אסף גרניט פותח מסעדה בברלין – ורוצה להביא לשם את ירושלים

מישלן סופרסטאר. אסף גרניט (צילום Legacy_films)
מישלן סופרסטאר. אסף גרניט (צילום Legacy_films)

רק כמה שבועות לאחר שבלאגן, המסעדה הפריזאית שלו, נסגרה זמנית - אסף גרניט כבר עם הפנים קדימה ופותח מסעדה חו"לית חדשה לקבוצת מחניודה, שנקראת על שם סבתא שלו - בעיר אותה היא נאלצה לעזוב. גרניט: "זה פרויקט אישי ומרגש מאוד עבורי"

7 בדצמבר 2022

קוראינו בברלין, שימו לב: אסף גרניט בא לשכונה. בחודש הקרוב הוא ישיק בעיר מסעדה חדשה, ברטה, עם תפריט על קו ירושלים-ברלין. "נולדתי וגדלתי בירושלים ותמיד חלמתי לפתוח מסעדה בברלין", מסביר גרניט. "זהו פרויקט מאוד אישי ומרגש עבורי, לפתוח מסעדה במקום שאותו נאלצה משפחתי לעזוב. שתי הסבתות שלי הן ההשראה שלי. בילדותי תמיד הצצתי מאחורי הכתף של סבתא ברטה כדי ללמוד ממנה איך לבשל. הסיפור של סבתי הוא המורשת של הבישול שלי, ואני חייב אותו לה ולא להשכלה פורמלית. לכל מקום שאליו אני הולך אני מנסה להביא איתי את ירושלים, שהיא הליבה של המטבח שלי".

ברטה ברלין (צילום Joerg Lehmann)
ברטה ברלין (צילום Joerg Lehmann)

ברטה ממוקמת במרחק הליכה משער ברנדנבורג, מרכז Sony וצ'קפוינט צ'רלי, והיא נושאת, כאמור, את שם סבתו של גרניט, שנולדה וגדלה בברלין – וכאשר עלתה לישראל למדה לשלב בין המטבח שלה לבין מטבחי השכנים שמוצאם מארצות ומתרבויות שונות. האווירה והתפריט צפויים להישען על מורשת האירוח מבית סבתא, בתוספת טאץ' אפים וז'רגון אופייני למסעדות קבוצת מחניודה. לדוגמה: פולנטה, קיגל כרוב ו"שימי סשימי" למנה ראשונה ו-Meshi Octopus (תמנון, חרירה וסלסה סלרי), מג'דרה פתיתים ופסטו עם קציפת יוגורט, וקרעפלך במילוי פרמזן עם מולים, בייקון פריך ובצל מקורמל לעיקרית. בהודעה לתקשורת נמסר כי 'סוד הקסם של מסעדת 'ברטה' הוא השילוב של מטבח יצירתי, שהוא כור היתוך קולינרי, וחווית אירוח יחידה במינה. ב'ברטה' האורח מרגיש שהוא בין חברים ומשפחה, בין אם הם יושבים לצדו או עובדים מאחורי הבר והמטבח". צוות המטבח, למקרה שחיפשתם עבודה, מורכב מעובדים מקומיים וישראלים, כאשר האחרונים מסייעים בהטמעת הקודים המחניודאיים, כמו במסעדותיו האחרות של גרניט בחו"ל.

פתיחת המסעדה מחזקת את הנוכחות הקולינרית הישראלית בעיר בגזרת הפיין דיינינג הכוללת את מסעדת Prism המכוכבת של שף גל בן משה (פאסטל) ואת Layla של שף מאיר אדוני. כמו כן מחזיקה קבוצת מחניודה במסעדה בלונדון (Coal Office) ובפריז (שבור, כאשר מסעדת בלגאן נסגרה זמנית בעקבות סכסוך עם הבעלים ותיפתח שוב בתום השיפוץ). ברטה נמצאת במלון Tale Berlin Potsdamer Platz מרשת Precise, בבעלות המלונאי הבינלאומי יליד טבריה, רון בן חיים. במלון 141 חדרים וסוויטות, ספא וחדר כושר, בר שנקרא גם כן Berta ומסעדה נוספת ושמה Bamia.
Stresemannstraße 99, 10963 Berlin