הבוטיק הצרפתי היוקרתי "אליז" משיק סניף מוזל בעזריאלי. ראיון אופנתי במיוחד עם הבעלים

אליז ג'וליארד, ממבשרות האופנה הצרפתית בתל אביב, משיקה בוטיק במחירים של עד 400 ש"ח ומדברת על איך מתלבשות הישראליות ולמה היא רוצה לפתוח חנות דווקא ברעננה

אליז ג'וליארד. צילום: דין אהרוני רולנד
אליז ג'וליארד. צילום: דין אהרוני רולנד
1 בנובמבר 2017

הדווקאיות היא עיקרון חשוב עבור אליז ג'וליארד. בשנת 2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, כשרוב תושביה השפויים של מדינת ישראל שקלו לנפוש בחו"ל עד להודעה חדשה, ג'וליארד החליטה לעלות ארצה מפריז ולגדוע קריירה מוצלחת כאנליסטית. למרות המוטיבציה הבלתי נתפסת להגשמה התיישבותית, דבר אחד איים להוציא לה את הרוח מהמפרשים: "לא היה כאן שום דבר לפריזאית כמוני שחיה אופנה", היא אומרת, "לא ידעתי אם זה כי זה לא הטעם של אנשים או שאף אחד עוד לא הביא לכאן בגדים כאלה".

אליז ג'וליארד. צילום: דין אהרוני רולנד
אליז ג'וליארד. צילום: דין אהרוני רולנד

כך או כך, שנה לאחר מכן, ללא כל ניסיון באופנה אבל עם הר של ידע בפיננסים וניהול, החליטה ג'וליארד שוב לעשות דווקא: בלב רחוב שינקין, מעוז האופנה התל אביבית המונוכרומטית, היא פתחה את בוטיק אליז ואצרה אותו לפי עיקרון פשוט – למכור את מה שהיא אוהבת. "היו הרבה שחשבו שזה בגדי היריון, כי אז היו לובשים הרבה דברים במידה קטנה מדי, או שזה וינטג' בגלל הצבעים", נזכרת ג'וליארד, "אבל בגדול התגובות היו ממש טובות, ועבור חלק מהאנשים היו מותגים שהם הכירו מחו"ל".

כיום, עשר שנים אחרי, נחשבת ג'וליארד לאחת ממבשרות האופנה הצרפתית בתל אביב, עם שלושה בוטיקים יוקרתיים בנווה צדק. לרגל המאורע היא שוב החליטה לעשות דווקא ולפתוח בוטיק חדש בקניון עזריאלי. השם – Disobey – מפתיע פחות. הפעם, נוסף לתהליך הקניינות, עיקרון מנחה נוסף: פריטים עד 400 ש"ח. עבור ג'וליארד, שמייבאת מותגי יוקרה בהם פול אנד ג'ו סיסטר ופסיפיק ריינבו, היה מדובר באתגר.

פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין
פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין

"מאוד הפריע שיש היצע נורא קטן בארץ לדברים זולים ואיכותיים שהם גם מאוד אופנתיים", מסבירה ג'וליארד. "מי שמחפש דברים כאלה בדרך כלל קונה בזארה או H&M ואז כולם לבושים אותו הדבר. חשבתי שבסופו של דבר יוצא שרק מי שיש לה כסף יכולה להתלבש מיוחד וזה מבאס, אז אמרתי, יאללה, דיסאוביי".

לדבריה של ג'וליארד, היא החליטה לשבור את השוק לאחר שקשרים שיצרה בפריז ובאיטליה אפשרו לה להביא אופנה זולה יחסית בכמויות קטנות. הדבר מעניק לה יתרון על יבואני אופנת ביניים, שבדרך כלל נדרשים לקנות כמויות גדולות. דרך העבודה הזאת מאפשרת לה גם להיענות במהירות ללקוחות שלה, ולספק ריפיטים או פריטים דומים במקרים שבהם יש ביקוש גבוה.

פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין
פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין

– מה מבדיל את הלקוחה שלך בעזריאלי מזאת שבנווה צדק?

"עזריאלי הוא תמונה של המדינה. יש שם הכל: חיילות, ילדות, נשים בתפקידים בכירים ועוד. אבל מה שמשותף להן הוא שכולן רוצות אופנה ויותר מזה: הן לא רוצות להרגיש שהן קנו פח. כמוהן, גם לי חשובים אותם העקרונות שעליהם אני מקפידה באליז ובנומרו 13 (הבוטיקים האחרים של ג'וליארד – רפ"ב). אני רוצה שהתפר יהיה ישר ושהבד לא יהיה דוקר".

– מה את חושבת על המתלבשת הישראלית הממוצעת?

"האופנה בתל אביב השתנתה בעשור האחרון מקצה לקצה, במיוחד עם ההתפתחות של האופנה המהירה והרשתות החברתיות. הרי עד אז אנשים לא באמת ראו מה באמת קורה בחו"ל ואיך באמת לובשים את הדברים. אם פעם היו כאן הרבה אנשים שהיו אובר־דרסד או לבשו בגדים שלא היו במידה שלהם, היום כבר הרבה יותר נדיר לראות כאן אסון אופנתי ביומיום. בערב עדיין יש הרבה פאשלות, אבל זה גם תלוי לאן את יוצאת".

פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין
פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין

את השיפור בסגנון הישראלי מייחסת ג'וליארד לא רק לאינסטגרם ול־H&M אלא גם – לפחות באופן חלקי – להשפעת העלייה הצרפתית. "זה משהו שאני שומעת כל הזמן", היא מסבירה, "ישראליות שמדברות על איך השיק של העולות חשף אותן לתרבות אחרת של לבוש, בין שמדובר באימהות אחרות שהן ראו בגן או בעבודה, הן מקבלות רעיונות לגבי איך אפשר להתלבש ולעשות התאמות".

– תפתחי פעם חנות מחוץ לתל אביב?

"אני מאוד רוצה לצאת החוצה. בעבר חשבתי שאעשה את זה בכפר שמריהו או בהרצליה פיתוח, אבל עכשיו אני דווקא רוצה לצאת החוצה עם דיסואביי. יש לי גם עין להתאים אופנה לאזורים. רעננה למשל זה אזור שמאוד בא לי להיכנס אליו. יש שם דתיות עם סטייל שמוגבלות בצניעות אבל היום האופנה היא בול בשבילן".

פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין
פריטים בבוטיק ג'וליארד. צילום: גיא כושי ויריב פיין