אמסטרדם: אטרקציות אלטרנטיביות לתייר ההיפסטר

מהמסעדה הטבעונית המעולה, דרך ליין גייז מטורף ופארק מושלם להירגעות. אמסטרדם היא לא רק אנה פרנק וחלונות אדומים, ואם אתם מעוניינים בטיול קצת שונה, אלו המקומות שאתם חייבים לבקר בהם

אמסטרדם. צילום: שאטרסטוק
אמסטרדם. צילום: שאטרסטוק
5 ביולי 2018

מה עושים באמסטרדם? האטרקציות הרגילות כוללות כמובן את בית אנה פרנק, רובע החלונות האדומים , כנסיות עתיקות ותעלות מרהיבות (שלא לדבר על שלל הקופי שופס), אבל מי שמעוניין  לצאת מהדפוס הקבוע גם ימצא את מבוקשו. אם מיציתם את התחנות הקבועות – אל חשש, אספנו לכם את 5 תחנות החובה למטייל האלטרנטיבי.

המסעדות הטובות באמסטרדם
הקופי שופס המומלצים באמסטרדם

מסיבת הגייז הכי טובה : NYX

בתחרות מסיבת הגייז הטובה בעיר יש מנצחת אחת ברורה: ליין הגייז של NYX, ששוכן במרכז העיר לצד מועדונים סחיים וצ'יפסריות שפתוחות כל הלילה. בכניסה יקבל אתכם מניפסט המקום – "אנחנו מאמינים באהבה, אנחנו מאמינים בכבוד… אנחנו מאמינים שלאהבה אין מגדר. גם אתם מאמינים? אם לא, זה הזמן להסתובב וללכת".

בכניסה תגיעו גם לאזור הלוקרים – מאות לוקרים קטנטנים עם ציורים הומו אירוטיים של איברים זקורים יאכלסו את כל בגדי החורף שלכם ואת התיקים כדי שתוכלו להתפרע. פוטנציאלית, כמובן – כי ההרמות במועדון הזה ובאמסטרדם בכלל הן די מתונות.

בשלושת הקומות של המועדון תמצאו דיג'ייז מתחלפים שמנסים לעורר את הקהל הסמי ישנוני עם האוס, טכנו והיפ הופ אמריקאי ולטיני. ובכל זאת, הוייב מגניב; רוב הקהל לא עבר את גיל 25, אבל זה לא בהכרח מפריע. מלכות דראג מלכותיות מתמנגלות עם טינאייג'ריות שנראות כאילו יצאו מטאמבלר, וכל זה קורה במועדון מושקע ברמות פסיכיות עם הקפדה על כל פרט קטן – משלט הנאון FUCK על הבר ועד לגרפיטי יפהפיים שמפוזרים ברחבי הקומות. מומלץ מאד להגיע מוקדם כדי לא לחכות בתור המקפיא. שימו לב – אם יצאתן לאכול צ'יפס, תצטרכו לחכות שוב בתור מחדש.

View this post on Instagram

@nyxamsterdam is ON

A post shared by Nitzan Pincu (@nitzanpincu) on

לאכול באמסטרדם ולהרגיש באפריקה: המסעדה הטבעונית H/earth

אחרי סיבוב בקויפמרקט, שבו נשנשתם ערמונים וקניתם גרביים עם הדפסי מריחואנה זרחניים (בקטע אירוני) תוכלו להשביע את המאנץ' ב- H/earth. הפטיפון מנגן קלאסיקות אפריקאיות ואת הקירות מעטרת אומנות אפריקאית מודרנית שמכניסה לאווירה.

במרכז החלל שולחן עץ ענקי אותו סובבות נדנדות, שמספקות חוויית אכילה קצת מאתגרת, למרות הקונספט העיצובי יפהפה. ההרפתקנים פחות יוכלו להתיישב בפינות הישיבה הנורמטיביות ולהתפעל מההגשה בכלי חרס עשויים בעבודת יד ומהתפריט הטבעוני (ובחלקו נטול הגלוטן) המגוון. אנחנו דגמנו את ריזוטו האבוקדו שהיה פנטסטי, וחוץ מזה תוכלו למצוא שם גם סושי על כל גווניו והמון שייקים צבעוניים שלא צריכים פילטר באינסטגרם.

