"הפיק הגדול מתחיל באחת בלילה, אז כולם באים לקנות נקניקייה"

שושנה עושרי, 69, אמא לשלושה וסבתא לשני נכדים, בעלת דוכן הנקניקיות הוותיק "מד דוג" בקינג ג'ורג'. מספרת איזו נקניקיה אתם הכי אוהבים לאכול ולמה היא לא מתכננת להפסיק לעבוד בקרוב

שושי עושרי (צילום: איליה מלניקוב)
שושי עושרי (צילום: איליה מלניקוב)
6 בספטמבר 2017

שם: שושנה עושרי

גיל: 69

סטטוס: אמא לשלושה וסבתא לשניים

איך נראתה הדירה הראשונה שלך בתל אביב?
"גרתי בחדרון בכרם התימנים עם חברה ואחרי תקופה חזרתי להורים בשכונת התקווה, שם גרתי עם חמישה אחים והורים מדהימים וחמים, כולם אחד בתוך השני. היום אני גרה בדירה עם חצר ברחוב בר כוכבא שקיבלתי בדמי מפתח".

איך התחיל דוכן הנקניקיות?
"לפני 20 שנה הבן שלי חזר מארצות הברית והחליט לפתוח עם האחים דוכן נקניקיות בתל אביב, כמו שראה בחו"ל. הילדים שלי אמרו לי 'אימא, אין מצב שתשבי בבית, את חלק איתנו'. אז עברתי ברחוב קינג ג'ורג' וראיתי ממול שלט קטן 'להשכרה'. צלצלתי בדלת, חתמנו – ומאז אנחנו נמצאים שם. ניסינו לפתוח דוכנים בעוד מקומות בעיר, אבל בסוף נשארנו עם הדוכן המקורי".

מה מאפיין את הלקוחות של המקום?
"יש מי שבא ומספר מה קורה איתו, יש שאומרים שאני כמו סבתא בשבילם, יש המון ילדים שהייתי הגננת שלהם, כל מיני טיפוסים שבאים אליי כל הלילה. כל הומלס שמגיע אלינו או ילד שבא מבית הספר מקבל ישר נקניקייה ושתייה. יש לנו לקוחות ערבים מיפו שאנחנו עושים להם כבוד, הם באים וצוחקים איתנו כל שבוע. באים גם מפורסמים, מאיה בוסקילה לוקחת אלינו מונית כדי להביא נקניקייה לילד, שי חי בא כמה פעמים, אורנה דץ ועוד. אנחנו חברים של כולם. לא משנה לנו לאום ולא כלום – מי שבא לאכול בדוכן הוא בן אדם אצלנו".

מה ומתי אנשים הכי אוהבים לאכול?
"הצ'וריסו כבש ועגל הכי נמכרת. הפיק הגדול מתחיל ב־1:00, אז כולם באים לקנות נקניקייה".

איזו נקניקייה את הכי אוהבת?
"אני כבר לא אוכלת נקניקיות, לא יכולה לראות את זה יותר, אבל אם אני ממש ממש רעבה ואין מה לאכול אני אוכלת את הנקניקיית עוף".

חשבת פעם להפסיק לעבוד?
"פעם אדם מבוגר שאל אותי איך אני מסוגלת לעבוד בגיל שלי עדיין אבל מה אני אעשה כשאפסיק לעבוד? אשטוף את הבית, אקרא עיתונים, כמה אפשר? ככה אני רואה קהל, זה עושה אותי יותר צעירה. אני רואה חבר'ה צעירים מדברים וצוחקים איתי ועובר לי הזמן, אני לא סתם תקועה בתוך דירה. זו הסיבה שאני ממשיכה לעבוד, הכסף זה לא העניין. אני רוצה להיות עסוקה, לא להיות כל הזמן בבית".

מה הדבר הכי תל אביבי בעינייך?
"כיכר ביאליק. אני מאוד אוהבת לבוא לשם".