אי של שפיות

בין שאתם מחפשים גיחה רומנטית, חופשה משפחתית או נופש מפנק בחמישה כוכבים - האי כרתים יספק לכם את הגחמות ואפילו ישאיר לכם עודף לסוביניר. לא תאווררו את הדרכון?

28 באוגוסט 2013

קחו אם עברייה עייפה שכבר שבע שנים לא ישנה לילה רצוף, שכנעו אותה להפקיד את גורל ילדיה בידי אבא שלהם, הניחו אותה התשוש במטוס והובילו את ישבנה מהמטוס אל מלון חלומי שבו יתייחסו אליה כראוי בחרדת קודש. עשו את כל זה והשגתם לכם אישה מאוהבת במקום שהגיעה אליו – החל בנוף וכלה בפקידי הקבלה המשופמים בבתי המלון.

האי כרתים הוא הגדול באיי יוון. אורכו כ־250 ק"מ ובו כ־700 אלף תושבים. כמו כל אי ים תיכוני שמכבד את עצמו, הנוף מתאפיין בעצי זית, בשטחים הרריים חשופים, בעמקים ירוקים ובכפרים ציוריים שבהם תוכלו להתפעל מסמטאות צרות, מקירות לבנים וממשקופי מתכת כחולים, מתובלים פה ושם בנוכחותה האותנטית של אלמנה חסרת שיניים. אבל לאן שלא תפנו את מבטכם לא תוכלו להתעלם מהצבע הדומיננטי ביותר באי: הכחול החזק, העמוק והמפואר של הים שנשלף כמעט מכל נקודה באי, מושך ומפתה אפילו שונאי ים נלהבים.

טעימה קטנה מכרתים (למקרה שהחלטתם בינתיים להסתפק בנופש בבית שאן):

יתרונו הגדול של כרתים הוא ביכולתו לספק נופש לסוגים שונים של מבקרים. תעשיית המלונות, החדרים להשכרה וכפרי הנופש הענקיים שבו מחולקים למקומות המיועדים למשפחות, למקומות המיועדים לזוגות או לנופשים אמידים יותר ולמקומות לצעירים עד צעירים מאוד – בני 16 עד 18 שמגיעים אליו במחירים נמוכים במיוחד ומתאכסנים בחדרים בסיסיים כדי לעשות את הדברים שבני 16 עד 18 עושים. את החלוקה הזאת משקפים פחות או יותר גם שלושת אזורי התיירות העיקריים באי: אזור רתימנו (Rethymno) – עיירה שמצוידת בחוף ים מקסים ובמצודה ונציאנית עתיקה, שוק מזכרות מטופח ונמל. אזור זה ומתאפיין בעיקר במשפחות עם ילדים שמעדיפות מסגרת של הכל כלול שמאפשרת נוחות מרבית וחוסכת את הצורך להיסחב בין מסעדות כשמצוידים בשלושה תיקים, עגלה וילדים עצבניים בחיפוש אחרי המקום היחיד ביוון שמגיש שניצל; אזור הרסוניסוס (Hersonissos) ומאליה (Malia) שמושך אליו אוכלוסייה מעורבת עם דגש על בליינים צעירים שמעדיפים את האזור בגלל המועדונים והברים שממלאים אותו; והעיירה אגיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos) שאליה מגיעים בעיקר זוגות ומבקרים אמידים יחסית.

נוסף על הרחצה והרביצה שנהוגים באי, באזור אגיוס ניקולאוס אפשר לטייל בעיירות הסמוכות או אל פנים האי, ולצאת לשיט קצר לאי ספינלונגה – שיש לו היסטוריה ארוכה כמאחז ונציאני, התיישבות תורכית ולבסוף מושבת המצורעים של האי (עד לפני 50 שנה) – ולהצטרף שם לסיור מודרך. המלונות באי נעים בין ריזורטים שמציעים חצי פנסיון, פנסיון מלא והכל כלול, מלונות עירוניים מפוארים יותר או פחות ובתי הארחה צנועים. ההמלצה למי שמעוניין באירוח טוב היא להתמקד במלונות חמישה כוכבים. אבל בכל אחת מקבוצות המחיר מדובר במחירים נמוכים יחסית לחלקים אחרים של אירופה, דבר שהופך את כרתים ליעד משתלם. באופן אישי, מבין כל המלונות שראתה נתון לבה של הח"מ למלון Aldemar Royal Mare על שום יופיו, היחס האדיב וארוחת הבוקר המפוארת שלו.

קבלו הצצה למלון (אל תעשו את זה בזמן העבודה – זה עלול לדכא אתכם):

kavei.co.il