"בהתחלה הייתי מחפש כל פעם סבתא מרוקאית שתכין לנו את הקוסקוס"

רמי בן נון, בן 46, רווק + 1, הבעלים של מסעדת המטבחון, מספר איך שומרים על מוניטין ואיכות של מקום במשך 20 שנה ומה המנה הכי נמכרת

רמי בן נון (צילום: איליה מלניקוב)
רמי בן נון (צילום: איליה מלניקוב)
20 ביולי 2017

שם: רמי בן נון

גיל: 46

סטטוס: רווק + אחת

תעסוקה: הבעלים של מסעדת המטבחון כבר כמעט 20 שנה

מאיפה אתה במקור ומתי הגעת לתל אביב?
"נולדתי וגדלתי בשכונת יד אליהו שבעיר, ומיד אחרי הצבא עברתי למרכז העיר".

ספר לנו על הדירה הראשונה שלך.
"זו הייתה דירת קרקע חשוכה בסוף רחוב גורדון, שני חדרים ב־500 דולר. עברתי לגור עם החברה שלי אז, שנינו הבאנו את החתולים שלנו לדירה אבל הם לא ממש הסתדרו. לאחר כמה חודשים דרכינו נפרדו, וגם החתולים".

איך התחילה דרכך במטבחון?
"עברתי לגור בכרם התימנים ב־1995, אחרי שנה שעבדתי כברמן באירופה. השותף שלי לדירה, שהוא גם חבר קרוב, ראה מקום של 19 מ"ר להשכרה ממש ליד הבית, והציע שנפתח מקום ביחד, בלי לדעת ממש מה נעשה שם. חתמנו חוזה, התחלנו לשפץ, בינתיים החבר הבין שעסקי האוכל לא כל כך בשבילו. אני התחלתי עם סנדוויצ'ים וקפה, קצת מרקים ותבשילים ומשם המקום תפס אופי ופנים משל עצמו. אחרי כשנה העסקתי שניים־שלושה עובדים והמטבחון היה פתוח 24 שעות ביממה. המשלוחים התחילו רק לאחר שש שנים, אז גם התרחבה המסעדה לגודל שלה כיום".

מה הפך את המסעדה למוסד תל אביבי?
"המטבחון גדל יחד עם הלקוחות שלו. מחור בקיר עם מקרר אמקור 11 וגג דולף הפכנו למסעדה רצינית עם מזגן ורצפה ישרה. הלקוחות הראשונים של המטבחון מגיעים היום עם הילדים שלהם, יש לנו נאמנות ללקוחות וזו הסיבה שאנחנו עדיין פה".

מה המנה הכי נמכרת במטבחון?
"קוסקוס בשר וירקות, מנה שנכנסה לתפריט ממש מהיום הראשון. בשנים הראשונות הייתי מחפש כל פעם סבתא מרוקאית שתכין לנו את הקוסקוס, עד שלמדתי לעשות את זה בעצמי והתחלנו לעשות אותו פה. את התבשיל המקורי למדתי מאימא של חבר שהיא טריפוליטאית, ומאז נשארנו פחות או יותר עם אותם מתכונים".

המון תל אביבים מזמינים מכם משלוחים באופן קבוע, איך אתם מצליחים לשמר את המעמד?
"עניין של שירות. אנחנו עושים משלוחים המון שנים ומשתדלים להגיע לכולם, בכל העיר ובכל מזג אוויר. מכיוון שזה אוכל ביתי הוא מגיע חם ואנחנו לא גובים דמי משלוח כך שזה יותר נוח למי שמזמין. גם בימים הכי גשומים אנחנו עובדים, כיוון שבחורף יש הרבה יותר ביקוש, כולם רוצים מרק ותבשיל חם".

אתה נמצא בשוק הכרמל ובכרם התימנים כבר 20 שנה, מה השתנה באזור?
"כשפתחנו פה היינו די עוף מוזר בשכונה. אנשים מהשוק לא ידעו איך לאכול את המקום הזה. היו נכנסים, מנסים להתנהג בהתאם כי זה היה מקום קצת שונה. בשבת בכלל היינו היחידים פה – שום מקום לא היה עובד. בשנים האחרונות יש יותר מקומות בשוק ומסביב".

מה הסוד התל אביבי שלך?
"אני אוהב להסתובב בין חצרות הבתים ולחפש קקטוסים מיוחדים וחתולים".