הסושי עשה את שלו: הלייבל הברלינאי Sushitech Records חוגג עשור

הלייבל הברלינאי המוערך Sushitech Records מציין עשור של פעילות. הבעלים, יוסי אמויאל, לא מביט לאחור

יוסי אמויאל. צילום: Marie Staggat
יוסי אמויאל. צילום: Marie Staggat
25 בינואר 2015

יוסי אמויאל, בן 30, הוא הבעלים ומנהל של לייבל הטכנו והדיפ האוס המוערך Sushitech Records, שפועל כבר עשור ובשנים האחרונות אף הגביר משמעותית את קצב הריליסים שלו עם שמות כמו ריאן אליוט ו־XD. למי שכבר נמאס לו לשמוע על ישראלים עם מכונות תופים שערקו לבירת גרמניה, זכרו: זו לא קלישאה אם עשיתם את זה לפני כולם.

הגעת לאן שכיוונת להגיע כשהחלטת לעזוב לברלין?

"האמת היא שאני זוכר את עצמי נורא מפוקס מגיל מאוד צעיר. ברגע שסיימתי צבא עזבתי את הארץ וזה רק נתן לי יותר דרייב להמשיך לעשות את מה שאני אוהב. יש דברים שקשה לתכנן מראש, אבל בכל הקשור לתקליטים שאני וחבריי ללייבל משחררים, אני יכול להגיד שהכל מאוד מכוון ומתוכנן".

הניתוק והריחוק מהאזורים המוכרים עוזר להתמקד יותר בקריירה?

"לנגן במועדונים ולהיות חלק מהסצנה אומר שאתה מוקף בחברים ובאנשים שאתה עובד איתם, אבל אתה עדיין לא קרוב למשפחה. זה מפנה יותר זמן לעצמך וללא ספק מאפשר יותר חופש יצירתי ומסירות. עם הזמן לומדים להפוך את החיסרון של המרחק ליתרון".

יוסי אמויאל. צילום: Marie Staggat
יוסי אמויאל. צילום: Marie Staggat

יוצא לך להסתכל על המתרחש בסצנה בארץ, נניח באיזשהו אירוע מיוחד, ולהגיד לעצמך "שיט, הלוואי שהייתי שם עכשיו"?

"זה לא קורה הרבה. לא בגלל שהסצנה בארץ לא בריאה או מפותחת – היא כן – אבל אני כל כך עסוק בכל מה שקורה מסביב ללייבל בברלין, אז קשה לי לעקוב אחרי ישראל. יצא לי לבקר בסקוואט ונורא אהבתי, ובדלי, שהוא הבית החדש של המסיבות שלנו בתל אביב. הוא אמנם קטן, אבל קסום. בסוף החודש (30.1) אני מגיע לתקלט שם עם דיליינו סמית' מהלייבל".

יש משהו שיכול לגרום לך לעזוב את ברלין?

"לא הרבה. עוד מעט אני אהיה פה כבר חצי מהחיים שלי, אז זה יהיה קצת קשה. אני פה הרבה לפני ההייפ והרבה לפני שערוריית המילקי, ואני מאמין שאשאר פה גם הרבה אחרי".