נוסעות לסיני? קחו 5 המלצות מושלמות של אסף אמדורסקי

כן, זה הצבע האמיתי של המים. הלגונות של ראס אבו גולום. סיני (צילום: שאטרסטוק)
כן, זה הצבע האמיתי של המים. הלגונות של ראס אבו גולום. סיני (צילום: שאטרסטוק)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אסף אמדורסקי מבין שחופש זה כדאי, נכנס לבד לאוטו ולוקח את המדור לסיני. אלו חמשת הנקודות האהובות עליו בחו"ל הכי קרוב שיש לנו

כשרובנו נוסעים לסיני אנחנו חוזרים משם בדרך כלל שרופים קלות, עם כל מיני החלטות על לחיות יותר רגוע ושלם, שמחזיקות שבוע במקרה הטוב. כשאסף אמדורסקי נוסע לסיני, מסתבר, הוא חוזר משם עם שמונה שירים שמרכיבים אלבום חדש, שנקרא "432" (על שם התדר 432 הרץ, שיש המייחסים לו סגולות מיסטיות) ומציגים סאונד שונה לגמרי מהאמדורסקי המוכר. את האלבום הזה הוא ישיק בהופעה ביום חמישי בהיכל התרבות, אבל עד אז – אלו חמשת המקומות האהובים על אסף אמדורסקי בסיני.

1. מסוף הגבול

יש מכה רצינית של עורבים בעיר. אני שומע אותם צורחים כל בוקר, בצהריים, גם בשקיעה. לפעמים גם בלילה. גם באילת וגם בכניסה למסוף טאבה הם לא מפסיקים לצרוח. עוברים 100-200 מטר ברגל דרומה וכבר במסוף המצרי – אין זכר לקריאות שלהם! שקט מוחלט.

שומעים את זה? לא? בדיוק. מסוף הגבול (צילום: שאטרסטוק)
שומעים את זה? לא? בדיוק. מסוף הגבול (צילום: שאטרסטוק)

2. Castle Zaman

האופנוען המצרי שבנה את הטירה הזו מאבנים מקומיות רכש את החוף הנצפה מן הטירה כדי לשמור עליו נקי מחושות, ובכלל, מכל ביזנס מקומי. קוקטיילים, סאונה, בריכה קטנה ויפה וסלואו פוד, שזה אומר להזמין לפחות יממה מראש. אין לינה במקום אז קבלת הקהל נעשית בשעות האור. המקום מיועד לחוג הסילון המצרי ולכן המחירים שם יקרים מנשוא, כמעט בקפה תל אביבי ממוצע. וחוץ מזה, עקרוני להם האיזון המגדרי כך שזוג גברים או חבורה חד-מינית לא תכנס למתחם.

3. וואש וואש

גב של מים מתוקים נחבא בהרים. בריכה קטנה וכבר לא כל כך סודית, מפלס המים וטיבם עולה בעיקר אחרי הגשמים של החורף. כל מדריך בדואי מכיר את המקום, וגם כך הכניסה והטיול בהרים אסורים ללא מלווה מקומי – אז על הדרך מרוויחים גם תה מתוק וגם חבר חדש.

4. ראס אבו גלום

לעומת השקט והתנועה האיטית מאוד על פני האדמה, מה שקורה מתחת למים זו אוטוסטרדה על ספידים. ההגעה כרוכה בשעה וחצי בג'יפ מיטלטל דרך ההרים או פחות מזה בסירת מנוע. חבל שמוזנח שם ויש הרבה זבל ופלסטיק, אבל עדיין הכל כל כך נידח וכל כך מינימיליסטי.

זה המוזנח שלכם? ראס אבו גלום (צילום: שאטרסטוק)
זה המוזנח שלכם? ראס אבו גלום (צילום: שאטרסטוק)

5. Rocksea

לעומת רוב החופים והקאמפים, בהם בעלי הבית הבדואים לא גרים בעצמם, פה הכל מאוד מאוד מוקפד. אולי מוקפד מדי. משפחה גרמנית שהתאהבה בנוף שומרת על הוייב בקנאות: בלי פלסטיק, בלי מסכים ובלי וייפיי. הגרמנים אוסרים על שימוש ברמקולים, אסור שימוש בסמים ואלכוהול קשה (יש בירה ויין מקומי, בטמפרטורה שהיא עונש בפני עצמו). מגבילים בקנאות כמות ילדים או משפחות. אין גישה למסעדה שלהם אם אתם לא אורחים. גם אין מזגן, שירותים או מקלחת בחושות הדלות. בקיצור, גן עדן.

הקליפ הזה לא צולם בסיני, אבל יש לו קצת מהוייב:

אסף אמדורסקי משיק את מופע האלבום "432" ביום חמישי (14.7), היכל התרבות, הוברמן 1. 154 ש"ח, כרטיסים כאן