אי שם בלב: במקום 4 מסעדות, שף ברק אהרוני משיק פופ-אפ

ברק אהרוני (צילום: איליה מלניקוב)
ברק אהרוני (צילום: איליה מלניקוב)

השף המיתולוגי של אלנה היה אמור להשיק בחודש אוקטובר לא פחות מארבע מסעדות, אבל המלחמה שינתה לכולם את התוכניות. וכך נולדה "אי שם", מסעדה היברידית עם תפריט קטן וממזרי, שתספק "מקום נוח להתאוורר בו ולהרגיש קצת שפיות", כדברי השף

7 בנובמבר 2023

שגרת החירום ואי הוודאות מציבות בפני המסעדנים דילמה יומיומית שעיקרה איך ממשיכים הלאה. לפני המלחמה עסק שף ברק אהרוני בשלבים הסופיים של הקמת The George Tel Aviv, מיזם אירוח ולייף-סטייל יוקרתי ובו מלון, מועדון חברים, חללי עבודה ולא פחות מארבע מסעדות. הפתיחה שנועדה לחודש אוקטובר נדחתה כמובן. במקום זאת פותח אהרוני את אי-שם, מסעדה זמנית עד להודעה חדשה.

"היא מבטאת את הרצון שלי ושל האנשים שאני עובד איתם להחזיר קצת נורמליות עבורנו, ועבור העיר שאנחנו חיים ונושמים אותה", מסביר אהרוני. "יש לנו רוח גבית מכל מי שעובד איתנו בהקמת המלון, אבל זו נטו יוזמה שלנו, שלי ושל חבר'ה שמגויסים לפרויקט המלון והמסעדה. כולנו יחד בזה לעשות משהו טוב",

אי שם ממוקמת בקפה בן עמי, סמוך למלון נורמן, בו הוביל אהרוני במשך שנים את מסעדת אלנה. מבחינה תפעולית היא מזכירה את המודלים ההיברידיים מתקופת הקורונה – הקפה יפעל עד שעות הצהריים המאוחרות, ואז ייכנסו למטבח אהרוני וצוותו. התפריט מצומצם, כמקובל בימים אלה, וכדי לסייע לחקלאים הוא מתבסס ככל האפשר על חומרי גלם מקומיים, "עד כמה שזה יישמע קלישאתי". פוקאצ'ה ושמן זית ממשק פתורה, סשימי דג היום עם שומר מוחמץ ופומלה, "צלחת ירקות יפים" ושמן פיקואל ראשון המסיק, טארט בצלים, וכרישה צלויה עם דבש חרובים וגבינת עפאים, וכל אלו מרכיבים רק את אגף ה"פותחים".

ב"ממשיכים" תמצאו שלוש מנות בלבד: בוקטיני – פסטה טרייה עם לימונים כבושים, אנשובי ועשבי תיבול; פילה דניס וקרם עדשים כתומות; ושפודי פרגית במשרה יוגורט כורכום ליים וראייטה. לקינוח מוגשים מוס שוקולד ו"פינוקים של גילי" – מעמול תמרים, מעמול פיסטוקים ומי זהר ומרציפן – ובמחלקת המשקאות תמצאו יין אדום/לבן ,מים, ג'ין טוניק ואספרסו. התשלום יתאפשר רק בביט או במזומן, והמחירים מחירי מלחמה: 50 ש"ח למנת פתיחה ו-65 ש"ח לעיקרית בממוצע, 36 ש"ח לכוס יין ותשעה ש"ח לאספרסו. "תפריט קטן ולא מסובך מדי במקום נוח להתאוורר בו ולהרגיש קצת שפיות", מסכם אהרוני.

בשלב ראשון תפעל המסעדה בימים רביעי וחמישי השבוע. הכוונה היא להמשיך ולפתוח גם בשבועות הבאים, אך על כך אף אחד לא יכול להתחייב. אולי אחרי שהמלחמה תיגמר אפשר יהיה לחזור להתעסק במיזמי יוקרה כמו פעם. עד אז, נסתפק גם בניצוצות של אור כמו "אי שם".
נחמני 21, רביעי-חמישי (8-9.11), 18:30-22:30, להזמנות 052-8610334 (ווטסאפ)