#אנשים_מתוקים: יובל סיני

ציניות בצד, חסר לנו קצת מתוק בחיים. יצאנו לחפש את הסיפורים והאנשים שישבו את לבכם ויעשו לכם מתוק בלב. הפעם: יובל סיני מרמת גן

יובל סיני. צילום: שיר רוזנטל
יובל סיני. צילום: שיר רוזנטל
20 בינואר 2019

תוכן בחסות שוקולד פרה

יובל סיני, 17, תלמיד תיכון, הקים את "צליל מיוחד", רמת גן

יובל סיני ואלה ויזל. צילום: באדיבות יובל סיני
יובל סיני ואלה ויזל. צילום: באדיבות יובל סיני

"צליל מיוחד היא תנועת הנוער המוזיקלית הראשונה בארץ. אלינו מגיעים חבר'ה עם ובלי צרכים מיוחדים כדי ליצור יחד את החוויה המוזיקלית הכי מגניבה והכי מיוחדת שיש".

איך הגעת לזה?

"אחרי שהדרכתי קבוצה מיוחדת בצופים והבנתי כמה כוח יש למוזיקה בעולם הזה: כשחניך שלי שנמצא על הרצף האוטיסטי נכנס לתוך איזה טירוף ולא היה לנו שום מושג איך להרגיע אותו, ראש הגדוד שלי לקח גיטרה והתחיל לנגן, וברגע אחד התחולל קסם – כל הטירוף והבלגן והרעש של החניך – הכל התווסת והדבר היחיד שהוא רצה היה להתקרב לגיטרה ולהאזין. כמה חודשים אחר כך הצטרפתי לארגון LEAD לפיתוח מנהיגות וידעתי שהפרויקט שאוביל ישלב בין עולם ההדרכה שאני בא ממנו ובין עולם המוזיקה שהוא חלק בלתי נפרד מחיי. היום יש לנו 25 חניכים בגילי 10 עד 21 וחמש להקות לפי גיל ורמת תפקוד. את הלהקות האלה מדריכים 25 חונכים מוזיקליים מדהימים שעושים הכל בהתנדבות מלאה, אך ורק מתוך רצון לעשות טוב. חבר'ה שבהתחלה התחבאו מאחורי ההורים שלהם היום נכנסים בריצה ורק מחכים לפגוש את החונכים. קורה שם משהו יפה וחזק שמרגש אותי בטירוף".

יובל סיני, תלמיד תיכון "בליך" ושגריר בארגון LEAD לפיתוח מנהיגות, הקים את "צליל מיוחד" לצד אלה ויזל, בת 17 מסביון. מדובר בתנועת הנוער המוזיקלית הראשונה בארץ, המשלבת ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים יחד ומאמינה בחיבור בין עולם הטיפול במוזיקה, לבין עולם החונכות וההדרכה. את התנועה הקים בשיתוף עמותת IMAGINE, שסיפקה ליובל, החונכים והחניכים סיוע מקצועי, רגשי ומוזיקלי.