לא נסלח ולא נגנץ: קומיקאים נגד בגידה פוליטית

יוצרי הסדרה "שב"ס" (כאן 11) חברו לגיא מזיג, טל טירנגל ונועה מנור והחליטו להיכנס באמ-אמא של בני גנץ לכבוד הבחירות "כדי שהרבה אחרי שהוא ייעלם הבגידה שלו תיזכר לדיראון עולם"

1 בפברואר 2021

פעם, כשבחירות היו פלוס-מינוס כל ארבע שנים, היה לקומיקאים זמן להתארגן לקראתן ולפתח פאנצ'ים, פארודיות ושלל פיסות הומור ויראליות לרשת ולפיד החברתי. עכשיו, כשיש בחירות מתי שמתחשק לנתניהו, קצת קשה יותר לקומיקאים להיערך ברמת המחויבות לדאחקה. אבל ברחבי הארץ כולה הם אינם אומרים נואש.

סנונית ראשונה לקמפיין הבחירות הנוכחי מגיעה מטעמם של דורון צור ועידו רוזנטל, יוצרי "שב"ס" בכאן 11, שהצטרפו אל המוזיקאי גיא מזיג ואל הסטנדאפיסטים טל טירנגל ונועה מנור בפארודיית טראפ-פופ כיפית שכותרתה "אל תדפוק לי גנץ".

בוידיאו קליפ שהופק בהתנדבות ומלווה את השיר, מגלמת מנור כוכבנית פופ בסגנון עדות ההווה ובו היא מבקשת מבחור אמורפי שלא יעשה לה גנץ, כלומר לא ישקר, לא יחרטט ולא יתקע לה סכין בגב. נשמע כמו בקשה סבירה בסך הכל. הקליפ מנכיח את הכעס על גנץ במחנה המרכז-שמאל ("היה לך רוב בכנסת ולא גרמת לו לפרוש?") לטובת מי ששכחו ובכל זאת מתכוונים להצביע לו.

"בתוך השנה הנוראית הזאת, שבה ראינו איך מוסד אחרי מוסד בוגד באזרחים ודואג רק לעצמו", אמרו היוצרים, "בחרנו להפוך את המונח 'גנץ' לפועל. לנתק את זה מהאיש ולהמציא מילה חדשה לפעולת הבגידה הפוליטית האולטימיבית, כדי שהרבה אחרי שהוא ייעלם (מחרתיים או גג בחודש הבא) הבגידה שלו תיזכר לדיראון עולם".