אסף גרניט, עזוב אותך מעוד המבורגר מצוין אך סטנדרטי

ההמבורגר של ג'יג'י קובלה. צילום: ליאל סנד
ההמבורגר של ג'יג'י קובלה. צילום: ליאל סנד

אחרי שהתחיל את הקריירה כמבקר בסניף הירושלמי של ג'יג'י קובלה, חוזר מתן שרון אל הסנדוויץ' של אסף גרניט בגרסתו התל אביבית ונופל לזרועותיהם של סנדוויץ' קבב מושלם וקינוח מושחת מאוד. התרגשנו

19 במאי 2021

את הביקור הראשון שלי ב-GG Kubala יהיה לי קשה לשכוח. זו לא רק העובדה שזו היתה ביקורת אוכל הרחוב הראשונה שלי במדור, ולא רק שהיא כללה נסיעה מהירה ודי מהנה לירושלים, אלא בעיקר בגלל שזו היתה הביקורת האחרונה שאשכרה כללה רחוב, רגע לפני שהדבר הקרוי קורונה השתלט על כל אספקט בחיינו. האמת, אם כבר ביקורת בלתי נשכחת, מזל שזה מקום שהשאיר אותי עם טעם מתוק בפה, באופן די מילולי. 

בהתחשב בכך שזכרתי כל כך לטובה את טעם הקובבקה, הקינוח המבריק של המקום, ושהתלונה היחידה שהיתה לי היא שלא היו כפיות, שמחתי מאוד לגלות לפני כחודש שבהתאם לתוכנית של אסף גרניט, ג'יג'י קובלה הופכת לרשת ומגיעה לתל אביב. ולא סתם לתל אביב, אלא לשרונה מרקט שהופך לאט לאט מהר מהר למרכז קולינרי מצטיין שכיף לבקר בו ועוד יותר כיף להזמין ממנו. 

בסדר, אבל למה המבורגר? הדיל של ג'יג'י קובלה (צילום: מתן שרון)
בסדר, אבל למה המבורגר? הדיל של ג'יג'י קובלה (צילום: מתן שרון)

בקיצור, אחרי שקניתי חרדל בריטי במעדניה הסמוכה ניגשתי לדוכן הג'יג'י שקשה לפספס, קרוב לכניסה המזרחית, מפציץ מוזיקה בפול ווליום וצבוע באור ורוד שמקורו שלט ניאון חגיגי. טיפה מצועצע ביחס לסניף הירושלמי אבל בהחלט תואם לרוח המקום. כיאה, גם המנות מוגשות בשיטת טייקאווי (כלומר, הכל ארוז באינספור שקיות נייר) לאכילה בשולחנות המתחם, ובמהירות הכנה שהייתה זריזה באופן כמעט מגוחך. אספתי שקית עמוסה שתי ארוחות קובלה שונות (60 ש"ח כולל תוספת ושתיה כל אחת) ואותו קינוח בלתי יאמן (26 ש"ח) ויצאתי לכרסם על שולחן פיקניק בין הציפורים.

הקובלה, למי שפספס את תקציר הפרקים הקודמים, היא המצאה מקורית של קבוצת מחניודה (של גרניט ואורי נבון) שנתנו לטבח הוותיק שלהם מיכאל ידיד להמציא הכלאה נפלאה בין קובנה לחלה, ובנויה בגודל מושלם לסנדוויץ' קצת שונה שבו הלחם תופס מקום לא פחות משמעותי מהמילוי שלו. הקובלה היא באמת שיחוק, לחם רך, מתקתק, אוורירי, ממלא מבלי לחנוק ומצליח להכיל בתוכו פחות או יותר הכל. הוא מחמיא לקורנביף ולשניצל כאחד, והפעם בחרתי לטעום את החידושים שבג'יג'י קובלה הכניסו מאז הביקור האחרון שלי שם – קובלה בורגר וקובלה אדנה (שהיא, הלכה למעשה, מנת קבב).

מנה מושלמת. האדנה קבב של ג'יג'י קובלה (צילום: מתן שרון)
מנה מושלמת. האדנה קבב של ג'יג'י קובלה (צילום: מתן שרון)

הבורגר, שהוזמן עם תוספת צ'דר (6 ש"ח), היה מצוין לכשעצמו. בשר עסיסי ומלא טעם, רוטב מתקתק והכל נחמד בכל סטנדרט, אז למה הרגשתי שבכל זאת משהו לא עובד? אולי כי זה הרגיש כמו בזבוז של קובלה. עם כמה שזה היה טעים, וזה היה טעים, זה מרגיש כמו כריך רגיל למדי, אולי אפילו בהתאמה לטעם התל אביבי שמצפה מכל מקום, כולל סופר פארם, להכיל לפחות בורגר אחד. לא נעשה ניסיון מעמיק מדי להתאים אותו לפורמט הפחממתי, אלא להכניס לקובלה מנה סטנדרטית, מה שהשאיר אותה בתחומי הסטנדרט.

הקובלה אדנה, לעומת זאת, כבר הזכירה לי בדיוק מה אהבתי בקונספט. כאן הלחם לא מקבל שום הנחות וזה ממש לא מספיק לו שהקבב עצמו (שתי קציצות מרשימות) היה מצוין, כי כל מה שעטף אותו דאג לחיבור בין המתקתקות של הבצק לטעם הקבב הטורקי. הסלטון של חציל, עגבניה ופלפל על פחם נתן המון גיוון בטעם וקצת הרגשה של בית, ושפע הטחינה החמוצה שנשפכה על הקבב בנדיבות הפכו אותו לטייק מוכר ועדיין מיוחד על מנה כל כך קלישאתית. זה בדיוק החדשנות שאפשר וצריך לצפות ממקום שמתיימר להביא משהו חדש, במיוחד כשהוא פוגש כך את הישן.

רינוח שכולו שחיתות מתוקה. הקובבקה של ג'יג'י קובלה (צילום: ליאל סנד)
רינוח שכולו שחיתות מתוקה. הקובבקה של ג'יג'י קובלה (צילום: ליאל סנד)

ואז הגיע הרגע לו חיכיתי: אותו קינוח בלתי נשכח הונח בקופסת פלסטיק, עליו שפכתי מוס גבינה (אפשר לקרוא לזה קרם מסקרפונה סמיך ומתוק מאד) עם קרם טופי קינמון ושקדים מסוכרים. זה קינוח מתוק במיוחד ומשתלם להחריד שקשה מאוד לעמוד בפניו (גם הפעם הביאו לי כפיות!), וגם אם קשה מעט להנדס ממנו ביס (נשברו לי שתי כפיות!) הוא שווה את זה במיוחד. בקיצור, כמו בירושלים, גם כאן מצאתי את עצמי תולש ואוכל את הקובלה המתוקה עם האצבעות. מזל שנגמרה הקורונה ואפשר לחזור להרגלי העבר.

 GG Kubala, מתחם שרונה מרקט, דוד אליעזר 28, 054-7478534, גם בוולט