מה מצאנו ולא ידענו: בית הקפה החדש בשוק בצלאל בא להרים

אלו מציאות (צילום שרון בן דוד)
אלו מציאות (צילום שרון בן דוד)

קוראים לו "אלו מציאות" על שם הסמטה שהוא נמצא בה, השותפים הם צחי זילברליכט (אקס "פיתה כרמל"), נעים כהן ("הנסיך הקטן") והמוזיקאי האדיר והנדיר חיים לרוז. הם לא ימציאו מחדש את בתי הקפה, אבל הם כן יהיו אחד המקומות הלוהטים בעיר מדי שישי בצהריים. ואל תחמיצו את המחמצת

21 במאי 2023

ברי יין הם אמנם הבון טון כרגע, אך תל אביב היא בראש ובראשונה עיר של בתי קפה. מימי כסית העליזים ועד עידן הגל השלישי תרבות בית הקפה פורחת ורלוונטית ואפילו הרכבת רשימת 20 בתי הקפה הטובה בעיר עוררה במערכת אמוציות הרבה מעל למקובל. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זאת? בגלל "אלו מציאות", בית קפה חדש שמתכנן להיות, ובכן, לא רק בית קפה.

אלו ממש מציאות (צילום: צחי זילברליכט)
אלו ממש מציאות (צילום: צחי זילברליכט)

אם תשאלו את התל אביבי הממוצע איפה נמצאת סמטת אלו מציאות (רמז: ליד שוק בצלאל), סביר להניח שתקבלו בתגובה פרצוף מבולבל. מיהו חיים לרוז זו כבר שאלה הרבה יותר קלה. המוזיקאי הישראלי הפורה בעל השם הבינלאומי שותף בבית הקפה יחד עם צחי זילברליכט, לשעבר מדוכן הבשרים בפיתה "כרמל", ונעים כהן בעלי חנות הספרים הסמוכה "הנסיך הקטן".

>> הרשימה הכי חשובה בעיר: 20 בתי הקפה הכי טובים בתל אביב
>> המקומות הכי שווים בקינג ג'ורג': הרחוב הכי לוהט בתל אביב? אולי

"כשנעים פנה אלי בהצעה לפתוח בית קפה חשבתי שזה יהיה שינוי מרענן מהמטבחים שאני עובד בהם כבר שנים", אומר זילברליכט. "לא חסרים בתי קפה בסביבה ולא באנו לחדש כי בבית קפה אין מה לחדש. במקום זאת אנחנו מתמקדים בלעשות טוב את הבייסיק, בעזרת הידע שצברתי במהלך השנים". הדגש הוא על כריכים בלחם מחמצת, כרגע ממאפייה בבת ים תוך שאיפה לעבור למאפיית וויילד ברד הארטיזנלית. בתפריט הפתיחה כבר מופיעים שבעה-שמונה סוגי סנדוויצ'ים מסלטים וממרחים מתוצרת בית. למשל גבינת בושה בדבש ותבלינים עם סוכריות עגבניות שרי, סלט עוף רוסי עם מיונז ושמיר, חלומי צרוב פסטו ושום קונפי, וסלט קישואים מחווה לסנדוויצ'יה המיתולוגית של איציק ורותי. מחיר הרצה 22 ש"ח הוא מהזולים שאפשר למצוא כיום בעיר.

עוד בתפריט כריכי מקל סבא מבייגל ירושלמי, קרואסונים ומאפים מדופפים מגיעים מקונדיטוריית "לחם וחברים" האהובה ומאפים מבית היוצר של הקונדיטורית לירון שמיע (קונדיטוריית "נורי" לשעבר), שמכינה פיננסיירים בטעמים שונים, עוגיית קרמל ובראוניז טבעוני (15 ש"ח). שירן כץ, אשתו של זילברליכט שמעורבת גם היא בעסקי האוכל, תכין עוגיות שוקולד צ'יפס וטחינה, קרקרים, לחם כוסמין ועוד.

טוסט מקל סבא (צילום צחי זילברליכט)
טוסט מקל סבא (צילום צחי זילברליכט)

באגף הקפה גאוות המקום היא על פראפה, קפה יווני קר ומוקצף והמרענן הרשמי לקיץ (15 ש"ח). אספרסו נמכר ב-10 ש"ח וקפה הפוך ב-12/14 ש"ח. על פי התכנית העסקית ישנה בית הקפה ישנה את פניו לאורך היום. בשעות אחר הצהריים יוגשו סלט ביצים, סקורדליה ועוד מנות קטנות לצד יין ובירה בדיל של 5/10/12 מזאטים ולחם זעתר. בימי שישי בצהריים חיים לרוז נכנס לתמונה כמי שיפיק אירועי מוזיקה ודי.ג'ייז מתחלפים שישתלטו על הסמטה וקוקטיילים מהדוכן של פיפי בשוק הכרמל לתדלוק. ועם כזו רשימת שמות מרשימה אלו מציאות צפוי להיות אחד הספוטים הלוהטים של הקיץ, לכל הפחות בכל הנוגע לקפה וגוד טיים.
קינג ג'ורג' 13 פינת סמטת אלו מציאות, ראשון-שישי 08:00-17:00, שבת סגור