מנה במסעדה Hearth באמסטרדם. צילום מתוך אתר המסעדה
מנה במסעדה Hearth באמסטרדם. צילום מתוך אתר המסעדה

אמא יש רק מליון: מסעדת Moeders

אם אתם מאלו שאוהבים לנסות את האוכל המסורתי של יושבי המקום, אל תוותרו על Moeders (אמהות) – מסעדה של אוכל הולנדי קלאסי עם טוויסט אמהי. כל הקירות, מהתקרה ועד הרצפה, מלאים בתמונות משפחתיות של אמהות מקומיות, ויושבי המקום מוזמנים להביא את התמונות הממוסגרות של האמא הפרטית שלהם.

עומס התמונות והחיוכים מכל עבר יוצרים אווירה נוסטלגית חמימה וגם קצת קלסטרופובית, שבעיקר מחממת את הלב. האוכל ההולנדי הכבד של Moederes מייצג את פלטת הטעמים ההולנדית המצומצמת ומבוססת הבשרים, והשירות נעים וכצפוי, משפחתי. המסעדה פתוחה ללא הפסקה כך שהיא מושלמת לזלילת לילה.

View this post on Instagram

Yum yum to homestyle Dutch cuisine!

A post shared by CINDY SAN| Love.Home.Food. (@littlepeaceofhappiness) on

מחתרת הקטיפה: חנות תקליטים עם מציאות משוגעות

מהריליסים הכי חדשים ועד לסינגלים הזויים של ונגהבויז, כל חובבי וחובבות המוזיקה ימצאו במקום הזה משהו שהם בכלל לא ידעו שחיפשו. החנות אמנם נראית קטנה אך אפשר לבלות בה שעות, ובניגוד לחנויות אחרות ופופולריות יותר, היא לא צפופה והאווירה בה רגועה ונעימה. המוכרות הנחמדות יעזרו לכם להתמצא בים הוינילים, הדיסקים והסינגלים החדשים והמשומשים, וכשתתעייפו תוכלו לפתור פאזל של הביטלס ולהרכיב את הצוללת הצהובה במליון חלקים. שימו לב – בכניסה לחנות עמדת פוסטרים חינמיים, וגם בשאר החנויות תוכלו לבקש בנימוס פוסטר של אמן מסויים ואם יש במלאי, תקבלו אותו בחינם.

גן עדן לפינאפ: החנות Hot Fashion

מאחורי השם הגנרי והגרוע של החנות הקטנה הזו באלברט קויפמרקט מסתתר עולם שלם של שמלות פינאפ מלכותיות. למרות שהיא נראית סתמית וממוצעת, החנות הזו היא למעשה גן עדן לחובבות רטרו במחירים נוחים.

מהדפסים שיזכירו לכם את הוילונות בבית של סבא וסבתא ועד למחוכים גותיים הדוקים, אין איזוטריה אסתטית שלא תמצאו בחנות העמוסה, שמושלמת למציאת תחפושת לפורים או לשמלה אקסטרווגנטית במיוחד.

כתובת: Eerste van der Helststraat 29, 1073 AC Amsterdam, Netherlands

המקום שלא תצאו ממנו רעבים: גולדן טמפל

גולדן טמפל היא אחת מהמסעדות הטבעוניות האהובות והפופולריות באמסטרדם, ולמרות העיצוב ההודי שלה תוכלו למצוא בה אוכל מכל העולם. טורטיות כחולות (!) מקסיקניות, ריזוטו טוסקני וגם פיצות – מדובר במציאה רצינית עבור טבעונים או סתם עבור אלו שמאסו במטבח הההולנדי רווי השמן. השירות מחוייך, הסועדים מקומיים והעיצוב סטלני אך יפהפה.

View this post on Instagram

One cake per day, keeps the doctor at bay⛵️

A post shared by Linda (@jakobsssonlinda) on

וונלדפארק

בין אם בא לכם לוקיישן עישונים חנוק פחות מקופי שופס או סתם להרגיש קצת טבע באמצע העיר, הוונדלפארק הוא המקום להירגע בו. הפארק הענקי והיפהפה באמצע העיר מתאים לפיקניק עם אוכל שקניתם בסופר, הליכה רגועה כדי להוריד את הקלוריות של הצ'יפס וסתם בהייה במקומיים חתיכים.