"אם רבין היה היום בשלטון הוא היה מורה לחקור את שוברים שתיקה"

אורי רמתי, האחראי על האסטרטגיה התקשורתית של ארגון הימין "עד כאן", מדבר על הקמפיין נגד שוברים שתיקה: "אני לא יודע אם הקמפיין הסתיים, אבל האם יש עוד סימני שאלה סביב פעילות שוברים שתיקה שעדיין לא פורסמו? התשובה היא כן"

אורי רמתי. צילום: רובי קסטרו
אורי רמתי. צילום: רובי קסטרו

אהלן אורי רמתי, יועץ אסטרטגי ושותף בכיר במשרד ״פרו-אסטרטגיה״. אתה אחראי על האסטרטגיה התקשורתית של ארגון הימין ״עד כאן״, שמוביל את המערכה נגד ״שוברים שתיקה״. השבוע תקפה אותך שרון שחף, מנהלת המחלקה הציבורית של ארגון ״מולד״, בפוסט בפייסבוק בו טענה שאתה פעיל מרכזי במפלגת העבודה, גם בימים אלה בו אתה מנהל את הקמפיין של ״עד כאן״.

״אני לא פעיל, לא חבר באף מפלגה ולא חי חיים פנימיים של אף מסגרת פוליטית. בעבר הייתי יועץ של עמיר פרץ לפני 10 שנים, וגם של יולי תמיר ושל מיכל בירן ואיציק שמולי ב-2013, אבל להגיד שאני פעיל מרכזי זה כמו להגיד שאתה פעיל מרכזי ברמת גן כי עשית בעבר את הקמפיין של ראש העיר״.

רק לפני הבחירות האחרונות היית הדובר של V15, ולקחת חלק מרכזי בקמפיין להחלפת שלטון הימין, איך זה מסתדר עם קמפיין הדה-לגיטימציה לשמאל שמוביל ״עד כאן״?

״עשינו ל-V15 קמפיין שאני חושב שהיה מעולה, למדנו מהם הרבה ומצאנו אותם מעוררי השראה. משרד כמו שלנו, שמעסיק 12 יועצי תקשורת ומטפל בכ-50 לקוחות, עובד עם כל מנעד הקשת הפוליטית. אנחנו לא מאמינים בלפסול אנשים או ארגונים, כל עוד הם אינם חורגים מגבולות הלגיטימיות, והפעילות שלנו נשפטת על פי פרמטרים מקצועיים ולא על פי ערכים מוסריים בלבד״.

אז אתה בעצם שכיר חרב?

״אני לא שכיר ולא חרב. יש הרבה לקוחות שאמרתי להם לא, אבל אני גם לא מתחסד גדול ולא עובד רק על מה שאני מאמין בו אלא עובד עם כל הקשת הפוליטית״.

אז היכן בכל זאת הקווים האדומים שלך?

״לא אעבוד עם חשודים בהטרדה מינית. לא אעשה שיימינג לאף מתלוננת כי בסוף אני צריך לישון ליד אשתי וליד המצפון שלי ולא ארגיש בנוח. גם לא אגן על חשוד בהתעללות בבעלי חיים, לא משנה כמה כסף יציע לי, או על מישהו שרוצה לתפור תיק לאדם אחר״.

וברמה הפוליטית, עם מי לא תעבוד?

״בחיים לא אעבוד עם הצל, וגם לא הייתי מייצג את עזרא נאווי״.

אבל ״עד כאן״, על שיטות פעולותיו השנויות במחלוקת, נמצא מבחינתך בתוך גבולות הלגיטימיות.

״׳עד כאן׳ לא שונים מבחינתי משום עמותה אחרת בחברה האזרחית. כשהם הגיעו אליי עניין אותי מה הנושאים שהם הולכים לטפל בהם, וגיליתי שהם מתיישבים עם תפיסת עולמי ושאני חי איתם בשלום ומאמין בהם״.

סימון אנשים וארגונים כבוגדים ומרגלים הוא חלק מאותה תפיסת עולם?

״אני לא קראתי לאף אחד בוגד או מרגל, אבל ארגון זכויות אדם, כמו ׳שוברים שתיקה׳, שמתעניין בצורה אובססיבית בפעילות צה״ל בגבולות, בהם אין בכלל אוכלוסיה אזרחית, מעורר שאלות וחשד. אם אתה פוסל את ׳עד כאן׳ אז היית פוסל גם את יצחק רבין מלהוביל את מחנה השלום״.

איך בדיוק?

״רבין חשב שישראל צריכה לעשות מהלך אמיץ מול הפלסטינים אבל אמר שבסוגיות ביטחוניות צריך לנהוג ׳בלי בג״ץ ובלי בצלם׳. אם רבין היה היום ראש ממשלה הוא גם היה מורה על חקירה נגד ׳שוברים שתיקה׳, וגם אם פרס היה, ואני מבטיח לך שגם אם יוסי שריד היה שר בממשלה הוא היה תומך בכך. פעילות איסוף החומרים הרגישים הזו היא בעייתית וראויה לשידור, ועובדה שחדשות ערוץ 2 גם חשבו כך״.

זו לא חוכמה גדולה. באווירה הציבורית הנוכחית כל זרד שתזרוק נגד ׳שוברים שתיקה׳ ידליק את המדורה הנפיצה.

״כיועץ תקשורת אני אומר לך שלא כל דבר שאתה זורק נכנס למדורה, ולא נכנס למהדורה. יש סיבה מדוע קמפיין השתולים התהפך על ׳אם תרצו׳ ומדוע הקמפיין של ׳עד כאן׳ התהפך על ׳שוברים שתיקה׳. ההבדל הוא איכות החומרים שאתה מספק לתקשורת״.

האם הקמפיין של ״עד כאן״ נגד ״שוברים שתיקה״ נמצא עכשיו בשיאו או שהוא עוד לפנינו?

״אני לא יודע אם הקמפיין הסתיים, אבל האם יש עוד סימני שאלה סביב פעילות ׳שוברים שתיקה׳ שעדיין לא פורסמו? התשובה היא כן״.

ברמה האישית, אחרי כל זה, אתה חושב שבבחירות הבאות תהיה מסוגל לעבוד עם מפלגה, או גוף כמו V15, שפועלת להחלפת שלטון הימין?

״זו שאלה תיאורטית. לא נראה לי שאעבוד בשביל נתניהו אבל אולי תקום מפלגת מרכז-ימין חדשה או מפלגת שמאל חדשה שאוכל להתחבר אליה והיא תחשוב שאני יכול לתרום לה. ברמה האישית אני מרגיש שהמחנה הפוליטי שלי הרבה יותר קרוב ל׳עד כאן׳ מאשר ל׳שוברים שתיקה׳״.