קנטטה לגטקעס

הגטקעס הוא פריט הלבוש הכי לוהט, במובן המעשי של המילה. מכל בחינה אחרת מדובר בפדיחה שכולם מרגישים צורך להסתיר. איתי ולדמן יוצא בקריאה נרגשת - לובשי גטקעס התאחדו!

גטקעס
גטקעס
19 בדצמבר 2013

הגטקעס הוא פריט הלבוש הכי מביש שיש. הוא כל כך מביש שאף אחד אפילו לא יודע מהו: האם מדובר במכנסיים צמודים (ואם כן אז מה ההבדל בינו לבין טייץ)? ואולי הוא בכלל תחתונים ארוכים (ואם כן אז בשביל מה לעזאזל צריך תחתונים ארוכים)? לא, הוא לא זה ולא זה. הוא פשוט כל כך מביש שאף קטגוריית לבוש לא הסכימה לקבל אותו, ואפילו השפה העברית סלדה ממנו ולא העניקה לו שם – כפי שעשתה עם עוד דברים שנגמרים ב"עס" והיה עדיף לו היו נשארים במאה ה־19, כמו שלייקעס, לטקעס וגרעפס.

באירופה עם בוא החורף אנשים לובשים גטקעס בגאון. אני יכול לדמיין בחור צרפתי יפה שאוסף בחורה צרפתייה יפה מפיק־אפ בר פריזאי, וכשהיא מפשילה את מכנסיו בדירתו המוסקת שבמארה, היא מגלה להפתעתה גטקעס רך למגע ממשי בצבע בורדו. "או־לה־לה", אומרת אודרי טוטו בחדווה והשניים נסחפים בתשוקה בוערת למעשה אהבים שהיה גורם למרקיז דה סאד להסמיק. אבל לא כל מה שמתאים לאירופה מתאים לישראל, ואצלנו הגטקעס מזכירים יותר את משה דץ ופחות את כריסטיאנו רונאלדו. אם תרצו, זאת ההוכחה הכי גדולה לכך שאפילו אם אנחנו מתיימרים לכך – לעולם לא נהיה אירופאים.
השבוע הייתה שעתו הגדולה של הגטקעס. יום לאחר שהמעלות צנחו פשפשתי עמוק בארון ומצאתי אותו: הגטקעס השחור של The North Face שקניתי בחורף השנה שעברה לפני שטסתי לסקנדינביה. כל היום בעבודה זעתי באי נוחות. הגרב נתקעה במכנס שנתקע בגטקעס שנתקע בתחתונים שנתקעו לי אתם יודעים איפה. ומעל לכל, הגטקעס גרם לי להסתובב בתחושת נכלוליות של אדם שמסתיר משהו. בשלב מסוים לא הצלחתי להתאפק וחשפתי בפני האנשים סביבי שאיני תמים כפי שאני נראה: שמתחת לג'ינס הקונבנציונליים אני, אני ולא אחר, לובש גטקעס. כולם החלו להסמיק, לחייך בהקלה ולצחקק. מתברר שהשבוע בתל אביב כמעט כולם לבשו גטקעס!
אם לא ראיתם שמחה של אנשים שלובשים יחדיו גטקעס לא ראיתם שמחה מימיכם. מותש ומאושר נכנסתי למיטה באותו לילה. עם הגטקעס, אלא מה?