הטוב שבצהוב? אמריקן וינטג' שוב מציגים בייסיק מושלם, צבעים מעולים ומחיר גבוה

הקולקציה החדשה של אמריקן וינטג' מצליחה לזקק את הדי-אן-איי של המותג ובמקביל להרחיב את סקאלת הצבעים מבלי ליצור תחושה של כאוס או פיזור

אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ
אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ
30 באוקטובר 2017

מי שמקפיד לעקוב אחר מדורי האופנה יודע שחברת פנטון, האוטוריטה העולמית בענייני צבע – כמו גם הטרנדולוגים המובילים בתעשייה – חזו לאחרונה שצהוב אפרוח הולך להיות ה-צבע החם של השנה הקרובה. התחזית הזאת נשמעה מעניינת אך לא אפשרית לביצוע, עד שראינו את הקרדיגן המושלם בהיסטוריה תלוי על קולב בסניף "אמריקן וינטג'" בקניון TLV פאשן מול.

אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ
אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ

הפריט העדין אך בעל התעוזה הזה מבטא באופן מובהק את ההתרחבות של המותג הצרפתי בן ה-12, המתמחה בפריטי בייסיק מוקפדים, אל אזורים בסקאלת הצבעים שבהם לא העז לדרוך עד כה. לצד הצהוב, בולטים העונה גם פריטים בצבעי פודרה וניוד, אבל גם כאלה בגווני חום-אוקר.

אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ
אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ

כרגיל, מרבית הפריטים מיוצרים בצבעים חלקים, אך פה ושם ישנים כמה פרינטים – כולם מוצלחים. בכל הנוגע לגזרות, לא נשמעה בשורה חדשה, ואלה נותרו רחוקות מהגוף ומרושלות במכוון – מושלם עבור כל מי שרוצה לשדר לוק בוהמייני לא-מתאמץ.

אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ
אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ

באופן עקרוני אפשר לומר שהמותג, שנוסד על ידי איש העסקים היהודי מייקל אזולאי בשנת 2005 כשהיה בן פחות משלושים, ממשיך להישאר נאמן לדי-אן-איי המקורי שלו. כלומר, סביר להניח שאם פאשניסטה ממוצעת היתה נדרשת לזהות את הלייבל של הפריטים שתלויים כעת בסניפי הרשת, היא היתה יכולה לעמוד במשימה בקלות. זוהי נקודת חוזק בעידן שבו מרבית הקולקציות שנמכרות בקניונים הן משובטות וחסרות ייחוד.

אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ
אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ

עם זאת, באליה הזאת יש גם קוץ – המחיר. אמריקן וינטג' הוא מותג בייסיק שלא בהכרח מדבר לכל כיס, עם חולצות טי שיכולות לעלות יותר מ-200 שקלים. יש מי שייחס את המחיר הגבוה יחסית לעובדה שחלק ניכר מהפריטים עשויים מסופימה, שנחשבת לפרארי של זני הכותנה (ייתכן שזהו גם ההסבר לרצון הבלתי פוסק ללטף את הבגדים שתלויים על הקולבים בחנות). מאידך, יש גם מי שיגיד שסופימה אפשר לקנות ביוניקלו ב-15 דולר. כך או כך, סביר להניח שהמעריצים של הרשת יתאהבו גם בקולקציה החדשה שלה – ללא כל קשר למה שייכתב עליה. במלים אחרות: הכניסה לסניפים על אחריות המשתמש בלבד.

אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ
אמריקן וינטג' חורף 17-18 צילום: יח"צ