"אסכולות" פותחים שנת לימודים עם רננה רז, קובי מידן, ציפורלה ועוד

בית ספר "אסכולות", מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, ישיק את שנת הלימודים תשע"ז באירוע בוקר. גם אתם מוזמנים להנות מהרצאות ומופעי מוזיקה, מחול ותיאטרון

קובי מידן. צילום: איליה מלניקוב
קובי מידן. צילום: איליה מלניקוב
31 באוגוסט 2016

שנת הלימודים האקדמית תיפתח רק בעוד כחודשיים, אבל בבית הספר "אסכולות" מבית האוניברסיטה הפתוחה כבר חוגגים את שנת הלימודים החדשה. בית הספר, המציע מגוון קורסים ותוכניות לימודים שלא במסגרת אקדמית, יערוך בעוד כשבועיים אירוע פתיחת שנה חגיגי ומעשיר בסימן "תרבות ישראלית בחמישה מימדים". אירוע הבוקר הוא לא סתם חגיגה, אלא הזדמנות לטעום על קצה המזלג מידיעון בית הספר ולפגוש מקרוב כמה מהמרצים הגדולים של "אסכולות".

אסכולות

חמשת המימדים המדוברים הם אמנויות שונות שיוצגו באירוע: תיאטרון, מחול, שירה, קולנוע ומוזיקה. המופעים השונים ייגעו כולם בנושא המאחד של האירוע – מזרח ומערב בתרבות הישראלית. הסטודיו למחול רננה רז יציג קטע מהמופע YouMake ReMake. המופע המצליח מבוסס על פרשנות פרפורמטיבית וחדשה לסרטוני וידיאו אינטרנטיים. גם אנסמבל "ציפורלה" ישתתפו באירוע ויציגו קטע מתוך מופעי הסאטירה שלהם. הרכב נוסף שיעלה לבמה הוא חברים מ"מטבוחה פרוג'קט", שיציג מופע צבעוני ואותנטי. תעלה ותבוא גם הזמרת לובנה סאלמה, שתופיע יחד עם הפסנתרן והמנצח יוני פרחי.

מלבד מופעים, האירוע יכלול גם הרצאות (בכל זאת, בית ספר): קובי מידן ידבר על נתן אלתרמן, השד העדתי ומה שביניהם; פרופ' חביבה פדיה תעסוק בשאלה "מה קורה כשקול ותמונה מתמקמים שוב במעשה היצירה", ופרופ' ניסים קלדרון ירצה על מקומו של הקולנוע בתרבות הישראלית. האירוע יתקיים במתכונת של הרצאות ומופעי בזק שייכנסו כולם למסגרת נוחה של שעתיים. כל זאת יתרחש בבוקרו של ה16 בספטמבר, באולם אסיא של מוזיאון תל אביב. האירוע איננו בלעדי לתלמידים – כל המעוניינים יוכלו להזמין כרטיסים במספר הטלפון: 1-700-700-169.

ציפורלה. צילום: בן פלחוב
ציפורלה. צילום: בן פלחוב

 

"אסכולות", בית הספר ללימודים רב תחומיים ולתרבות הדעת של האוניברסיטה הפתוחה, הוא גוף פתוח הפונה לסטודנטים בכל הגילאים המעוניינים להרחיב את אופקיהם אך לא במסגרת לימודים לתואר. בית הספר מציע למעלה מ-200 קורסים וסדנאות, אותם לומדים מדי שנה למעלה מ-25 אלף תלמידים ב-20 מרכזי הלימוד של "אסכולות" ברחבי הארץ, מעומר ועד חיפה. בין המרצים בבית הספר נמצאים איתי אנגל, גיל שוחט, פרופ' חיים באר, סבר פלוצקר, ד"ר נדין שנקר, אורן נהרי, ד"ר הנרי אונגר ועוד רבים אחרים. נוסף לקורסים, מציע "אסכולות" שלל תוכניות מיוחדות כמו "מועדון קריאה" עם קובי מידן, סדרות סיורים וטיולים ברמות קושי שונות או סדרת הקרנות טרום-בכורה לשוחרי קולנוע.

אירוע פתיחת השנה באסכולות – תרבות ישראלית בחמישה מימדים, 16.9.16, 10:00-12:00, אולם אסיא, מוזיאון תל אביב. להזמנת כרטיסים: 1-700-700-169