כמה כמה? ובעיקר, למה?

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
20 ביוני 2018

 

*
כשהייתי בן 12, שנאת הכדורגל שלי כמעט מיצתה את עצמה. אבל אז עלה במוחי רעיון סוטה במיוחד. אפילו ידידי מארק, נאלץ לנענע את ראשו בעצב, ולקבוע שבארסנל הנשק־נגד־כדורגל שלי, ההמצאה החדשה היתה צעד אחד יותר מדי. לרגע אחד הוא ריחם על האחים זוכי־הגביעים שלי, לרגע אחד הוא חמל על אבי, שהיה מוכה קדחת סקוטלנד. כי הפעם, הפעלתי את האופציה הגרעינית: נרשמתי לבית ספר לבלט (אנדרו או'הייגן)

*
סבתא הלכה לה
על שפת התעלה
כשפתאום פגשה באיש זר
שלמרות זאת כלל לא היה מוזר
זה היה אריק קנטונה
הוא ישב על ספסל בשקט מופתי
אריק הוא כוכב כדורגל – ואריק גם צרפתי (ג'ון הגלי, משורר סטנד־אפ לונדוני, שנוהג לעמוד על הבמה עם ערימת ניירות ולהקריא שירים ביזאריים וארוכים. ומאוד מצחיקים. ויש המשך:)

*
הכלב זינק על אריק בקפיצה מלכותית
ואריק אמר בונז'ור
ואז הכלב עשה פלוץ מרטיט
ואריק אמר איחחח!
(אבל בצרפתית).
סבתא אמרה סליחה אריק
אריק אמר סה לה וי
וסבתא חשבה שהוא אמר סלרי.
ואז אריק הוציא סנדוויץ'
ושאל איך קוראים לכלב
וסבתא אמרה אני קוראת לו ישו
כי פעם הוא כמעט מת (ויש עוד ועוד, תאמינו לי, אבל אולי בפעם אחרת)

*
לשנוא את הדבר הזה שהאירופים קוראים לו כדורגל, זה אמריקאי כמו עוגת תפוחים (הרברט מיצ'ל)

*
מרגע שמתחיל המונדיאל, בואנוס איירס הופכת לעיר כמו תחת כיבוש. נושא השיחה היחיד הוא כדורגל, אין בית קפה אחד ללא מסך רועם ושיכורים מריעים, אפילו אינך יכול להתחיל עם בחורה בלי שהתירוץ שלה לדחייתך יהיה קשור למצב הנבחרת הלאומית. במונדיאל הקודם, רגלי נשאו אותי לבית הקברות "לה רקולטה" – לפחות המתים, כך חשבתי, לא ידברו על הנבחרת. המקום היה שומם, אך אחרי חצי שעה של טיול הגעתי לשורה של קברים, שמאחוריהם חמש נשים התכופפו להשקות את הפרחים על המצבות. כה נואש הייתי, שעברתי אחת אחת והצצתי להן לתוך החולצה, מלמעלה. הן כל כך היו עסוקות בטיפוח הקברים שלא שמו לב. זה היה הרגע שידעתי שאני צריך טיפול. אך מאיפה אשיג כסף לטיפול? אפילו כסף לפורנו אין לי, אני צריך להשיג אותו בחינם בבתי קברות (אלסנדרו מונטבלאן)

*
אמרתי לשחקנים שהם חייבים לנצח, שיהיה לנו כסף לקנות שחקנים אחרים במקומם (כריס טאנר)

*
קניתי מכנסיים מיוחדים לראות בהם את המונדיאל. עוד לא נגמר משחק הפתיחה, כבר הייתי צריך להחליף אותם. למה, למה אתם מניחים שעשיתי במכנסיים? למה תמיד לחשוב עלי את הגרוע מכל?! כלומר במקרה הזה צדקתם, אבל זה כל כך לא פייר (אבי המחליף מכנסיים)

*
כדורגל זה כדורגל; אם זה לא היה ככה, הוא לא היה כדורגל (גארת קרוקס)

*
בגלל המונדיאל הפסקתי ללכת לזונות. כי בכל המכוני עיסוי שאני הולך, הם מתעקשים לא לשים טלוויזיות עם משחקים. אומרים שזה גורם לגברים להישאר הרבה זמן במכון בלי לעשות כלום. הגברים סתם מתלהבים וקופצים ומתרגשים, כאילו מי יודע מה.
אז אמרתי להם: נו? זה ההגדרה של כדורגל.
אז הם אמרו: נו, זה גם ההגדרה של זנות. אתה לא רואה שאלה פורמטים מתחרים?
נו מה? אני אתווכח איתם? גם הם עבריינים, וגם על כל ויכוח אני מפסיד משחק (צביקה)

*
פוליטיקה, אוכל, וכדורגל: שלושה דברים שכל אידיוט יכול לדבר עליהם כמו מומחה (ורוב האידיוטים אכן עושים זאת)