בהמון אהבה: ערב מחווה מיוחד לספר הבישול הקאנוני

רות סירקיס ואפרת אנזל (צילום: מתן שופן)
רות סירקיס ואפרת אנזל (צילום: מתן שופן)

מרק אפונה, סלט וולדורף, פטריות ממולאות, ביצים ממולאות ופיצות מיניאטוריות יוצעו בערב מחווה לספרה האגדי של רות סירקיס "מהמטבח באהבה", שכולנו למדנו ממנו. כל הפרטים על המסיבה המיוחדת באסיף

23 בדצמבר 2021

אנחנו היינו שם קודם אך לא מתקטננים. בשנת 2018 הענקנו לרות סירקיס פרס מפעל חיים במסגרת טקס פרסי האוכל. כשספר הבישול ה-20 במספר שלה רואה אור בימים אלה, סירקיס לא ממש זקוקה לאישור על תרומתה לקולינריה הישראלית. ערב מחווה שיערך במרכז הקולינרי אסיף הוא עוד אות כבוד שכוהנת המטבח הישראלי יכולה להצמיד לדש הבגד.

סיפורה של כוהנת ספרי הבישול רות סירקיס

גם השפים הגדולים ביותר בארץ החלו את דרכם מכדורי השוקולד של רות סירקיס. בטקס פרסי האוכל האחרון הענקנו למלכה האם של הקולינריה הישראלית פרס מפעל חיים. צפו #פרסיהאוכל2018 #EatingAndDrinking18

Posted by ‎טיים אאוט תל אביב ∙ Time Out Tel Aviv‎ on Monday, December 31, 2018

ערב המחווה/מסיבת סוף שנה מתמקד בספר "מהמטבח באהבה", רב מכר היסטרי שראה אור לראשונה בשנת 1975. סירקיס, שהתגוררה מספר שנים בלוס אנג'לס, ריכזה בו ידע שרכשה בבישול ובאמנות האירוח והביאה תפריטים לפי נושאים ומנות בהשראת מטבחי העולם. את האפקט קשה לתאר במילים אך הספר יצר לא פחות מאשר מהפכה. בזכות סירקיס הבינו בשלנים ובשלניות שארוחה יכולה להיות מאורע הגדול מסך חלקיו.

"אני שמחה ונרגשת. מהמטבח באהבה הוא ספר חי. אנחנו כל הזמן מדפיסים אותו ולפני כמה חודשים הודפסה מהדורה נוספת. הפסקנו לספור", היא צוחקת. "יש הרבה סיבות לכך שהספר הצליח אך העיקרית שבהן היא שהוא אינו ספר ישראלי, אלא ספר 'חוצלארצי' שהגיע ארצה. הבאתי מתכונים מהמסעדות הכי טובות ובישראל חיכו לפרסומים האלה, שהיה בהם ניחוח סיני, מקסיקני ועוד, ועבודת תחקיר מעמיקה מלווה במילונים ואינדקסים".

מהמטבח באהבה (צילום: אסיף)
מהמטבח באהבה (צילום: אסיף)

אשת הקולינריה אפרת אנזל שיזמה את האירוע מכנה את "מהמטבח באהבה" יצירת מופת, ומספרת שזמן רב מקנן בה רצון לקיים אירוע שמוקדש לו. "בילדותי הערצתי את הספר שמלמד אותי לבשל ופותח צוהר לעולם האירוח, אבל רק כשבגרתי, הפכתי את האוכל למקצוע, ובחנתי אותו בעיניים מקצועיות, הבנתי מדוע הוא הפך לקאנוני. רות פשוט לא מפספסת כלום. באמנות ובעדינות היא נוסכת ביטחון אמיתי ומוצדק, בכל אדם, שהוא יכול להפוך לאמן הבישול והאירוח".

ערב המחווה ל"מהמטבח באהבה" יתקיים במרכז הקולינרי אסיף, שאחת ממטרותיו היא יצירת חיבור קולינרי בין ישן לחדש. ספריית ספרי בישול ובה ספרים ישנים וחדשים והתערוכה שהוקדשה למטבחה של נחמה ריבלין ז"ל נמצאים בדיוק בצומת הזו. על האלמנט העדכני באירוע אחראי הדיג'יי-יוצר עמרי סמדר, בן זוגה של אנזל, ועל האינטרפרטציה העכשווית חתומה שפית הבית של אסיף איילת לטוביץ'.

הערב ייפתח בפונץ' חם או קר ולידו יוגשו מרק אפונה, סלט וולדורף, פטריות ממולאות, ביצים ממולאות, פיצות מיניאטוריות וקינוחי קראמבל שקדים ומשמשים משומרים וקרם בוואריה מיתולוגי. חלק מהמנות נאמנות למקור ואחרות עודכנו מסיבות שונות, טבעונות למשל. כך לדוגמה משודכת מנת הפטריות לסרפד שמייצג את טרנד הליקוט.

התפריט המיוחד יוגש רק בערב המחווה אך אם לא הצלחתם להגיע אל ייאוש – מנות מתוכו תוגשנה במשך כל החודש. כך  תוכלו בכל זאת להיווכח שפעם היה פה לא רק שמח, אלא טעים ממש.
אסיף, לילינבלום 28, תל אביב, רביעי (29.12) מ־21:00, 180 ש"ח לאדם, הזמנת מקומות באתר