האפליקציות שיעזרו לכם למצוא דירה בתל אביב

יותר ויותר אפליקציות מנסות להוציא את הראש שלכם מהפייסבוק ולעזור לכם למצוא דירה בעיר. האם הן באמת מצליחות? יצאנו לבדוק

15 ביולי 2019

יד2 | הישן והמוכר

כמות הורדות: מעל מיליון

מה הקטע? אנחנו בטוחים שאתם מכירים היטב, אבל נסביר בכל זאת עבור מי שלא: אפליקציה (ואתר אינטרנט) של לוח מודעות ענק, לא רק בתחום הנדל"ן, שקיים מאז 2005. או אם תרצו – האמא של לוחות המודעות. מלבד הפייסבוק, יד2 הוא המקום העיקרי כיום שבו מפרסמים בעלי דירות ומתווכים את הנכסים שלהם, והתחלופה יחסית גבוהה. באתר תוכלו להגדיר את החיפוש לפי סינונים של מחיר, מספר חדרים וגם בקשות ספציפיות יותר כמו חניה, דירה משופצת, טווח ארוך ועוד אפשרויות שלא נוכל לממן לעולם. השימוש במודעות או פרסום שלהן לא דורש הרשמה מראש, וכל אחד יכול לגשת אליהן בחינם. פיצ'ר נוסף שהאפליקציה מספקת הוא מדד נדל"ן המתבסס על המודעות שלה ובו אפשר לקבל גושפנקה לעליית המחירים המטורפת שחלה בשנים האחרונות בעיר, ולדעת מה המחיר הממוצע בחודש מסויים לדירות 3-5 חדרים.   

יתרונות: בהיותה השליטה הוותיקה והבלתי מעורערת של שוק השכירות האינטרנטי, ביד2 תוכלו למצוא כנראה את מבחר הדירות הכי גדול מבין כל האפליקציות. מלבד זאת, אפשר לקבל את הפרטים של בעלי הדירות בלי צורך בהרשמה מייגעת ובמתן פרטים.

חסרונות: העיצוב מיושן, האפליקציה סובלת מבאגים על בסיס קבוע, והכמות לא מצביעה בהכרח על איכות.

צ'אט ליסט | הטינדר של שוק השכירות

כמות הורדות: מעל 5,000

מה הקטע? מיזם חדש שמבקש לשדך בין שוכרים למשכירים בתל אביב וניכס לעצמו את הכינוי המפוצץ: "הטינדר של שוק הנדל"ן". ובכן, כך בדיוק זה עובד. הממשק של האפליקציה בנוי כך שהמשתמשים יכולים להחליק דירות ימינה אם הם מעוניינים בה (איטס א מאטצ'!) או שמאלה, אם הם לא. אם סירבתם לדירה מסויימת – היא לא תופיע לכם שוב. האפליקציה מאפשרת לסנן לפי פילטרים כמו תיווך, אזור או מחיר וברגע שהחלקתם ימינה, תוכלו להתכתב ישירות עם בעל הנכס, בדיוק כמו בטינדר.

יתרונות: בגלל שרובנו התיידדנו עם הטינדר בשלב כזה או אחר, הממשק והקונספט של צ'אט ליסט מוכר ולא מתסבך את המחפש. דירה שלא רלוונטית עבורו יורדת מהפיד, כך שאפשר לסנן במהירות ובקלות את הדירות הרלוונטיות.

חסרונות: על הנייר הקונספט פשוט ונגיש, אולם בפועל האפליקציה איטית להחריד ונוטה לקרוס לעתים קרובות. אלו שמעוניינים לצאת מאזור תל אביב לא ימצאו את מבוקשם, שכן צ'אט ליסט מכוונת נכון לעכשיו רק לבועה.

