אמנות הפיתוי, הגרסה הנשית: כך תלכדי אותו

איפה לומדים לגרום לגברים לרצות אותך? איך מלמדים נשיות? מה צריך לעשות כדי לזמן את הגבר של חייך? פמיניסטיות, המשיכו לכתבה הבאה

25 בפברואר 2016

"תגיד אפשר לשאול אותך שאלה?"
"פשוט אני מחפשת דעה גברית למשהו שחברה שלי ואני דיברנו עליו".
"היי, אתה בא לפה הרבה?".
קצת קשה להאמין שאחד מהמשפטים האלה יצא מפיה של בחורה במטרה להתחיל עם בחור. נגיד בקרבת דיזנגוף. נגיד כשמדריך מסתכל עליה בעודו רושם הערות לשיפור האינטראקציה הבאה. אבל למרבה הפלא (ואולי בעצם לא), קיימים קורסים לשיפור תקשורת וליצירת זוגיות גם עבור נשים. כי לקרוא לזה "אמנות הפיתוי לבנות" מרגיש לא מספיק מעודן.

דיאנה רז, מנהלת ומפתחת LoveAcademy, "בית ספר ליצירת זוגיות", הגיעה לתחום ממקום אישי: "לפני כמעט 10 שנים הייתי בזוגיות מאוד מאמללת, והיא הביאה אותי למקום של חוסר ביטחון, ממש סמרטוט רצפה. היינו מאורסים, אהבנו מאוד, אבל בגלל שהייתי חסרת ביטחון הוא לא העריך אותי. המשפט שהוא אמר לי פעם חקוק אצלי: 'כל פעם שאת מאיימת בפרידה לפחות אל תחזרי'. כל הזמן האשמתי אותו, לא הייתי פנויה להסתכל פנימה ולהבין איך ההתייחסות שלו הייתה מראה מושלמת למה שאני נתתי. ואז הגעתי ל-Love Academy. עברתי אימון שהחזיר אותי למה שאני, לביטחון, לנשיות, לעוצמה, לבחורה המלכה שהוא התאהב בה. אחרי שהבנתי שאני זו שגרמה לו להתייחס אלי בזלזול, התחלתי להבין שאם לא אשנה את עצמי שום דבר לא יעזור. יש פה כלים שאף אחד לא מלמד – כמו איך להתנהג עם הצד השני. אצלנו זו עבודה קודם כל פנימה, על ביטחון עצמי, על עוצמה נשית".
ב- LoveAcademyמתחילים בשיחה עם יועצת, ולאחר מכן "הידיים הנוגעות" הן של מאמן, סטייליסטית ובמידת הצורך מדריך בשטח. "זה לא לפתות את הגבר, זה לדעת לפתח את עצמך. לפתות גבר מגיע ממקום חלש יותר", מוסיפה רז. "עצם הידיעה שאת בחורה סקסית ואינטליגנטית (בכל זאת, הסימנים הראשונים לגברים הם קודם כל הנראות), זה לדעת למשוך את הזוגיות ואת הגבר הנכון על ידי ההבניה הפנימית שלך כאישה".
אילו נשים מגיעות אלייך?
