אתר בנייה: אתר הפרוייקט של יונתן דגן מ-j.viewz מועמד לתואר "אתר השנה"

בספטמבר יושק אלבומו החדש של יונתן דגן (מבית ההרכב הישראלי j.viewz) ומתועד בפרוייקט המקדים - "The DNA Project". בינתיים, האתר שבו הוא מתהווה לעיני הגולשים גורף תארים

יונתן דגן. צילום: בן קירשנבאום
יונתן דגן. צילום: בן קירשנבאום
25 בינואר 2015

יונתן דגן, 32, שחרר לפני כחודשיים את “The DNA Project", מיזם מוזיקלי מבית הלהקה שלו j.viewz. מדובר באלבום שמוקלט ומצולם באופן חי, כחוויה מוזיקלית, ויזואלית ואישית, בכל מיני מקומות קסומים ברחבי אמריקה. תהליך יצירת האלבום, מתחילתו עד תאריך היעד לשחרורו (ספטמבר 2015) מתועד באתר המוקדש לו מול כל מי שרוצה לקחת בו חלק. בהוצאת הפרויקט לפועל נעשתה בחירה מודעת לא לפנות לחברות תקליטים, והוא החל בקיקסטארטר בציפייה לגייס מימון של 60,000 דולר. חודש לאחר מכן הוא השיג לא פחות מ־65,000 דולר. בינתיים האתר שהוקם לטובת הפרויקט זכה בתארים כמו “אתר היום" ו"אתר החודש" של אינטרנט אסקפלורר, וכעת הוא מועמד גם לתואר “אתר השנה". אנחנו בעד אתר העשור, המאה והמילניום.

יונתן דגן. צילום: בן קירשנבאום
יונתן דגן. צילום: בן קירשנבאום

אתה חושב שלישראלים יש יכולת זיהוי מיוחדת למגמות חדשות?

“הרבה אנשים שאני עובד איתם בתעשייה הם ישראלים, אבל זה בטח כי אני ישראלי. אולי גם הדנים חושבים שהם הכי חדשניים? אני חושב שיש כמה דברים שבאמת ייחודיים לישראלים, בכל התחומים. האקסטרה שאפתנות הזו – אין לי מושג מאיפה היא מגיעה – היא סימן מובהק. נסכם את זה ב'אני באמת לא יודע'".

מהם היתרונות והחסרונות בהיותך ישראלי שמנסה לכבוש את העולם?

"אני יכול לדבר בשם עצמי ולהגיד לך שנורא רציתי להגיע אל העולם הגדול, גם בתור ילד. הייתי הולך לג׳אנק בחיפה (חנות דיסקים מיתולוגית שהייתה מוקד עלייה לרגל עד שנסגרה ב־2004 – מ"פ) ומחכה לדיסקים שרק יצאו כדי להיות בקשר עם העולם. בער בי להכיר את התעשייה. אולי לישראלים באמת יש איזה צורך להוכיח את עצמם".

אתה עובד עם תוכנית או עושה מה שבא לך?

“אני פועל מעכשיו לעכשיו, גם מאינטואיציה וגם עם הראש בקיר. מדובר בשנה וחצי של עבודה, של להגיד ‘לא אכפת לי'. כשחשבתי אם יש לפרויקט היגיון כלכלי אמרתי לעצמי שזה לא משנה כל עוד אני מרגיש שזה נכון. לפעמים יש נקודות שפל, וגם לשם צריך לקחת את הלב. מצד שני, קצת אסטרטגיה לא הייתה באה רע".