"כולם מתלוננים על המחירים אבל לא מתעקשים מול בעלי הדירות"

מיכל כהן, 38, רווקה, מנהלת קבוצות הפייסבוק של דירות מפה לאוזן. מסבירה כיצד הן תפסו כל כך ולמה אין תקווה שמחירי הדירות בתל אביב ירדו בקרוב

מיכל כהן (צילום: איליה מלניקוב)
מיכל כהן (צילום: איליה מלניקוב)
18 בספטמבר 2017

שם: מיכל כהן

גיל: 38

סטטוס: רווקה

תעסוקה: מנהלת קבוצות הפייסבוק של דירות מפה לאוזן

מאיפה את במקור ואיפה את גרה כיום?
“אני מחולון, גרה בתל אביב זה שבע שנים״.

איך נראתה הדירה הראשונה שלך בתל אביב?
“כשחיפשתי את הדירה הראשונה בעיר כבר התחלתי לנהל את הקבוצות, אבל לא רציתי לעשות לעצמי פרוטקציה דרך הקבוצות, אז כשראיתי דירה כתבתי כמו כל בן אדם רגיל בפוסט בקבוצה. באתי לראות את הדירה שרציתי אבל נתנו אותה למישהו אחר. בסוף לקחתי דירה אחרת שבה אני נמצאת עד היום. כחלק מהניסיון שלי בחיפוש דירה הבנתי גם מה הגולשים צריכים. אחרי עשר שנים של עבודה איתם, אני ממש מכירה את ה־ DNA של השוכרים״.

למה פתחת את דירות מפה לאוזן? איך הקבוצה תפסה כל כך?
״חיפשתי דירה, וזה היה נראה לי מסורבל מדי לחפש באתרים. אמרתי שאפתח לעצמי קבוצה, הייתי בטוחה שאנשים יפחדו לפרסם את הפרטים שלהם בפייסבוק, זה היה כשהוא רק התחיל. בהתחלה זה היה רק החברים שלי, עשרה אנשים, אני תיווכתי למספרי טלפון אבל קלטתי שגדול עליי להתכתב בשבילם. אנשים לא פחדו והעלו את כל הפרטים שלהם, הקבוצה גדלה ואנשים התחילו לדרוש גם דירות מפה לאוזן בערים אחרות, וזה הפך להיות רשת ארצית. לקבוצה של תל אביב מצטרפים כל יום בין 200 ל־300 אנשים. אני מנהלת את זה לבד אבל אני אוהבת את זה. בחמש השנים הראשונות זאת לא הייתה העבודה שלי, הייתי עושה את זה בהתנדבות, אבל אחרי כן פתחתי אתר שיש דרכו מפרסמים שמשווקים לקבוצות והתחלתי לעבוד בזה. יש מספר מצומצם של מתווכים ומובילים שעובדים איתי, את כולם אני בודקת שהם הגונים ומומלצים״.

איך שומרים על איכות קבוצה שחברים בה כמעט 150 אלף איש?
״אני עוברת על דיווחים כל יום ועוזרת לאנשים בעצמי. מי שכותב לי שיש מישהו שמרמה שוכרים – אני חוסמת אותו מיד. יש אימא ואבא לדבר הזה. אם מישהו מחייב לרכוש ציוד אני לא מאשרת, זה חשוב לי מאוד. מובילים שעובדים איתי יודעים שאם תהיה פדיחה לא יהיה להם עוד צ׳אנס״.

יש תקווה שמחירי הדירות בעיר ירדו לדעתך?
"הבעיה עם השוק הזה זה שהוא פתוח ונמצא בידיים פרטיות. כל אחד מחליט מה שהוא רוצה ואנשים, לצערי, יעשו מה שבא להם – החל מלהעלות מחירים ועד להכריח לקנות מזגן. כולם מתלוננים כל הזמן אבל לא מתעקשים באמת מול בעלי הדירות. הם עושים מה שבא להם כי אף אחד לא עוצר אותם. כל עוד אנשים צריכים לגור בתל אביב ואין פיקוח – זה לא ישתנה".

מה הבקשה הכי מופרכת שנתקלת בה בשוק?
״מצד בעלי דירות – מישהו שאמר שיש כמה ימים שהוא נמצא בדירה והשוכרים צריכים לצאת ולתת לו להיות בה, או שמחייבים שוכרים לשמור ציוד שלהם בדירה. בעבר היה נהוג לבקש דמי יציאה, אבל אני לא רואה את זה יותר כל כך״.

מה הדבר הכי תל אביבי בעינייך?
״לחפש ולמצוא דירה״.