אירועי השבוע 14-20.1

הולכים לאיבוד בתחנה המרכזית, מתאהבים עם איה כורם ואיתמר גרוס ומתחברים לשורשים בפסטיבל הלאדינו. כל מה ששווה לעשות השבוע בתל אביב יפו

תיאטרון מסתורין. צילום: דוד דקטור
תיאטרון מסתורין. צילום: דוד דקטור

חמישי 14.1

פסטיבל הלאדינו השלישי

מוזיקת הלאדינו נחגגת כאן כבר שנים. השנה זאת תהיה השנה השלישית בה מתקיים פסטיבל הלאדינו בתיאטרון הבימה. במסגרת הפסטיבל יעלו מופעים מוזיקליים, הצגות תיאטרון ופולקלור קלאסי ועממי בכל אולמות התיאטרון הבימה.

בפסטיבל יתארחו אמנים בעלי שם לצד אמנים צעירים, המחדשים את שירי הלאדינו, בליווי תזמורת אנדלוסית או אנסמבלים ועד מופעי סולו, מופעי מחווה לצד מופעי תיאטרון וריקוד, רב שיח וסרטי קולנוע. בין האמנים שיופיעו בפסטיבל ניתן למצוא את גיא ורועי זוארץ, שמעון פרנס, יסמין לוי, חני נחמיאס, מתי סרי, לוליק, אהרון פררה, יניב ד'אור וההרכב הבינלאומי "באלאדינו" ועוד רבים אחרים.

לפרטים נוספים

גיא ורועי זו-ארץ. צילום: יח"צ
גיא ורועי זו-ארץ. צילום: יח"צ

דרום אדום מגיע ליפו

פסטיבל דרום אדום מגיע להתארח בנמל יפו, ביום שישי בין השעות 9:30-15:00 ולקבל טעימה קטנה מהתחושות והפעילויות בפסטיבל. בין הפעילויות: סיורים מודרכים, תחנות יצירה, הפעלות רחוב ושוק איכרים עם מוצרים מתוצרת האיזור.

9:30, נמל יפו

לפרטים נוספים

פריחת הכלניות. צילום: דפנה סיבוני
פריחת הכלניות. צילום: דפנה סיבוני

שישי 15.1

יריד תוצרת הארץ במתחם התחנה

פסטיבל שכולו תוצרת הארץ. ביריד: מעצבי אופנה, אקססוריז ותכשיטים ישראליים, אספני וינטאג' ורטרו, חקלאים מקומיים עם תוצרת מכל טוב הארץ, דוכני קוסמטיקה טבעית וארומתרפיה, מוצרי יודאיקה ועבודות צילום וגרפיקה של אמני צילום ישראליים, משתלות לממכר קקטוסים, עצי זית וזנים ישראליים נוספים.

10:00, מתחם התחנה, כניסה חופשית

הטבת דיגיתל: 1+1 על יין ובירה ביריד תוצרת הארץ בתחנה

תערוכות יחיד בגלריית המדרשה

פתיחת תערוכת היחיד "מסצוסטס" של גבריאלה קליין, ו-"תופת הפינוק" של אדם קפלן.

12:00, הירקון 90

לפרטים נוספים 

שבת 16.1

שבת חורפית במוזיאון תל אביב

נצלו את השבתות החורפיות לפעילות תרבותית עם הילדים במוזיאון תל אביב לאמנות. והשבוע: סדנת יצירה בנושא עצים לכבוד ט"ו בשבט, מפגש ספרותי על "איש הירח" והקרנת הסרט הישראלי "גויאבות".

מוזיאון תל אביב

לפרטים נוספים והנחות דיגיתל

"גויאבות". צילום: אוהד רומנו
"גויאבות". צילום: אוהד רומנו

פדרה מאוהבת

סיפור אהבתם המיתולוגית האסורה של היפוליטוס את אמו החורגת, פדרה, מקבל פנים מודרניות ע"י המחזאית הצעירה, שרה קיין, שקנתה שם עולמי באמצעות מחזותיה הפרובוקטיביים, היצריים שזעזעו את עולם התיאטרון.

