יהיה סגול: בואו לראות כיצד יראה רחוב אלנבי עם הרכבת הקלה

יום אחד, בני, תוכל לנשום פה. רחוב אלנבי (הדמייה: נת"ע)
יום אחד, בני, תוכל לנשום פה. רחוב אלנבי (הדמייה: נת"ע)

כך יראה רחוב אלנבי בסיומן של עבודות הרכבת הקלה? הדמייה של נת"ע מציגה רחוב מרווח, שקט ומעוצב עם מינימום תנועת כלי רכב ומקסימום ספייס להולכי רגל ורוכבי אופניים. להתראות ב-2030?

כמו שכבר אמרנו כאן לפני מספר שבועות, בעוד כמה שנים לא תוכלו לזהות את רחוב אלנבי. הציר העירוני הראשי המרופט, אחרי שנים ארוכות של הזנחה, עומד לקבל את המייקאובר של העשור. בנוסף לפרויקטי בנייה הרבים לאורכו של הרחוב ולשיפוצה של כיכר האופרה בקצהו הצפון-מערבי, גולת הכותרת של תקומת אלנבי היא כמובן הקו הסגול של הרכבת הקלה, שהעבודות עליו צפויות להתחיל בקרוב.

סרטון הדמייה שהוציאה נת"ע לפני מספר ימים מדגים עד כמה רדיקלי צפוי להיות המהפך שיעבור אלנבי, מרחוב מפויח ופקוק לרחוב מוטה הליכה, סגור ברובו לתנועת כלי רכב, מרווח ומעוצב. ההדמייה אינה לוקחת בחשבון את פרויקטי הבנייה הרבים לאורך הרחוב שאמורים לתרום גם הם לאווירה המעוצבת בואכה מפונפנת שרחוב אלנבי עומד להתעטף בה בעשור הקרוב.

בשבוע שעבר קיימו בנת"ע מפגש עם תושבי האזור כדי להכינם לקראת סגירת הרחוב. העבודות במקטע שבין צומת אלנבי-יהודה הלוי ובין צומת אלנבי-בן יהודה היו אמורות להתחיל מזמן, אולם שלל עיכובים דחו את תחילת העבודות שוב ושוב והן יחלו בקרוב באיחור של כשלוש שנים. הקו הסגול יחבר את החלקים המזרחיים של מטרופולין תל אביב (יהוד מונסון, אור יהודה וגבעת שמואל), דרך רמת גן וגבעתיים ועד לתל אביב. הוא צפוי לפי התוכניות המעודכנות להיפתח ב-2027, אולם יש הטוענים כי העיכובים בעבודות התשתית לאורכו של הקו יובילו לפתיחתו רק לקראת 2030.