"יש שני סוגים של נשים שלא מצליחות להגיע לזוגיות: ותרנית חסרת ביטחון, כמו שאני הייתי, או אובר כריזמטית, קשוחה, מאיימת. יכולות להיות גם נשים שעל פניו הכל נראה אצלן מושלם, איתן אני נכנסת לתת מודע כי סביר להניח שאלה נשים שיש להן חסמים כלפי זוגיות, דמות אבהית שלא הייתה או פחד מזוגיות. אני מנטרלת אותן מהפחדים, לדוגמה שגברים הם פחדנים או בוגדניים. פה אין 'טכניקה', כי גם עם הטכניקה הכי מעולה בעולם זה לא יעזור".
וכשמלמדים טכניקה, איך זה עובד?
"אני לא מאמינה בזה שנשים צריכות להתחיל עם גברים, אבל פה אני נכנסת להסתייגות של הדור שלנו. זה דור שונה, הרבה נשים מאוד עוצמתיות, וזה מבורך. מה עושים? נגיד מישהי רואה מישהו חתיך, אז היא תפספס אותו כי דיאנה אמרה לה לא להתחיל? לא. אנחנו צריכות להתבלט בסביבה. יש שלוש טכניקות: (1) אם הוא לא ניגש אלייך, תתחילי לתת לו סימנים. תביטי בו קצת יותר ממה שמביטים באנשים רגילים. ברגע שהעיניים שלכם ייפגשו, הוא ישים לב; (2) לא ניגש? דרוש חיוך, פלרטוט קטן, בצורה אלגנטית ונשית; (3) במקרה הכי גרוע – לגשת לבחור, בסיטואציה קבוצתית, פאבית, לשאול שאלה, כשכל המטרה של השאלה היא להסב את תשומת ליבו אלייך. לגרום לו לעשות את זה. האידיאל הוא שהוא יעשה את זה בעצמו".
איך מלמדים פלירטוט אלגנטי?
"צריך להבין את זה ברמת התיאוריה. אחר כך מלמדים אותה לעשות את זה 'על יבש', ואז יש תרגול 'רטוב'. היא הולכת לבר ומנסה להשתמש בכלים. אם רואים שזה לא עובד בלייב, מצמידים לה מדריך גבר שמסתכל מהצד מה היא עושה: מאבחן את שפת הגוף, עד לכדי דיוק כמה היא מתקרבת או לא מתקרבת מספיק לבחור. אחרי שנגמר הסשן, היא מקבלת פידבק מהמדריך. הוא נותן לה תרגילים, ומתחילים סשן חדש".
ואיך מלמדים נשיות?
"קודם כל בנראות. אם בחורה מתלבשת כמו גבר, שולחים אותה לסטייליסטית שבונה את הלוק כדי לבטא את הנשיות. הייתה לנו לדוגמה מישהי מאוד רזה, ולא משנה מה היא הייתה לובשת זה נראה היה שק. הסטייליסטית פשוט שמה לה חגורה. כמובן שאי אפשר לשנות אותה אם היא לא רוצה. העובדה שמישהי מגיעה אלינו מראה שהיא מבינה שהיא צריכה להשתנות. היו מקרים קיצוניים שנשים אמרו לנו 'לא צריכה להשתנות בשביל גברים'. כאן את מסבירה את הפסיכולוגיה מאחורי הדברים, ואחרי הסבר כזה אני יכולה להבטיח שאין אחת שתתנגד לשינוי".

