בשפגאט מעודדים אכילה רגשית, והשפים באים לבשל את הרגשות

בימים טובים יותר. שפגאט. צילום: יובל וייצן
בימים טובים יותר. שפגאט. צילום: יובל וייצן

במקום להיתקע בבית ולאכול מול המסך, בבר הוותיק מנחלת בנימין החליטו להציע את המטבח לשפים מהקהילה שנשארו מחוסרי עבודה, ובתמורה לספק אכילה רגשית במחירים זולים של ימי מלחמה. "אנחנו יודעים שלאף אחד אין שקל על התחת. איך אומרים הפרזנטורים בפרסומת לבנק? כולנו ביחד בזה? אז אצלנו זה באמת'"

7 בנובמבר 2023

בר השפגאט מנחלת בנימין תכנן בכלל לציין את יום הולדתו ה-12, וחגיגות הבת מצווש מן הסתם נגדעו באיבן, אבל זה לא אומר שאין איך לציין את ההישג בדרך הכי יהודית שיש – עם אכילה רגשית. הבר הלהט"בי הוותיק פתח את שעריו בימים אלה לערבי קונספט של אכילה רגשית, והבטן כבר מקרקרת, כי הרגשות מותשים. בתכנית – שפים מחברי הקהילה שמגיעים לבשל, ומציעים מנות מנחמות במחירים נוחים במיוחד לצד דרינקים מוזלים, חיבוק ומילות נחמה.

כמו בערך כולנו, בשלושת השבועות האחרונים בעלי השפגאט (רן לייבל, יעל גל, עדי יערה וגיא עקיבא) ישבו מול הטלוויזיה ואכלו את הרגשות שלהם תוך כדי צפייה בדני ובתמיר. עכשיו הם משאירים את המנחים על המסך, אבל דובקים באכילה הרגשית ומוציאים אותה מהספה בבית אל עבר כיסאות הבר. הארוחות יתקיימו בשיתוף פעולה עם שפים מקומיים מהקהילה שנותרו חסרי פרנסה בימים אלה, משום שהמסעדות/עסקיהם עדיין סגורים.

השפים הללו, שבשלושה שבועות הראשונים של המלחמה עבדו ללא לאות בהתנדבות כדי להכין מנות לחיילי צה"ל ולמפונים, מגיעים ערב-ערב למטבח של השפגאט ומבשלים מנות נחמה רגשיות במחירים הוגנים. המנות, אגב, מבוססות על התוצרת החקלאית של עוטף עזה והכנסות הערב הולכות ישירות לשפים. מה שנקרא, מעגל של טוב ואכילה רגשית. אנחנו מה זה בפנים.

תאכלו את הרגשות שלכם. שפגאט. צילום: אסף קרלה
תאכלו את הרגשות שלכם. שפגאט. צילום: אסף קרלה

ערבי האכילה הרגשית החלו כבר בסוף השבוע שעבר, אז התארח שף טום קרואני – שף פרטי שעבד במסעדת טוטו, טורקיז וג'ורג' וג'ון – שהרכיב תפריט מטריף שכלל פוקאצ'ה וסלסת עגבניות (22 ש"ח), סטייק חציל ברוטב עגבניות ופטה (32 ש"ח), ספגטיני תירס ופרמזן (44 ש"ח) וקרם מסקרפונה עם נקטרינות וקראמבל לקינוח (28 ש"ח).

המחירים, כפי שאתם שמים לב, לא עוברים את רף ה-46 ש"ח. "אנחנו יודעים שלאף אחד אין שקל על התחת, ורוצים להיות פתוחים בשביל כולם ולאפשר בילוי שפוי והגיוני", מסביר לנו גיא עקיבא את התמחור הנדיר. "שאף אחד לא יצטרך לעשות חישובים כלכליים. איך אומרים דביר בנדק ושאר הפרזנטורים בפרסומת לבנק? כולנו ביחד בזה? אז אצלנו זה באמת".

היום (שלישי) יגיע לבשל יואב רמות, שבשגרה מתפקד כשף קונדיטור של מסעדת לונל. בתכנית: מלוואח חמאה חומה הום מייד (מנה שאנחנו עוד תוהים איך לא הביאה את השלום), תבשיל קארי ירוק מנחם על מצע אורז יסמין, כריך רחל על בסיס לחם פרנה טרי וחזה עוף ברוטב ברביקיו עם ירקות גינה, פלפלים קלויים ואיולי שום. לקינוח יהיה קרפ עם נוטלה וקינדר בואנו, שזה הכי אכילה רגשית.

לפרק מילפיי מפורק וזה אפילו לא יעלה לכם הרבה. שפגאט (צילום: אסף קרלה)
לפרק מילפיי מפורק וזה אפילו לא יעלה לכם הרבה. שפגאט (צילום: אסף קרלה)

ברביעי, חמישי ושישי תגיע לשפגאט שירה אסולין – שפית באירועים פרטיים עם רזומה באריא ובמלי מלו – שתכין סלט פטוש וגבינת המאירי, סשימי טונה אדומה, קולי תות, כוסברה וצ'ילי אדום; פטוצ'יני עם ריקוטה, מנגולד, דבש, פיסטוק וגרידת ליים; ברוסקטה טבעונית עם אבוקדו וירוקים אחרים כגון מלפפון, תפוח סמיט, בצל ירוק ואחו בלנאקו; וגם קינוח מילפיי מפורק על בסיס קרם פטיסייר, בצק עלים מסוכר וקולי תות. בכל הימים הללו, התפריטים ישארו על טווח של 22-46 ש"ח.

מעבר לכך, כמובטח, יש גם מבצע על הדרינקים שמאפשר לנו להשתכר בנחת ולשכוח לרגע מהצרות – מנה אלכוהולית לבחירתכם, ותוספת ב-38 ש״ח. חוץ מזה, יש גם יין ובירה ושאר קוקטיילים משככים. אגב, בשפגאט מזמינים שפים נוספים ליצור איתם קשר ולהגיע לבשל עבור כולנו את הרגשות שלנו (ועל הדרך, להרוויח קצת עבודה נדרשת), ואנחנו נודה להם מאוד על האוכל והלב הפתוח. 

שפגאט, נחלת בנימין 43. א'-ה' החל מ-19:00, ו' החל מ-21:00, לפרטים נוספים עקבו אחר עדכונים באינסטגרם