אל תעשו סצנה מהצנע: טיפים מועילים לאזרחי יוון

פאן ביוון, הסוף - שיחת ה"יחסינו לאן" של האיחוד האירופי ויוון הסתיימה בהחלטה על תקופת צנע וקיצוץ ניכר בהוצאות. איך מתחילים? מה מפסיקים? ריכזנו עבור היוונים את כל הטיפים החשובים באמת להתמודדות עם המצב. עם גיפים!

צלחת נשברת (תמונה: shutterstock)
צלחת נשברת (תמונה: shutterstock)
13 ביולי 2015

יוון – אבן היסוד של התרבות המערבית, מקור הדמוקרטיה, המובילה הרשמית של מדיניות הטברנות והחאפלות המבורכת, האורגיות לכבוד האל דיוניסוס ושתייה עם חברים עד אובדן הכרה. כלומר – לפחות עד לא מזמן. נראה ששנים של נהנתנות חסרת רסן הובילו את יוון לטרגדיה מהסוג שעליה היא אהבה כל כך להתפייט. כעת הגיע הרגע לתפנית בעלילה שתוביל למוסר השכל חינוכי ושמח – תפנית שתושג, כנראה, דרך התערבות מצד האיחוד האירופי, ומעבר לתקופת צנע. במילים אחרות – יוון, את כבר לא ילדה, למען השם, תורידי את השרוואל הזה ותתלבשי כמו בנאדם.

לא רוצים להשוויץ, אבל כישראלים – אנחנו יודעים דבר או שניים על תקופות צנע, כמו גם על פרידה עגומה משרוואלים. מעבר לזה – יוון אולי אחראית לכתבי הפילוסופיה החשובים שנכתבו, אבל מה זה בהשוואה לתורה השלמה שהמצאנו על איך לא לצאת פראייר. מתוקף הניסיון העשיר שלנו וטוב לב שנובע מהאופי הישראלי החם, ריכזנו עבור התושבים היוונים את מיטב הטיפים שיעזרו למדינה לחסוך בהוצאות ולשקם את עצמה. אל תדאגי, תחזירי לנו כשיהיה לך –

תום יער כתבה לנו מדריך לחסכן המתחיל

1. לעבור לטבק

סיגריות – אי אפשר איתן, אי אפשר בלעדיהן. מצד שני, גם עם כסף. כצעד ראשון לכיוון ההוכחה שאתם לא עצלנים, התחילו לגלגל את הטבק שלכם בעצמכם. הנכונות ודאי תרשים את האיחוד האירופי, שלא לדבר על מיומנויות הידיים שתרכשו.

השורה התחתונה: כי אם בתל אביב יכולים, לאתונה באמת לא נותר תירוץ

2. להפסיק לשבור צלחות

אגדת עם שהומצאה ברגע זה על ידי הכותבת טוענת כי המנהג של שבירת הצלחות נוצר כדי להאדיר את העובדה שהיוונים היו הראשונים להגות את קיום האטום (דמוקריטוס, המאה ה-5 לפנה"ס). מאז, יודע כל יווני כי עליו לשבור ולהשליך חפצים לכל עבר כדי להגיע ליחידת הבניין הקטנה ביותר שמרכיבה אותם.

השורה התחתונה: להפסיק לשבור צלחות, או לפחות לעבור לצלחות פלסטיק

3. להתקלח בזוגות

אם אין לחם, תאכלו עוגות, אם אין מים – התקלחו בזוגות. רפול היה הראשון לזהות את הפוטנציאל הסביבתי והכלכלי שטמון במשאב המקלחת הזוגית. מעט אחרי כן בדפי ההיסטוריה, נחקק ציטוטה של שריל גרבוט, שכיהנה בתחילת המילניום כשרה לאיכות הסביבה של אוסטרליה: "זה לא חייב להיות בן או בת זוג בכלל. פשוט תמצאו מישהו נחמד".

השורה התחתונה: מקלחת חברתית

4. להכניס שותף לאי

תחזוק של יחידת מגורים לבדך הוא משימה שעלולה להתגלות כמאתגרת מבחינה כלכלית. הצעתנו – הכניסו שותפים לאיים היווניים.

השורה התחתונה: גם יחסוך כסף וגם יעזור בנושאי ניקיון וקניות

5. להחליף את היוגורט של הציזיקי בלבן

לאומה שגומעת ציזיקי כמו מים, הופכת המסורת הקולינרית למעמסה כלכלית לא קטנה. הצעת ייעול – יוחלף היוגורט הפלצני באשל או ברוויון לאלתר.

השורה התחתונה: מה שטוב לסבתא בלי שיניים טוב גם לכם

6. להשכיר שפמים להיפסטרים

אמנם הכרזנו על מותו של ההיפסטר, אלא שהוא עדיין כאן, ומחקרים שבדקו אם היפסטרים שורדים שואה אטומית טרם הגיעו למסקנות חד משמעיות. על פי הערכות, חיבתו של ההיפסטר לחתול נובעת מהתכונה שמאפשרת לשניהם להתקיים בעולם עם מספר בלתי מבוטל של נשמות. ומעבר לזה – היאקי לא העלים את השפם, הוא רק מצפה אותו בשטרות של דולרים.

השורה התחתונה: חלטורה נאה מהצד

7. לעשות רק חצי פדיקור

לא רבים יודעים, אבל ישנה אפשרות לדרוש במכון היופי "חצי פדיקור" – שבמסגרתו הכל כולל הכל, מלבד שיוף העור ברגליים. כי אם כבר מוכרים את הנעליים או שורפים אותן כדי להתחמם, אז לפחות לשדר קלאסה.

השורה התחתונה: טיפ לא רק ליוונים

8. להתמסטל מדברים זולים

אוזו אמנם נחשב לאלכוהול נגיש יחסית, אלא שבכמות גדולה (ומדובר בכמות גדולה), עדיין מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת. הפעולה הנדרשת כוללת נסיגה להסנפת דבק, לכוהל, ואת ההצעה שאם אתם כבר שוברים צלחות – מוטב לשבור אותן על הראש.

השורה התחתונה: יכול לשמש כדרך התמודדות עם מחירי האלכוהול המאמירים

9. במקום מעבורות וספינות פאר – סירות פדלים

גם חסכון בכסף, גם ספורט, וגם מופע בידור ברגע שתתחילו לצרוח ולהתפתל מכאבים.

השורה התחתונה: יחזיר את התיירות ליוון

10. לתבוע את הוליווד על שימוש במיתולוגיה היוונית

החתולים השמנים בהוליווד מחזיקים בכל השמנת (או במקרה שלכם, בכל הלבן), אבל אפשר בקלות לנצח אותם במשחק שלהם. תעשיית הסרטים האמריקאית גונבת רעיונות מכתבי הומרוס ויורשיו כבר שנים – הגיעה העת להחזיר את הכסף, ואולי לרפד קצת את האגו החבוט של העם היווני.

השורה התחתונה: אל תתפשרו על רווחים מסרט של אדם סנדלר

11. לעבור מבוזוקי ליוקלילי

פחות עץ, פחות יומרה. המתקדמים יכולים לפצוח בקריירה צדדית של נגני רחוב.

השורה התחתונה: מי ערש התרבות עכשיו, הא?