אלדד יניב: "בתור חבר כנסת אתמקד במעקב אחרי הכסף"

בבחירות הקודמות הוא הצהיר שמאס במנגנוני הפוליטיקה הישנה, אך כעת הוא מתמודד על מקום בפריימריז של מפלגת העבודה. אלדד יניב מנסה ליישב מולנו את הסתירות

אלדד יניב. צילום: איליה מלניקוב
אלדד יניב. צילום: איליה מלניקוב
8 בינואר 2015

אהלן אלדד יניב, בשלישי הקרוב יתקיימו הפריימריז במפלגת העבודה. באיזה מקום אתה שואף להתברג?

"להיכנס לכנסת זו המטרה שלי, לא משנה מאיזה מקום. אף אחד לא יודע לומר כמה ח"כים זה באמת ריאלי, כלומר כמה העבודה תקבל, ולכן זה לא משנה. אני בתחילת דרכי, יש לפניי ח"כים מנוסים, ולכן כל מה שאני מחפש זה להיכנס לכנסת, לא מעבר לכך".

כמה כסף שמת על הפריימריז?

"אין לי יותר כסף משלי לשים, אז אני מגייס תרומות. אני מעריך שאצליח בסופו של דבר לגייס יותר מ־200,000 ש"ח".

בקמפיין הבחירות הקודמות דיברתם בארץ חדשה על המיאוס ממנגנוני הפוליטיקה הישנה ומהשחיתויות של הפוליטיקאים. מפלגת העבודה היא האימ־אימא של המנגונים הישנים. איך זה מסתדר?

"מפלגת העבודה אינה עוד מנגנון ישן. אין בה יותר אף אחד מהמנהיגים שהושחתו בשנים האחרונות. אני עזבתי את העבודה לפני כמה שנים טובות וכעת אני חוזר למפלגה אחרת לגמרי עם רוח אחרת לגמרי. אני חושב שברגע שבוז'י יצר מחנה שכולל גם את התנועה ובתקווה גם את קדימה, זה נראה טוב. אני ממשיך לחשוב את מה שאני חושב, הדעות שלי לא השתנו וגם לא העקרונות שלי".

לפני הבחירות הקודמות הסברת שאתם בארץ חדשה לא מחפשים להיות כמו כל שאר הח"כים שמחוקקים וכו', כי אתם רוצים להיות כמו עיתונאי אקטיביסט עם חסינות שחושף את השיטה והמנגנון המושחת מבפנים. זה עדיין הראש שלך?

"בהחלט, ואני חושב שאת מה שאמרתי שאעשה עשתה בצורה הרואית ומעוררת השראה סתיו ספיר. אחרי שסתיו עשתה את מה שעשתה בקדנציה הזו בוועדת הכספים ובמקומות אחרים, כולם יודעים איך ח"כ צריך לנהוג ובאיזו גישה לבוא לדברים. אם המשטרה לא הייתה חושפת את פרשת ישראל ביתנו, סתיו הייתה חושפת אותה, כי היא ישבה בדיוק על העברות הכספים והייתה עולה על זה בסופו של דבר. אני גם אחפש להתמקד בכסף, לעקוב אחרי הכסף. זו נראית לי חשיבה נכונה".

הרבה שמאלנים חוששים להצביע לעבודה כי בוז'י לא מוכן להתחייב שלא יישב בממשלה של ביבי. איך תנהג באופן אישי אם הוא יחליט אחרי הבחירות להיכנס לקואליציה בראשות הליכוד?

"מה יותר ברור מזה שאת ביבי צריך להחליף בכל מחיר? אני אומר את זה כבר כמה שבועות בכל מקום. אני מאמין שצריך ואפשר להחליף אותו וככה נעשה".

[tmwdfpad]

עכשיו גם אתה מתחמק? השאלה היא מה תעשה אם בוז'י יחליט כן להיכנס לממשלה של ביבי.

"אני מאמין שאפשר וחייבים להחליף את ביבי. זה מאוד ברור לדעתי וזה אומר הכל".

עדיין לא ברור. מה אתה תעשה אם בוז'י יחליט אחרת?

"אני אעשה הכל, אתה שומע, ה־כ־ל כדי להחליף את ביבי. לציבור נמאס מביבי, פשוט ככה, ואם בכל זאת תינתן לו ההזדמנות להרכיב ממשלת טלאי על טלאי, אסור לאפשר לו לעשות את זה".