אסטוריה, ניו יורק – השכונה הכי אנרגטית ולא ממוסחרת

אפשר לראות את אסטוריה כמו הגרסה הסבירה והשפויה לצפון ברוקלין המעייפת - ולא רק בגלל ששכר הדירה הרבה יותר הגיוני

אסטוריה, ניו יורק (צילום: Jana Markova. Mural: Lady Pink)
אסטוריה, ניו יורק (צילום: Jana Markova. Mural: Lady Pink)
24 בספטמבר 2019

בשנים האחרונות האמנים של ניו יורק נדדו אל קווינז – יש שלל אופציות במחוז הבוהו קול החל מבירת העשה זאת בעצמך שלו, ריג'ווד, דרך הלופטים בלונג איילנד סיטי ועד האווירה הישנונית בוודסייד. אבל אנחנו שמים את הז'יטונים דווקא על אסטוריה. תפסו במדרגות אל הסאבווי העילי ברחוב 30, ותמצאו עצמכם לכודים בהמולת אנשים בטרפת סידורים בחנויות עתיקות, משתהים בארוחות במסעדות חדשות ומדוברות, ומשפשפים מרפקים עם השכנים מסביב לעולם. אפשר לראות את אסטוריה כמו הגרסה הסבירה והשפויה לצפון ברוקלין הממוסחרת – ולא רק בגלל ששכר הדירה הרבה יותר הגיוני. 

רחוב סטיינווי מפוצץ במסעדות מצריות וברי נרגילות, אמנות הרחוב המהממת של וולינג קורט מיורל פרוג'ט, וכמה מהמוזיאונים הכי אידוסנקרטים שהעיר אי פעם המציאה, יש כאן את כל הגיוון, הטעם והאנרגיה שאוהבים לטעון שכבר אי אפשר למצוא בניו יורק בימינו. 

להזמנת טיסה זולה לניו יורק עם טיים אאוט טיסות >>

לאכול: עטיפה חיצונית פריכה, תוך עשיר ונמס בפה של גרגרי חומוס, ומסביב כזה עוד לאפה: הפלאפל של זריה בסטיינווי מציע חווית אכילה טרנסנדטלית. 

לשתות: מי לא מת על גנים פסטורלים מלאים באנשים שמחים שמטלטלים לאוויר כוסות מלאות בירה צ'כית בהירה? בר החוץ היוקרתי בוהמיין האל אנד ביר גרדן מסמן וי בכל המשבצות הנכונות ויותר – ועושה זאת כבר יותר ממאה. 

לעשות: סינפלים? אולי תשקלו ללכת למוזיאון של התמונה הנעה. המוזיאון היחודי הזה נותן הצצה יחודית לתהליך ההפקה של סרטים, לצד זואטרופים עתיקים ואחד מאוספי משחקי המחשב הגדולים בעולם. בדקו בלוח האירועים ותמצאו שלל הקרנות נדירות ורטרוספקטיבות מיוחדות. 

לישון: במרחק בלוק אחד מאסטוריה, פייפר פקטורי הוטל – שפעם אכן שימש כמפעל נייר ולפני כן כיצרן רדיו – הוא מחווה מלאה באמנות לעבר התעשייתי של האיזור, וכנראה המקום הקולי ביותר להזמין בו חדר. להזמנת חדר במלון

המקומיים אומרים: "זה המקום הכי מגוון בעיר, עם אוכל מעולה, אמנים מצויינים, אנשים טובים והרבה אמנות לשקוע לתוכה".

בלי לקרוע את הכיס: מלונות בתקציב ביניים בניו יורק