נסטר | לא רק לתל אביבים

כמות הורדות: מעל 10,000

מה הקטע? אפליקציה חדשה המוקדשת כולה לחיפוש דירות ללא תיווך במגוון רחב מאוד של ערים – מאילת ועד נתניה. לאחר שתבחרו עיר, ייפתח בפניכם פיד של דירות ובו תוכלו לראות תמונה, מספר חדרים, מחיר ומטראז'. בכניסה למודעה יעלו פרטים נוספים כמו תיאור, כתובת ותאריך כניסה. מי שירצה ליצור קשר עם בעל נכס יצטרך להירשם לאפליקציה, ורק אז יוכל לגשת לפרטים.

יתרונות: הממשק מעוצב היטב ונוח לשימוש, ניתן לחפש גם על גבי מפה, וגולת הכותרת – מרחב נטול מתווכים.

חסרונות: אפשרויות הסינון מוגבלות מאוד, והמחיר המקסימלי הוא 8,000 – מה שלצערנו לא רלוונטי להרבה מאוד דירות בתל אביב. מעבר לכך, ניסינו להיכנס לדירות בתל אביב מספר פעמים, אך בכל פעם הפיד לא נטען. בערים אחרות דווקא כן, אולי זה סימן.

OnMap | למי שרוצה לקנות דירה

כמות הורדות: מעל 10,000

מה הקטע? לוח נדל"ן חדש שמנסה לכבוש את לב הישראלים ולהציע דירות בכל הארץ הן להשכרה, והן למכירה. האפליקציה מאפשרת חיפוש דירות על גבי מפה או רשימה, תחת פילטרים של אזור, מחיר, חדרים וכדומה. מלבד זאת, היא מציגה גם פרוייקטי בנייה חדשים ומכוונת בעיקר לרוכשי דירות. מפתחי האפליקציה מתחייבים לכך שהמודעות עוברות בקרה וסינכון על ידי החברה.

יתרונות: ניתן לשמור הגדרות חיפוש, לשתף בקלות דירות ישירות מהאפליקציה ולשמור נכסים בוויש ליסט שקל לחזור אליו.

חסרונות: היצע נמוך מאוד בכל מה שקשור לשכירות בתל אביב.

שותפים | למי שמסתבך עם החשבונות

כמות הורדות: מעל 10,000

מה הקטע? אמנם לא מדובר באפליקציה למציאת דירה, אבל היא בהחלט עשויה לעזור לכם לנהל אותה. מגורים עם שותפים הם לא תמיד גן עדן, וההתעסקות המתמדת עם כסף יכולה להפוך להיות מעיקה ומבולגנת. האפליקציה הזאת מנסה לעשות לכם סדר בדירה ולעזור לכם לנהל את כל ההוצאות – החל מחשבונות למיניהם, דרך קניות בסופר ועד תשלומים לבעלי מקצוע. מלבד זאת, היא גם מאפשרת העברת כספים בין שותף אחד לשני, ומתריעה לכם על חשבונות שנשכחו.

יתרונות: לא תקבלו יותר אזהרות לפני ניתוק מחברת החשמל כי השותף שכח לשלם את החשבון.

חסרונות: האפליקציה נוטה לקרוס לעיתים קרובות ועדיין לא עובדת חלק.

קומו | גרסה חדשה ליד2

כמות הורדות: מעל 100 אלף

מה הקטע? לוח מודעות שנראה קצת כמו יד 2 בעיצוב מוצלח יותר, ומציע מגוון פרסומים – מנדל"ן ועד מודעות דרושים. על מנת ליצור קשר עם מפרסמים, או לפרסם בעצמכם האפליקציה דורשת יצירת משתמש, ומבטיחה ליצור לכם בתמורה אזור אישי ולשלוח לכם התרעות על דירות שעולות בהתאם לחיפוש שהגדרתם.

יתרונות: האפליקציה מאפשרת לשמור דירות שאהבתם.

חסרונות:  אפליקציה איטית עם היצע שכירויות נמוך ומודעות רבות שמופיעות ללא מחיר או תמונה.