21:00, סטודיו למשחק יורם לוינשטיין, חנוך 19

הטבת דיגיתל: 40 שקלים במקום 100 שקלים

ראשון 17.1

20, 30, 40

לרגל חמש שנים להיווסדה של גלריה זימאק, תתקיים תערוכה ובה יצירות של אמנים שהציגו בעבר תערוכות יחיד בגלריה, ביניהם: אוסוולדו רומברג, פאטמה שאנן, יוג׳ין למאי ואנג׳ליקה שר.

גלריה זימאק, ה' באייר 68

לפרטים נוספים

רצים בעיר

יוזמה חדשה של עיריית תל אביב תקים אתכם על הרגליים ותוציא אתכם לרוץ. שתי קבוצות ריצה בחינם למחזיקי כרטיס דיגיתל, האחת בגן מאיר והשנייה בפארק בגין דרום, יתקיימו בימי ראשון וחמישי. הקבוצות יאפשרו למעוניינים להשתתף במקצים השונים של מרתון סמסונג תל אביב בהתאם לרמתם האישית, ותינתן להם הנחה ברישום. כמו כן יחולקו הטבות נוספות למתמידים. תושבי העיר שאינם בעלי הכרטיס יוכלו להגיע ולהירשם במקום.

גן מאיר, פארק בגין דרום, 20:00

הטבת דיגיתל

ריצה. מרתון. צילום: Shutterstock

שני 18.1

איה כורם ואיתמר גרוס בבית אריאלה

איה כורם ואיתמר גרוס במופע משותף "ברחובות הלומי אהבה", במסגרת סדרת ההופעות "אומרים אהבה יש" על סודותיה וחידותיה של האהבה.

19:00, בית אריאלה

הטבת דיגיתל: 40 שקלים במקום 60 שקלים

איה כורם. צילום: רוני פרל
איה כורם. צילום: רוני פרל

 

שלישי 19.1

ג'יין בורדו

הופעה של להקת ג'יין בורדו, שלישיית פולק-קאנטרי מקורי בעברית עם השפעות אמריקאיות, הרבה הומור, קונטרבס, גיטרה וטמבורין. אלבום הבכורה של ההרכב הופק באמצעות אתר מימון המונים ואהבת הקהל.

20:00, בר גיורא 4, 70-80 שקלים

ג'יין בורדו. צילום: גוני ריסקין
ג'יין בורדו. צילום: גוני ריסקין

רביעי 20.1

SEVEN: קפיצות בין חללים בתחנה המרכזית

במיזם חדש שנע בין הקומות של התחנה המרכזית ובשילוב הקהל, יוצר תיאטרון מיסתורין את המופע החדש "SEVEN". זהו מופע תיאטרון, שירה ואמנות פלסטית שנע יחד עם הקהל בתוך שבע הקומות של מתחם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, מהקומה השביעית לתוך חללים ו"מבוכים אורבניים" המסתיימים בשלושה מפלסים מתחת לגובה הרחוב, בחלליה הפנימיים והסודיים של התחנה המרכזית.

20:30, קומה השביעית של התחנה, ליד מודיעין דן
מחירי כניסה: 80 שקלים ליחיד, 150 לזוג, 70 שקלים סטודנט/ גימלאי/ תל אביבי

לפרטים נוספים

תיאטרון מסתורין. צילום: דוד דקטור
תיאטרון מסתורין. צילום: דוד דקטור

אנגינה פקטוריס

שר הביטחון זקוק להשתלת לב. כמה חודשים לפני כן הועבר בישראל חוק שהשר הוביל ותמך בו בכל לבו: יהודים אינם יכולים לקבל תרומת איברים ממי שאינם יהודים. עכשיו הלב היחיד שבנמצא הוא לב של בחור פלסטיני. השר צריך לקבל החלטה, או שהוא לוקח את הלב ועובר על החוק – או שהוא מת.

20:30, צוותא, אבן גבירול 30

הטבת דיגיתל: 60 שקלים במקום 110 שקלים