אמנים שחיים בחו"ל ממליצים על תחנות תרבות

הם אולי יכולים לקנות מילקי בזול, אך האמנים שלפניכם מתגוררים בחו"ל משלל סיבות אחרות - נסעו ללמוד ונשארו שם לתקופה, קיבלו הזדמנות לעבוד במקום מגניב או שהם פשוט מקבלים השראה מנופים זרים. החלטנו לבקש מהם המלצות למקומות מיוחדים שעושים להם את זה

רישיקש
רישיקש

אור הרפז – חי ועובד בניו יורק

חנות ספרים עם ערך מוסף

‏Printed Matter – ארגון עצמאי ללא מטרות רווח, שהוקם בשנות ה־70 על ידי אמנים ואנשי רוח שעסקו ועבדו בתעשיית האמנות, כדי לתמוך באמנות עצמאית ובאמנים עצמם וכדי להפנות את תשומת הלב של הצופה לאמן ולעבודתו. הם היו חלוצים במתן מקום להוצאות עצמאיות של ספרי אמנות. החנות Printed Matter ממוקמת בשכונת צ׳לסי בשדרה העשירית ומלאה ספרים של אמנים, של הוצאות עצמאיות, של מהדורות חתומות ועוד ועוד. יש גם אירועים בהשתתפות אמנים, ערבי קריאה, הרצאות, ובהחלט שווה לבקר.

195 10th Avenue, New York

Printed Matter
Printed Matter

‏FOMA – מטיילת בהודו

נסעתי להודו כדי לנוח וכדי לראות נופים יפים, אך עם הזמן אני מגלה עד כמה היא קשורה לנושאים שבהם אני עוסקת בעבודות שלי. הסטנדרטים החברתיים של התרבות המערבית מתקיימים פה לצד מסורות עתיקות וחיים כמעט שבטיים. אחד הנושאים שהכי מרתקים אותי בהקשר של העבודות שלי הוא טקסים, וכאן הם מתקיימים ברמה היומיומית ובאמונה מלאה. אני יכולה להעביר שעות בצפייה באנשים קושרים סרטים צבעוניים לפי סדר סימבולי, מארגנים פרחים בקערות קטנות, מנגנים ושרים תפילות עתיקות, בונים דברים ושורפים אותם, והכל בתלבושות מסורתיות וללא טיפת ציניות.

העיר שהכי אהבתי עד עכשיו היא רישיקש. יש משהו באנרגיה שלה שמזכיר לי את ירושלים. עיר קדושה שאנשים עולים אליה לרגל כדי לבקש משאלות ולקיים טקסים אישיים קטנים.

רישיקש
רישיקש

גלי לאה בליי – לומדת באיינדהובן

קפה ספונטני

בית קפה שנמצא במתחם ה־NRE – מתחם של האנגרים ישנים שהפך למתחם של סטודיואים למעצבים. בבית הקפה אין תפריט, הוא פתוח מחמישי עד ראשון והאוכל המוגש מוכן מהמוצרים הטריים שיש באותו יום. לקפה מילוי בחינם!

‏Treurenburgstraat 57

שופינג יצירתי

החנות CIVO למוצרי אמנות ויצירה ממוקמת ממש מתחת לאקדמיה לעיצוב במרכז העיר.

‏Emmasingel 2

בית קפה באיינדהובן
בית קפה באיינדהובן

אמיר פתאל – חי ועובד בברלין

לא רק לחובבי פיסול עכשווי

מוזיאון גאורג קולבה (George Kolbe) נמצא במערב ברלין בווילה מודרניסטית משנות ה־20 ובה גינת פסלים יפהפייה ובית קפה. החלל של המוזיאון היה פעם הסטודיו של האמן גאורג קולבה, והיום משמש מוזיאון לפיסול עכשווי ובו תערוכות מתחלפות.

לאתר המוזיאון 

חנות מקצועית

לכל האמנים שבאים לעבוד בברלין אני ממליץ על החנות Boesner. יש להם שני סניפים בברלין ובהם אפשר למצוא מגוון רחב של מוצרים עבור כל מדיום אמנותי: מציור ועד פיסול במחירים מאוד טובים.

לאתר הרשת

מוזיאון גאורג קולבה
מוזיאון גאורג קולבה

אסף מטרסו – חי ועובד בפריז

כלבו אמנותי

חנות יצירה ברובע ה־11 של פריז בשם Rougier & Plé. החנות משתרעת על פני חמש קומות ויש בה ציוד מגוון – מנייר שרטוט וצילום מקצועי ועד ליצירה בחרוזים לילדים.

לאתר החנות

מוזיאון מפתיע

מוזיאון Jeu de Paum – למרות המיקום המופלא שלו (בכניסה לגני טולרי, בנקודה שבה אפשר לראות כמעט את כל המונומנטים העיקריים של פריז) והתערוכות הנפלאות שלו (דיאנה ארבוס, הנדרה קרטס ועוד) אינני בטוח שהוא זוכה לכבוד הראוי לו ממבקרים בעיר. עיצוב המוזיאון לא מרשים במיוחד, אך איכות התערוכות ואיכות הספרייה הקטנה, אך הנהדרת, ניכרת בו.

לאתר המוזיאון

Rougier & Plé
Rougier & Plé

יואב פרידלנדר – חי ועובד באולבני, ניו יורק

תצפית אורבנית

נקודת התצפית הכי מדהימה של העיר נמצאת דווקא מעל אחד הכבישים המהירים שעוברים דרך בירת מדינת ניו יורק. כשעולים צפונה על 87־I, ממש לפני אולבני, הכביש מתפצל לנסיעה מערבית לעיר (87) ומזרחית לעיר (787 לכיוון Troy). בנסיעה על 787 אתה מוצא את עצמך נוסע לאורכו של נהר ההדסון כאשר אולבני לשמאלך.

לפתע, אחרי שתי דקות נסיעה, אתה קולט שאתה עולה על מחלף אימתני שממנו ניתן לצפות באולבני ממבט על. ממבני תעשייה ישנים ועד בנייני הממשל של הבירה ודרך ג׳ונגל הבטון של המחלף שעליו נוסעים. ובכל זאת מדובר במחלף אז כדאי להאט את הנסיעה וליהנות מהחוויה.

מוזיאון חובה

מוזיאון שאסור להחמיץ באולבני הוא ה־New York State Museum, בעיקר בגלל המבנה הארכיטקטוני יוצא הדופן שמזכיר את כנסת ישראל מבחוץ אך מבפנים הוא נצר לתקופת הזוהר הארכיטקטונית של מדינת ניו יורק.

לאתר המוזיאון

תצפית אורבנית על אולבני, ניו יורק
תצפית אורבנית על אולבני, ניו יורק

נועה חרובי – חיה ועובדת בניו יורק

לקוקטייל אלגנטי

בר Narrows בבושוויק – מעין מסדרון צר שנפתח לחצר אחורית מרווחת ומציע קוקטיילים נפלאים. אחרי פתיחות של תערוכות בשכונה שבה גרים ועובדים המוני אמנים, נחמד לשבת על כוסית עם חברה ולהירגע מהמירוץ היומיומי.

לאתר הבר

להשראה פראית

פרוספקט פארק – פארק ענקי שתוכנן על ידי אותם אדריכלים שתכננו את סנטרל פארק במנהטן – יפהפה, פראי ומעורר השראה לכל הגילים – ממש מ־0 ועד 120.

לאתר הפארק

פארק פרוספקט
פארק פרוספקט