אייטיז מהעתיד: אלכס קרלינסקי הוא Highway Superstar

הוא השתתף בפסקול סנסציית הרשת "Kung Fury" וחבר בלהקת REO - כל מה שהוא נוגע בו נשמע כמו אייטיז, רק מהעתיד. איך זה הגיוני? לאלכס קרלינסקי (Highway Superstar) יש הסברים

אלכס קרלינסקי. Highway Superstar. צילום: אופיר אייב
אלכס קרלינסקי. Highway Superstar. צילום: אופיר אייב
11 באוגוסט 2016

לנוסטלגיה יצא שם רע של תחושה לא לגיטימית, בטח כשמדובר באמנות. אבל אם לשפוט על פי הטירוף סביב הסדרה החדשה "Stranger Things" נדמה כי כל זה לא תקף כאשר מדובר בנוסטלגיה לשנות ה־80. אם תחושת הנוסטלגיה מושקעת בעשור הכותפות והחותלות, היא לא רק בסדר – היא מגניבה לגמרי. כל הדיון הזה לא ממש מעסיק את Highway Superstar, הלוא הוא המוזיקאי אלכס קרלינסקי (33), חבר ההרכב ריו של אור אדרי וזואי פולנסקי, היוצר פופ אייטיז נוסטלגי וצבעוני כל כך, שהוא כבר קאמפי לגמרי. עם שני אלבומים בלייבל Rosso Corsa וקטעים בפסקול של להיט הרשת המשוגע (25.5 מיליון צפיות!) "Kung Fury", הנוסטלגיה של קרלינסקי מודעת, מוגזמת ומהוקצעת לגמרי.

קרלינסקי, שעלה לישראל מברית המועצות, לאו דווקא כיוון לרטרו, זו פשוט הסצנה שהתלהבה ממה שהוא עושה. "אני חושב שזה פשוט היה הזמן הנכון שבו הכל קרה", אומר קרלינסקי על החיבור של היצירה שלו עם קהילת הרטרו האלקטרוני הבינלאומית שמורכבת מאמנים, לייבלים, מעצבים, יוצרי וידאו, שדרני רדיו וחובבי מוזיקה. "באייטיז הייתה נוסטלגיה אדירה לשנות החמישים שהולידה הפקות כגון 'גריז', 'ריקוד מושחת' והמון אחרים, והיום יש צעירים עם נוסטלגיה לשנות השמונים. כשהתחלתי עם Highway לא חשבתי שתהיה לזה כמות כזאת של מאזינים, אבל איכשהו הצליחו למצוא אותי והבנתי שיש לדבר הזה קהל מכל העולם".

כאמור, בין אלה שמצאו אותו היו אנשי הפקת "Kung Fury" הגאוני. "בדיעבד התברר שהם עוקבים אחריי מאז שהתחלתי להוציא חומרים. בהתחלה דובר על שימוש בשיר מהאלבום הראשון, 'Take My Time', אבל הצעתי לעשות משהו במיוחד בשביל הפרויקט והם נורא התלהבו".

אתה זוכה להתעניינות גוברת מאז שפסקול הסרט יצא דרך חברת הענק Universal?
"בהחלט. יש הרבה יותר התעניינות בארץ וגם בחו"ל. בעקבות החשיפה לקחתי חלק בלא מעט הפקות מדהימות כמו שיר משותף עם Frankmusik שהוא זמר פופ אמריקאי, או לכתוב שיר לפסקול סרט דוקומנטרי על המדען ז'ק פרסקו ועוד".

רוסו קורסה, הלייבל הקנדי שבו יוצאת המוזיקה של Highway Superstar, קרוי על שם דגם מכונית פרארי, שלו הייתם ילדים בשנות ה־80 קרוב לוודאי שהחזקתם בדגם מיניאטורי שלו. במקביל רשת שיתופי הפעולה הבינלאומיים של קרלינסקי הולכת ומתרחבת: באלבום האחרון שלו משתתפת הזמרת הקנדית דנה ג'ין פיניקס, המפיק הלונדוני Sunglasses Kid והגיטריסט של להקת האינדי הרוסית טסלה בוי.

קרלינסקי לוקח את האהבה שלו לאייטיז עד הסוף, כך שגם עיצוב האלבומים והקליפים שלו נראים לגמרי מהתקופה – בדגש על עיצובים רטרו־עתידניים ומד"ביים. "אני נורא אוהב את כל מה שקשור באייטיז: הסרטים, הלבוש והאווירה", הוא אומר ומסביר שזו הייתה רק ההתחלה של העידן הדיגיטלי, כך ש"אנשים חוו את הדברים בצורה הרבה יותר ראשונית ותמימה".

Highway Superstar יופיע ברדיו EPGB, שד"ל 7 תל אביב, רביעי (17.8) 21:30, כניסה חופשית