג.
דיזינגוף 145 תל אביב, 03-5233679

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי

בכל שנה בחודש דצמבר הגליל המערבי מציג את העשיה הקולינרית והתרבותית באזור. פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2019 מתקיים זו השנה השמינית, ומתקשט ברשימת אנשי אוכל ואלכוהול מגוונת מתמיד: יובל (ג'וב) הר גיל שיארח במזקקת יוליוס את יצרנית הבשמים אילה מוריאל לשיחה על הקשר ההיסטורי בין עולם האלכוהול לעולם הבשמים, ארוחת כריסמס במסעדת אלומה סיור סירים וסחלב חם בעכו בהדרכת נורית פורן, ארוחה דרוזית אותנטית אצל בשלנית בכפר ג'ת, קינוחי חג מולד בכפר פסוטה וטיולי כריסמס במעיליא וכפר יאסיף, ארוחת חורף קרניבורית במסעדת לה פמפה במצפה הילה ועוד. מלבד ענייני אוכל יתקיימו בפסטיבל סדנאות לילדים ולמבוגרים, קונצרטים והופעות. תוסיפו את מזג האוויר הפריך-צונן ותאורת חג המולד וקיבלתם את כל החבילה בלי לעבור בנתב"ג.
חמישי-שבת (19-21.12), westgalil.org.il, 04-6015533

פסטיבל זמן גליל מערבי (צילום: אנטולי מיכאלו)
פסטיבל זמן גליל מערבי (צילום: אנטולי מיכאלו)

שוק כריסמס בגולדן קראון נצרת

במלון גולדן קראון בנצרת יתקיים שוק חג מולד כמו בחו"ל עם דוכני אוכל ואמנות, קישוטי תאורה ומופעים ברוח כריסמס. סוחרים ויצרנים ארטיזנליים מקומיים יתקבצו במלון שיקושט ברוח החג ויציעו  מטעמים מהמטבח הערבי-גלילי, קינוחים ואלכוהול, לדוגמה: ממתקי שומשום ללא חומרים משמרים מבית ייצור נצרתי שפועל כבר 30 שנה, ויין ועראק מבית לחם, שמיוצרים בשיטה מסורתית ומבטאים את האדמה והאקלים הים תיכוני.  די גיי'ז מנצרת ינגנו מוזיקה עכשווית ושירי כריסמס, והופעות חיות יעשו שמח. 40 ש"ח למבוגר, 25 ש"ח לילד.
רחוב 2015 נצרת, שלישי-ראשון (10-15.12), 04-6508000

כריסמס במלון רמדה אוליבייה נצרת (צילום: אפיק גבאי)
כריסמס במלון רמדה אוליבייה נצרת (צילום: אפיק גבאי)

חנוכריסמס באוסקר וויילד

ברשת הפאבים האיריים תופסים שתי ציפורים חגיגיות ומציינים את כריסמס וחנוכה יחד. על רקע קישוטי כריסמס יציעו לאורחים בירות (גינס, לף בראון, 1664, סטלה, טובורג, הוגרדן, ויינשטפן) במבצע 1+1 סופגניות במילוי וויסקי ועוד הפתעות.
השחם 36 פתח תקוה, 03-6205090; הרוקמים 26 חולון, 03-7785550; המחקר 3 נתניה, 09-9774575

אוסקר ווילד (צילום: יונתן בן חיים)
אוסקר ווילד (צילום: יונתן בן חיים)

חג מולד חזירי בבסטה

מוטיב הנהנתנות שמאפיין את הבסטה מגיע בכריסמס לשיא. כמו כל שנה גם הפעם יתקיימו חגיגות חג מולד חזיריות עם מנות בהשפעה מזרח אירופית, הרבה חזירים, וודקה כמים ועץ אשוח חגיגי. הפרטים עדיין בגיבוש אז stay tuned.
בסטה (24.12) משעות הצהריים

