"אני מאמין במינימום עיצוב שיוצר מקסימום תחושות"

דן טרוים, 42, אדריכל ומעצב פנים עיצב כמה ממסעדות העיר המרשימות ביותר

דן טרוים. צילום: איליה מלניקובדן טרוים. צילום: איליה מלניקוב
דן טרוים. צילום: איליה מלניקובדן טרוים. צילום: איליה מלניקוב

שם: דן טרוים

סטטוס: בזוגיות + ילד

גיל: 42

תעסוקה: אדריכל ומעצב פנים

[tmwdfpad]

מאיפה אתה במקור ומתי הגעת לתל אביב?

"נולדתי באשדוד, בגיל 24 נסעתי ללמוד בניו יורק ונשארתי שם חמש שנים. ב־2001 חזרתי לתל אביב ומאז אני כאן".

ספר על הדירה הראשונה שלך בעיר.

"דירת חדר בגודל של 20 מ"ר ברחוב קלישר. מאותה דירה התחלתי לעבוד בעיצוב ותכנון מקומות, וכשלקוחות היו מגיעים לפגישות, היינו יושבים על המיטה שלי. בין האורחים היה רפי אדר שתכננתי לו את מסעדת פרונטו כשעוד פעלה ברחוב נחמני".

איך הגעת לעיצוב?

"עוד מילדות, במקום לתקשר עם הסביבה הייתי בוהה ומתבונן בחלל סביבי, נטייה שגרמה לחברים להעניק לי את הכינוי 'עציץ', בהגייה אשדודית. אסתטיקה תמיד עניינה אותי. בהתחלה בכלל רציתי להיות ספר, אבל ספר צריך כל היום לפטפט עם הלקוחות שלו ולפטפט זה לא אני, אז החלטתי ללמוד משהו שקשור באסתטיקה של חלל ולא של אנשים".

היום הרבה מקומות בעיר מתהדרים בעיצוב שלך.

"נכון. המסעדות גרקו וגרינברג באזורי חן, התאילנדית בסמטת סיני, חדר האוכל, הקיטשן מרקט בנמל תל אביב, ז'אז'ו והחנות של סטורי במתחם שרונה, משרד הפרסום והמיתוג OPEN בבן אביגדור ומקומות אחרים. יש גם פרויקטים שעוד לא נפתחו, כמו מתחם של ארבעה בתי אוכל בבית ציוני אמריקה, בית חנה בשדרות בן גוריון שהופך להיות בית ספורט ותרבות אלטרנטיבי ובית מלון בטשרניחובסקי".

מה השלב הכי מעניין בעיצוב של מקום חדש?

"הכי מעניין לתרגם את הקונספט, הצרכים ואופי החלל לתחושות. לכל אזור בחלל צריכה להיות תחושה מסוימת: אלגנטי, רומנטי, אורבני. אני מעצב כל אלמנט בנוי או פריט כחלק מהשלמת התחושה שארצה ליצור, להוסיף ולחזק במקום".

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?

"בילדותי, באחת הפעמים הבודדות שהייתי בבית כנסת, בעודי בוהה בחלל ניגש אליי הרב ושאל על מה אני מסתכל. עניתי לו שאני לא מבין למה החלל בבית הכנסת כל כך פשוט ואפילו מוזנח, כי בתפיסה שלי חשבתי שזה צריך להיות משהו עוצמתי. הוא ענה לי שחלל שלא צועק החוצה, שיכול לדבר בשקט, נותן מקום למתפללים ולתפילה למלא את המהות של החלל. אימצתי את דבריו ואני מאמין בזה מאוד: מינימום עיצוב שיוצר מקסימום תחושות".

מה מפחיד אותך?

"מחלות. אני היפוכונדר, הולך הרבה לרופאים ומדי פעם בטוח שחליתי במחלה סופנית, לא עלינו".

מה החלום שלך?

"שבימי חיי עירוני אשדוד ייקחו אליפות בכדורגל".

מה הסוד התל אביבי שלך?

"גרתי חצי שנה בגבעתיים והתביישתי לספר".