אמנות הפיתוי - להחליף את התמונה בעמוד השני

"רוצה להעלות מונה"

גם אצל יאיר טובי, מאמן של נשים וגברים בתחום שהוא מכנה Social engineering, הקורס מתמקד קודם כל בפיתוח אישי ורק אז בנושא הזוגיות: "כל אחד בסופו של דבר מגיע עם משקעים משלו. המטרה היא שהבן אדם שמגיע אלי יפסיק להרגיש חסר ביטחון ואבוד לגבי החיים שלו, וזה ישפר אותו בכל התחומים. אפשר להגיד שזו נישה של קואוצ'ינג. אני עוזר לאנשים לדעת לתקשר כמו שצריך, לפתח יכולת לקרוא את הסיטואציה. יש ספר טוב שהשפיע עליי, הוא נקרא Radical Honesty, והוא מדבר על כמה כנות היא דבר חשוב. הרבה אנשים לא מאמינים בתחום הזה (של קורסי "פיתוי", ש.ס.) כי מעורב בו אלמנט שקרי. בספר נאמר שהרמה הגבוהה יותר של שקר היא להסתיר. הסתרה מונעת מהסיטואציה להתפתח אל המקום שאני רוצה שהיא תתפתח אליו".

קורה שמישהי ניגשת אלייך עם בקשת עזרה לבחור ספציפי?
"זה קורה בהתחלה, אבל אז אני מסביר להן שיש צורך להבין סיטואציות. ויש סיטואציות שלא משנה מי תהיי, תהיי אנג'לינה ג'ולי, זה לא יכול להיעשות. נשים מגיעות בגילאי 25-30, מרגישות תקועות. הפחד הגדול שלהן הוא להיות לבד. הן בדרך כלל נשים חזקות, עם תואר כבד כזה, מהנדסות, שפשוט היו רוצות לראות יותר גברים בחיים שלהן. נשבר להן הזין מ- OkCupidאו טינדר. פאק דאט. אני צריך עוד טכנולוגיה שתרחיק אותי מאנשים כדי לדעת לתקשר עם אנשים? לא. עליי זה לא מקובל".
ואז?
"יושבים, מדברים. אני אף פעם לא מאמן שני אנשים בצורה זהה. אני מתכוונן. יש בחורות שאומרות לי 'אני רוצה להעלות מונה'. פעם באה אליי בחורה בקטע גולדיגרי ששאלה איך מתחילים ספציפית עם אנשים עשירים. זה אתגר. הן גם מקבלות ממני שיעורי בית, עבודה עצמית".
תן דוגמה.
"מדברים על טייפקאסט, אני שואל אותה מה הערכים שלה, איפה היא חושבת שהיא יכולה למצוא אותו. היא אומרת לי שיש בספרייה של האוניברסיטה אנשים חמודים. אני אומר 'מצוין, שיעורי הבית שלך זה עד השבוע הבא לגשת לשלושה אנשים באוניברסיטה ולומר להם 'מה קורה', בלי שום דבר מעבר לזה. בפעם הבאה אני מבקש להגיד 'מה קורה', אבל גם 'נראית לי מגניב אז באתי לדבר איתך'. ברוב המקרים, 97% מהזמן, הוא יעשה את העבודה. אם לא, אני אומר לה, אוקיי, תעשי את העבודה את, הוא כנראה לא מבין".

"כדי להיות גבר צריך ביצים"

"אני מעביר את אותו המודל לנשים ולגברים. זיהיתי שיש קונפליקט פנימי אצל שני המינים. הראש אומר 'לא' כי ככה החברה שטפה אותנו, ואיבר המין אומר 'כן'. אז קודם כל ביולוגית חשוב להיות מושך, אחרת אין סיכוי. כשבחורה מגיעה אלי אני לוקח אותה לסטיילינג במידת הצורך, כי כן יש אלמנט של למשוך תשומת לב. כשמגיע אליי זכר, לפני שאני הופך אותו לגבר, אני מלמד אותו את הקונספט הזה".
זכר?
"תראי, יש זכר ויש גבר. זה שיש לבן אדם בולבול עושה אותו זכר. כדי להיות גבר צריך ביצים, צריך לא להתקפל מול אנשים, ללכת אחרי הדברים שאתה רוצה. את הנשים שמגיעות אליי אני מלמד איך להיות יותר נשיות, אבל אני מוסיף להן את הטאץ' של הכוח. מצד אחד יש את הפמיניזם, שבישראל הוא מאוד חזק, הוא נותן לנשים כוח אבל בצורה שגויה, כי הוא לא פותר את הקונפליקט של הראש רוצה משהו ואיבר המין משהו אחר".
אמרת שאתה עושה בחורות יותר נשיות?
"כן. יש אנרגיה זכרית ואנרגיה נקבית. האנרגיה הגברית מגיעה מהפנים החוצה, בגלל זה לגברים יש זין. האנרגיה הנשית היא לחוות את העולם כלפי פנימה, בגלל זה לבחורה יש וגינה. נשים רגשית יותר חזקות מגברים. אז אני הופך אותן ליותר נשיות על ידי כך שאני מלמד אותן פחות להילחם בסיטואציה, ויותר לנסות להבין אותה, אבל באותה נשימה גם שידעו מה הן רוצות".