פסטיבל חנוכריסמס באגמון מרקט

שוק הקולינריה הצפוני מקדיש סופ"ש לפסטיבל חנוכריסמס בשיתוף פעולה עם קהילת צד"ל בקריית שמונה. בתכנית: דוכני יצרנים מקומיים, קולקציית סופגניות של וונדרלנד פטיסרי, סנטה קלאוס שיחלק הפתעות, די.ג'יי, הופעות מוזיקה ומחול וסדנת בישול לבנוני עם פרח רסלאן ממאסטר שף. הכניסה חופשית.
כביש 90 (סמוך לאגמון החולה), חמישי-שבת (19-21.12), 04-8377770

תפריט כריסמס בשטרודל

אל תתנו לשם להטעות אתכם- שטרודל היא בכלל מסעדה ערבית בחיפה, שנמצאת על הקו שבין מסורתי למודרני. כבר בתחילת חודש דצמבר קישטו הבעלים עלאא ועיסא אסעד  את המסעדה בקישוטי חג כולל עץ וסנטה קלאוס, כרקע לתפריט ספיישלים חדש. מנות מעשבי ליקוט, בשר ופירות ים מספר המתכונים של אמם של האחים מוגשות על כלים עם עיטורי חג בחלל טמפלרי בן יותר מ-150 שנה (60-110 ש"ח)
שדרות בן גוריון 39 חיפה, רביעי (25.12), 077-7004312

שטרודל (צילום: פייר מגדלאני)
שטרודל (צילום: פייר מגדלאני)

ארוחת כריסמס מלכותית במעיליא

מסעדת שאטו דו רואה ("טירת המלך") בכפר מעיליא שנפתחה לפני מספר חודשים מנצלת את חג המולד להשקה חגיגית, בארוחה שמפגישה בין המטבח הערבי-גלילי ואיטליה: סלט פאטוש, ניוקי סלק וגבינה, סינטה ברוטב יין, כבש על פריקה וצנוברים ועוד, עד לקינוח כנאפה המלך או סמיפרדו. המסעדה נכללת במיזם אוצרות הגליל לקידום התיירות בגליל המערבי והיא ממוקמת מעל אתר ארכיאולוגי מהתקופה הצלבנית, שחלקים ממנו ניתן לראות דרך אריחים שקופים ברצפה (230 ש"ח לאדם כולל יין).
מעיליא, רביעי (25.12), 04-8850088

שאטו דו רואה (צילום: אפיק גבאי)
שאטו דו רואה (צילום: אפיק גבאי)

סדנאות וטעימות חג בנצרת

מחלקת התיירות בעיריית נצרת מתכננת לוח פעילויות עמוס לחג: מופע כריסמס בהשראת מפצח האגוזים, טקס הדלקת עץ אשוח ואירועי אוכל – סחלב, יין חם וממתקים מסורתיים, סדנת קישוט עוגיות חג, טעימות יין ועוד. פרטים באתר של עיריית נצרת.

סיורים מודרכים

לקראת עונת החגים עורכת חברת יאללה באסטה סיורי אוכל ותרבות בערים המרכזיות: סיור חג המולד בנצרת הכולל ביקור בכנסיות, במסגד הלבן ובשוק וטעימות משקה מסורתי, כנאפה, פלאפל ירוק ועוד; סיור כריסנוכה בירושלים שמתחיל בהדלקת חנוכייה וסופגנייה חמה בשער יפו ונמשך ברובע הנוצרי דרך שוק חג המולד וטעימת סחלב חם ומתוק; וסיור החג של החגים בחיפה משכונת ואדי ניסנס דרך סמטאות המושבה הגרמנית וטעימת כנאפה ועוגיות ג'ינג'ר.
יאללה בסטה

תפריט חג המולד בתשרין

במסעדת תשרין יציינו את חג המולד באווירה חגיגית ומנות ספיישל מתנור העצים שבמסעדה, למשל שוק אווז ברוטב יין אדום, תפוחי אדמה, גזרים צבעוניים ומשמש.
אל בישארה 56, כיכר המעיין, נצרת, 053-9442830

תשרין (צילום: אחסאן גנים)
תשרין (צילום: אחסאן גנים)