"מ-2006 לא הייתי בחו"ל בגלל הכלבים. יצרתי את התלות הזו בטעות"

רביב ליפשיץ כרמל, 50, רווק. מעצב תעשייתי ואוצר, מטייל בקביעות בשדרות רוטשילד עם כלבי קולי

רביב ליפשיץ כרמל (צילום: איליה מלניקוב)
רביב ליפשיץ כרמל (צילום: איליה מלניקוב)
30 בינואר 2019

 

כמה זמן אתה גר בעיר?
"אני גר ליד בית הכנסת הגדול כחמש שנים ולפני כן גרתי בפלורנטין. בסך הכל אני בתל אביב משנת 1996".

כמה זמן אתה מגדל כלבי קולי?
"את החבורה הזאת אני מגדל מ־2006 אבל זה חידוש של אהבת נעורים. גדלתי עם קולי מעורב עם זאב כל שנות בגרותי. החבורה הנוכחית הייתה של חמישה כלבים ולצערי איבדנו אחת לפני חודשיים ועוד אחת לפני שנתיים. אני פשוט אוהב את הגזע הזה. אני לא הולך לתערוכות וכמובן לא עושה הרבעות. אני מגדל אותם מאהבת הגזע. אני מכיר מרחוק את התעשייה של הרבעת הגזע, זה בדרך כלל עולים שהחיו את הגזע הזה בישראל לאחר שנעלם באזור שנות ה־80. רוב כלבי הקולי שחיים היום בישראל מקורם בזיווגים של מגדלים".

מהם השמות של הכלבים ובני כמה הם?
"מתוקה (12.5), ליילה (8) ונור (6). נור הוא הזכר".

איך מגדלים כל כך הרבה כלבים גדולים בדירה תל אביבית?
"יש לי דירת גן עם חצר. כלב צריך שיוציאו אותו הרבה וייתנו לו לרוץ ולשוטט במקומות חופשיים, זה קורה כי יש לי סטודיו בקיבוץ גליל ים והם באים איתי כל יום, הם לא נשארים בבית ויש להם חופש. אין לי קריטריון של 'בית גדול' או טיפול בשערות. אלו שאלות מתבקשות, אבל אני תמיד משתומם ושואל את עצמי מדוע הן חשובות".

מה התגובה הכי מרגשת שקיבלת?
"אומרים לי שזה הדבר הכי יפה ומשמח שראו היום. אנשים מבוגרים שהמטפל שלהם מוביל אותם בכיסא גלגלים מחייכים ועוצרים. אף פעם לא נשארים אליהם אדישים. אנחנו מוכרים פה באזור בעיקר בשדרות רוטשילד, עד כדי זה שיש מישהי שמברלין שרשמה אותם בגלויה שהיא איירה של תל אביב".

מהם הרגעים מרגשים בחברות שלך איתם?
"מדובר בכלב מאוד חד מבחינת הבחנת הרגשות של מי שמסביב. הם אוהבים בני אדם. הם היו איתי בכל הרגעים היפים והפחות יפים שלי. אני צמוד אליהם במשך 12 וחצי שנים. עזבתי אותם אולי לשני לילות לכל התקופה הזאת. זה אומר שמפברואר 2006 לא הייתי בחוץ לארץ בגללם. בטעות יצרתי את התלות הזאת. הם כל כך קשורים אליי שחוסר הנוכחות שלי תהיה קשה להם מאוד, וזו הייתה טעות כי אפשר להרגיל כלבים לזה. העניין הוא שלכלב אי אפשר להסביר במילים שאתה נוסע וחוזר. כלב יכול להיכנס לדיכאון כי הוא לא יודע לאן נעלמתי".

מה הכי תל אביבי בעיניך?
"שדרות רוטשילד. זו תצוגת אופנה של כל הטיפוסים בעיר: תיירים, טיפוסי הלילה, חסרי הבית, אספני הבקבוקים, אנשים שמחפשים מסעדות יוקרה – זה כל הטווח והמיצוי של תל אביב".