אופן הביטוי הבוטה של טובי נדרש לעבור מידה של צנזורה. כאן נכנסת השאלה ממי עדיף לאישה לקבל עצות – מאישה שעברה מצב דומה, שיכולה להבין ללב התלמידה, או שאולי דווקא מגבר עם ראש של גבר?

תוכן עניינים תמונה אמצעית

"אני דווקא הייתי שמח אם בחורות יתחילו גם ליזום. למה להתקרבן?", שואל טובי. "את הולכת ברחוב ואת רואה כל יום גברים נאים שנראים היי קלאס אבל לא מסוגלת לעשות את הצעד. אז נכון, את הזכרים שלי אני מלמד להיות גברים: אתה עושה הכל, הבחורה לא עושה כלום. אתה צריך לסיים ריבים שהיא התחילה. מה שהיא צריכה לעשות מבחינתך זה לצעוק עליך כמה אתה לא בסדר וכמה אתה אפס. אני חד משמעית אומר להם – לזה אתה צריך לצפות. הצורה שבה אני עובד עם נשים היא טיפה יותר קלילה. אני לא מלמד אותן להיות כאלה אגרסיביות, אני כן מלמד אותן לפתוח אינטראקציה, להסביר לבן אדם מה היא רוצה ממנו, ואז הוא כבר צריך לקבוע דייט, לעשות את השאר. תני לו גם להשקיע, כי אם הוא לא יעשה את זה את לא תצליחי לשמור אותו. וזה לא כי קשה 'לביית' אותו, אלא כי הוא לא חושב שמגיעה לו מישהי כמוך. בשני הצדדים יש בעיה מאוד קשה של תחושת זכאות".

כמה בדיקות פשוטות נוספות, כמו אתר "ליידי'ס" וסרטונים של דן טימור, מומחה ליצירת זוגיות מאושרת לנשים, מעלות את אותה המסקנה: כשקהל היעד הוא נשים, הדיון עוסק ב"איך לגרום לו להתחיל איתך" ולא ממש ב"איך להתחיל איתו".

ירון ויסברג, מדריך לדינמיקה רגשית רומנטית, מסכים: "חשוב להסביר שאלו לא המורים שמלמדים חיזור, אלא אנחנו פשוט רואים מה קורה במציאות באופן טבעי, ומאפשרים לכך לקרות ביתר קלות. השיח, בהקשר של נשים, דן ב'איך לגרום לו לחזר', משום שזה מה שנשים בסופו של דבר רוצות. רובן באופן טבעי יחושו נינוחות יותר, ותהיה להן הרגשה נעימה יותר, כשהן בכיסא המחוזרת. יש לציין שהדינמיקה בין גבר לאישה שמתחילים קשר היא פלואידית – רוב הזמן הגבר יהיה בהובלה, אבל לעיתים יהיה גם היפוך בתפקידים, השאלה היכן כל אחד מהצדדים נוטה להימצא יותר, ומה מרגיש יותר נעים".

"הגברים אוהבים ש", "נשים רוצות ש", הכללות שכאלה מפחידות. האם קרוב העידן בו נשים יצאו מפס ייצור של קורסי יצירת זוגיות כמו שיניים אחרי אורתודנט? מיושרות בלי אופי? לפי רז, שמספרת על הטאבו שעדיין קיים בהגעה לקורסים, כנראה שהמצב עוד רחוק מכך: "50% מהבנות שמגיעות אלינו מתביישות להגיד שהן נמצאות בתהליך כזה. מישהי אמרה לי 'זה משהו שצריך להיות כל כך טבעי, אני לא מבינה למה אני צריכה לעבור תהליך ולשלם על משהו שקורה אצל אנשים בצורה טבעית'. אין מה להתבייש, כי את לא הולכת לבנות זוגיות, את בונה את עצמך".