שנאה בפיתה

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
4 ביולי 2018

 

*
אני שונא מוזיקה מזרחית. ומוזיקה אשכנזית גם, בכלל אני שונא מוזיקה – שמים לך צלילים ואתה אמור להתרגש מהם, אבל הם לא קשורים לכלום, זה רק פם פם פם ואחרי זה פים פים פים, ואם זה היה בטבע הייתם מתעלמים מזה, או מקסימום אומרים "אני שומע פילים רחוקים" (או שפנים קרובים), ובטח שלא הייתם מתרגשים מזה, אבל ברגע שהצלילים האלה באו מבנאדם ויש להם קליפים ויחסי ציבור וחברות תקליטים וכל מיני אנשים שאומרים איך זה שינה את החיים שלהם, אז בטח, למה לא, חייבים להתרגש מזה. זה לא טבעי. שונא גם טבע (האיש השונא, שהוא איש השנה שלי, שהתרומה שלו לשיח היא האירוע התרבותי הכי חשוב בעולם, אז הבה לא נעצור שור בדישו. נו, תסביר, למה אתה שונא טבע:)

*
כל עוד חיינו בטבע נלחמנו בו, לא? בנינו בתים בשביל להתחמק ממנו, המצאנו חקלאות בשביל להתגבר עליו, התארגנו בקבוצות בשביל לעקוף אותו – מה אתם חושבים, הציידים-לקטים אהבו את הטבע? אהבו לקום בשש בבוקר לעקוב אחרי איזה ממותה? אבל האשה היתה מנערת אותם, אומרת "קומו, הממותה תברח לכם". שתברח, הבת זונה, תנו לישון. אבל היא, כמו כל הנשים, ברגע שאומרים לה בת זונה מיד חושבת שזה עליה. על ראש הגנב בוער הכובע, אני אומר. שונא כובעים גם, זה מלחיץ את הראש אבל אני לא רוצה לסטות מהנושא (חלילה שתסטה מהנושא! נו, תמשיך:)

*
אז לכו תמותו עם הטבע שלכם, מעדיף שהקרחונים ינמסו מאשר שהמזגן יהיה על 26 מעלות כי זה יותר חסכוני, 26 מעלות בתחת שלי, זה או 18 או שאני יורה, ושלא תחשבו שאני לא שונא מזגנים – גם אותם אני שונא, אבל בעיקר בגלל שכל הזמן צריך להתווכח עליהם עם נשים. ביחוד עם אלה שנכנסות לבית קפה ומתיישבות ממש מתחת למזגן, בנקודה הכי קרה של הבית קפה, ומיד אומרות למלצר "אפשר לכבות את המזגן? נורא קר פה!" ואם אתה אומר להם משהו אז אתה משתף פעולה עם הפטריארכיה – אגב, אני שונא גם את הפטריארכיה ובעיקר את הפטריארך הראשי הארמני. זה לא יאומן שבעידן הזה של מי-טו יש בנאדם שהתפקיד שלו זה להיות פטריארך וזה עובר לו בשקט. שונא שקט, גם (ויש הרחבה בנושא:)

*
אנשים שנוסעים לצימרים וכאלה, הדבר הראשון שהם עושים זה להשתרע על המיטה ולהקשיב לציפורים ולהגיד "אח איזה שקט, איזה שקט, תקשיבי מאמי איזה שקט," למרות שכל מה שהשקט הזה אומר זה שהם ישמעו יותר טוב את הכדורגל שהם ישימו בטלוויזיה וכשהמאמי שלהם תגיד "אבל רצינו להיות קצת בשקט" אז הם יגידו "בטח, אבל זה מונדיאל ויש קרואטיה־סרביה ולא הייתי בכזה מתח מאז שקלינטון הפציץ אותם" – אנשים שוכחים את זה, אבל הגבר האחרון בבית הלבן היה ביל קלינטון שהפציץ את סרביה כשכל הפחדנים האלה מנאט"ו אמרו עוד לא עוד לא, והיו עוד סיבות שהוא היה הגבר האחרון בבית הלבן אבל אם אני אגיד אותם תאשימו אותי שאני מעודד מיזוגנים למרות שזאת טעות קלאסית – מה שאני מעודד, זה מזגנים. ביחוד עכשיו, שחם לי ואין לי יותר מה להגיד – שונא את האנשים האלה שלא מפסיקים לדבר למרות שכבר מזמן נגמר להם מה להגיד, אז אסיים בבדיחה (נו, בבקשה:)

*
ישו בודהה ומוחמד נכנסים לבר,
בודהה בא להתיישב, ואיך שהוא מתיישב הוא מיד קם.
אז מוחמד וישו שואלים אותו, מה קרה?
אז הוא אומר, עשיתי קקה במכנסיים משהו לא נורמלי, המכנסיים שלי מלאים עד הכיסים, חייב לשירותים.
ואיך שהוא אומר את זה
הוא רץ לשירותים
ומשאיר את שניהם. אז ישו מתיישב על הבר, ואיך שהוא מתיישב הוא ישר קם.
אז מוחמד שואל אותו:
מה קרה ישו, גם אתה חירבנת במכנסיים?
אז ישו אומר לא, אני פשוט מזדהה עם כאבו של כל אדם ובגלל שבודהה עכשיו סובל אני כל כך מזדהה איתו, שמיד קמתי מהכסא.
אז מוחמד בא ומתיישב גם הוא,
ואיך שהוא מתיישב הוא ישר קם,
אז ישו שואל אותו: מה קרה מוחמד, גם אתה חירבנת במכנסיים?
אז מוחמד אומר כן