חורך את הווטסאפ: אמינם, בן גוריון ו-AI נגד ההפיכה המשטרית

הפרצוף של בן גוריון, הקול של אמינם. צילום מסך מתוך קליפ ה-AI
הפרצוף של בן גוריון, הקול של אמינם. צילום מסך מתוך קליפ ה-AI

קליפ מחאה ויראלי חדש עם שיר של אמינם נגד ההפיכה המשטרית? בכיכובם של פסלים מזמרים של הרצל, ז'בוטינסקי ובן גוריון? והכל עבודה של AI? כן, כן וכן. הצלחנו לאתר את היוצר, אמן דיגיטלי ישראלי-אמריקאי שמעדיף להישאר אנונימי, ולהבין ממנו איך שיר כזה נולד

לאורך היממה האחרונה שורף לנו את הווטסאפ סרטון מחאה חדש וחמוד, שמבצבץ בשעות האחרונות גם ברשתות החברתיות, ובו שיר מחאה נגד ההפיכה המשטרית בביצועו של אמינם, מלווה בקליפ בכיכובם של הרצל, ז'בוטינסקי ובן גוריון. הסרטון, שנפתח בשיחה בין היוצר שלו ובין תוכנת AI, נוצר למעשה תוך שימוש במספר אפליקציות AI שנוצרו בישראל, אך הופק ונערך בידיים אנושיות של יוצר ישראלי-אמריקאי שמעדיף להישאר אנונימי.

בסרטון מבקש היוצר מה-AI לייצר לו שיר מחאה בן דקה, שמבוצע בידי סלים שיידי האחד והיחיד, בסיוע אבות האומה הישראלית. כל המילים, הקולות והדימויים שמופיעים בהמשך נוצרו באפליקציות AI, ובהם פסלים של בן גוריון והרצל שמבקשים מנתניהו "תן לאומת הסטארטאפ להחליף הילוך, לטוס קדימה, לא ברוורס" וציור של ז'בוטינסקי שמבטיח "נלחם על החופש זה לצד זו". תוסיפו ביט ויש לכם להיט.

>> בחמישי: יום התנגדות לאומי, שיבושים צעדות וחסימות כבישים
>> אמרנו שערוץ 14 מסוכן לדמוקרטיה. לא הקשבתם. מאוחר מדי

תביאו את הלהיט הזה לקפלן. מחאת הדמוקרטיה, 25.2.23 (צילום: אור אדר)
תביאו את הלהיט הזה לקפלן. מחאת הדמוקרטיה, 25.2.23 (צילום: אור אדר)

תחקיר קצר של מערכת טיים אאוט הוביל אותנו אל יוצר הקליפ, שהסכים לומר לנו רק ש"יצרתי קליפ שרובו ככולו עשוי מבינה מלאכותית באולפן שלי בלוס אנג׳לס, מתוך כאב ודאגה למתרחש בארץ. חשוב לי רק לציין שהכלים שהשתמשתי בהם ליצירת הקליפ הם טכנולוגיות בינה מלאכותית כחול לבן. בשבילי זה הטוויסט: לקחת כלים שנוצרו בארץ ולהשתמש בהם בשביל להעביר מסר של אחדות. אני אמן דיגיטלי ישראלי-אמריקאי שמעדיף לא לקחת קרדיט, מכיוון שזה לא נעשה למטרות אישיות. זאת הדרך שלי להציג שלט מחאה בכיכר בלי היכולת להיות שם פיזית".