סטרייט בורח מבשורה

אלוהים בירך את קהילת הגייז בהומוסקסואליות קסומה. אז למה הם רוצים להיות כמו כל הסטרייטים המעפנים האלה?

משאיות או לא להיות. חגיגות מצעד הגאווה
משאיות או לא להיות. חגיגות מצעד הגאווה
19 בדצמבר 2013

אני הומו. הנה, אמרתי את זה. לא במובן המיני, למרבה הצער. יותר במובן הרוחני. היד שלי מעולם לא עירסלה צמד אשכים חמימים. ההומוסקסואליות נשגבת מבינתי, ובשל כך – היא טבעית לגמרי. כי הטבע הוא דבר מופלא, וגברים שעירים שנמשכים זה לזה במקום להימשך לנשים יפות ומושלמות הם חלק בלתי נפרד מהאבולוציה האנושית. יש שטוענים שהם החלק המשוכלל ביותר שלה. תארו לעצמכם עולם שבו ישנם רק גברים והם עושים כל שעולה על רוחם. זה גן עדן מושלם כי הגבר מטבעו שואף להנאה אינסופית. ואם איש לא יכול לעצור אותו, אז איש לא יעצור אותו. על העיקרון הזה מבוססות אפליקציות היכרויות כגון גריינדר – גברים מבינים זה את זה ללא תיווך וללא משחקים מקדימים. נשים רק מפריעות להם לממש את תשוקותיהם.

באווירה התרבותית שבה גדלתי והתחנכתי, זה משונה אם אתה לא לפחות קצת הומו. אם שני אייקונים כמו דייוויד בואי ומיק ג׳אגר יכולים לשכב זה עם זה, אז גם אני יכול (או שלא. לעתים התרבות, חזקה ככל שתהיה, עדיין חלשה יותר מהיצר). אנחנו חיים בעידן מתירני שבו נדמה כי הוסרו כל המסכות. נראה שזה רק נדמה. אבל בחוגים רבים – נאמר, של ״הבוהמה״ – הומואיוּת היא אופציה שתמיד מונחת על השולחן, כאפשרות נוספת להגשמה של החשקים, ואנחנו הרי רגילים להיות מובלים על ידי החשק. זו מציאות שהיא אקספרימנטלית באופיה, וכזו שמאדירה את ההתבדלות ואת השונוּת. משמע, להיות הומו זה לא רק נטייה מינית אלא גם עמדה מול ההגמוניה ההטרוסקסואלית הצייתנית. מכיוון שאני מוקף מכל צדדי בהומואים, הרי שאני הראשון להעיד שמדובר באנשים הכי מיוחדים, שונים, קיצוניים, חמודים, מוכשרים וחתיכים שאני מכיר (גם הלסביות לא רעות). רק על זה צריך להעניש אותם בחומרה! למעשה, אני כל כך אוהב הומואים שאני כבר מתחיל לחשוד שאני סובל מהומופוביה הפוכה. אני מעניק להומואים הילה כמעט מיסטית. אולי זה לא בסדר, כי בסך הכל מדובר בבני אדם. ואז, כשההומואים רוצים להיות נורמליים כמו סטרייטים, אני מתאכזב. הלב שלי נשבר לרסיסים. אלוהים בירך אתכם בהומוסקסואליות קסומה. אז עכשיו אתם רוצים להיות כמו כל הסטרייטים המעפנים האלה?

יש הרבה הומואים שאני הרבה יותר הומו מהם. לי לא דחוף להוכיח שאני גבר סטרייט. אני מנסה לברוח מהגורל שלי ככזה. יש הומואים שזה פרויקט חייהם – להיות קודם כל גברים נורמטיביים ורק אחר כך הומואים. אני מניח שזה גם סוג של הישג של הנורמליזציה ההומוסקסואלית – יש הומואים שהם רואי חשבון מדופלמים. כמצב נפשי, לא כמקצוע. זוהי זכות בסיסית – להיות משעמם, והם יילחמו על הזכות הזאת! לעשות את מה שכל הסטרייטים עושים. לא לפספס אף תחנה. להתגייס לצבא, לצאת לקצונה, טיול אחרי צבא, תואר ראשון, עבודה קבועה, חתונה, ילדים, ביטוח לאומי, פנסיה. כל זה, וגם להיות הומו במקביל. אני מפהק בזמן שאני כותב את זה. באימא שלכם, הוצאתם את כל הכיף מלהיות הומו. הפכתם את הכל לביורוקרטיה. יש הומואים שלא מסוגלים לחיות בתחושה של חריגות. הם חשבו, בטעות, שאם הם שילמו את כל החובות שלהם לחברה ולמשטר, אזי הם גם יקבלו משהו בחזרה. מובן שזאת טעות יסודית. המנגנון הישראלי, ששואב את ערכיו המרכזיים מהדת היהודית, הוא בהגדרתו שמרני. הוא מתוכנת להדיר מתוכו את השונה. נפתלי בנט לא אמור לתמוך בדרך החיים ההומואית. כמו שדרך החיים ההומואית לא אמורה לתמוך בנפתלי בנט. כי בנט הוא גזען מקצועי. יש גם הומואים שהם גזענים מקצועניים, ולא מעט כאלה. דווקא בזה הושגה כבר מזמן הנורמטיביות המיוחלת. ההומו הוא תבנית נוף מולדתו, וכידוע – התבנית הזאת לא משהו. על השיח ההומואי השתלט הנרטיב הסחי ממש כפי שהוא שולט בעולם ההטרוסקסואלי. זה טיפשי לצפות שאוכלוסיית הלהט״ב תצליח להתחמק מהטוטליטריות של הסחיות הישראלית שמכבה כל ניצוץ סרבני, כל התנגדות. תעשו את מה שכולם עושים ואחר כך תמותו.

צריך לקחת את שברון הלב ההומואי בפרופורציות הראויות מול עוולות אחרות שמתרחשות במרחב הישראלי. בוא נאמר שהעניין מדורג במקום החמישי או השישי במצעד ״להיט בראש״ של חטאי הציונות. אחרי הכיבוש, הרג הילדים, המלחמות המיותרות, פערי המעמדות, גזל הבדואים. אבל ההומואים השכילו, במידה רבה של הצלחה, להפוך את עצמם ל״סקטור״. מן הידוע הוא שאת המצב הישראלי ניתן לשנות רק באמצעות מלחמה סקטוריאלית. זה נמצא בDNA היהודי. המאבק הנוכחי לשוויון זכויות לקהילת הלהט״ב מכעיס בסקטוריאליות הבוטה שלו. נראה שבשל כך הוא גם יצליח. הפוליטיקה הישראלית מתמקדת באינטרסים. לא בשאלות של מוסר כללי. ההומואים יכולים לדמיין שיאיר לפיד – אינטרסנט מקצועי – הוא המושיע שלהם כרגע. אולי כדאי שישאלו את עצמם, מה הם מעדיפים: מדינת אפרטהייד עם שוויון זכויות מלא להומואים או מדינה חופשית לחלוטין לכלל אזרחיה באשר הם אזרחים? אם הם חושבים רק על התחת שלהם – סליחה – אזי הם יקבלו את מה שהם מתפללים אליו. זה יהיה מעט מדי, מאוחר מדי. כולם יהיו גיי פרנדלי. אפילו איילת שקד. וחוץ מזה? כבר לא יהיה חוץ מזה.